Waterfund תשקיע 50 מיליון דולר ב-15 סטארט-אפים שתאתר OurCrowd בתחומי טכנולוגיות המים והאג-טק

בנוסף, שתי החברות יפתחו פלטפורמה פיננסית חדשה בשם Aquantos להנפקת אגרות חוב שיממנו פיתוח טכנולוגיות ופרויקטים בתחומי המים במזרח התיכון (Blue Bonds)

חברת ההשקעות Waterfund, המתמחה בהשקעות בתחומי המים והאג-טק, הודיעה כי תשקיע 50 מיליון דולר ב-15 סטארט-אפים המתמחים בתחומים הללו שיאותרו על ידי OurCrowd, פלטפורמת ההשקעות העולמית והמשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון. במסגרת ההסכם בוצעה כבר השקעה ראשונה בחברת הסטארט-אפ Plenty, המתמחה בתחום החקלאות המדייקת. Waterfund נוסדה בשנת 2013 והיא מתמחה בהשקעות בטכנולוגיות ובפתרונות בתחומי המים, וכן בתפעול וניהול פרויקטים בתחום.

בנוסף, שתי החברות הודיעו כי הן עובדות בשיתוף פעולה להקמת פלטפורמה פיננסית חדשנית בשם Aquantos שתנפיק אגרות חוב למימון השקעות בתחומי המים (Blue Bonds) ומוצרים פיננסיים חדשניים נוספים. לדברי סקוט ריצ’ארדס, מייסד ומנכ”ל Waterfund: “אנו פועלים להנפיק אגרות חוב Blue Bonds להשקעות בתחומי המים שיוכלו לשמש גם להשקעות בתחום האקלים – הן עבור הלוואות  ממשלתיות והן עבור הלוואות של גורמים פרטיים. כלי פיננסי חדשני זה וכלים נוספים יאפשרו לפרויקטי מים במזרח התיכון לרכוש טכנולוגיות מתקדמות שמתמודדות בדרכים חדשניות עם המחסור במים באזור זה”.

על פי נתוני מכון מורגן סטנלי להשקעות ברות קיימא, ההשקעות בנכסים בעלי מרכיב קיימות  הגיעו לסך של 30 טריליון ברחבי העולם – עם שיעור צמיחה של 34% בהשוואה לשנת 2018. בארה”ב לבדה – דולר אחד מכל 4 דולר – כלומר 12 טריליון דולר – מושקע בנכסים בעלי מרכיב של קיימות. סקוט ריצ’ארדס: “הסכם האקלים שנחתם בפריז בשנת 2016 הגביר את העניין באגרות חוב ירוקות (Green Bonds) ומאז נרשמה נסיקה בהנפקת אגרות מסוג זה על ידי חברות, עיריות, ממשלות ובנקים. אנו צופים צמיחה דומה בביקוש לדור הבא של אגרות חוב בתחומי המים”.

ריצ’ארדס הוסיף כי “המחסור בהון פרטי עצר את הצמיחה הפוטנציאלית הגדולה בתחום חדשנות המים. שיתוף הפעולה של Waterund עם OurCrowd נועד להתמודד עם האתגר באמצעות הצעות להשקעות באגרות חוב למימון חברות טכנולוגיה מתקדמות ומימון חוב של פרויקטים שייבחרו בקפידה ושל טכנולוגיות לחסכון במים. Waterfund מחפשת כל העת דרכים חדשניות למשוך הון פרטי להשקעות בתחום המים”.

ג’ון מדבד, מנכ”ל OurCrowd: “בהסכמי אברהם טמונה הזדמנות גדולה לרתום טכנולוגיות מים וחקלאות חדשניות להתמודדות עם המחסור במים בכל אזור המזרח התיכון. המשימה של OurCrowd יחד עם Waterfund היא להשקיע ולסייע בבנייתן של טכנולוגיות שישנו את כללי המשחק. אנו נרגשים לשתף פעולה עם Waterfund לגייס הון פרטי נוסף עבור האתגרים הקריטיים של תחום המים”.

מאז הקמתה בשנת 2013 גייסה פלטפורמת ההשקעות OurCrowd התחייבויות להשקעה של 1.5 מיליארד דולר במעל 240 חברות פורטפוליו ו-25 קרנות, ורשמה 46 אקזיטים, וביניהם ההנפקות בנאסד”ק של Beyond Meat ו-Lemonade, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Replay על ידי אינטל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, והרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט. כיום רשומים בפלטפורמת ההשקעות של OurCrowd 80,000 משקיעים כשירים מ-195 מדינות וביניהם: מאות קרנות הון סיכון, מאות חברות רב לאומיות ואלפי משקיעים פרטיים.


תמונת כותרת:  ג’ון מדבד מייסד ומנכ”ל OurCrowd

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות