התאגיד היפני NTT פותח מעבדת חדשנות בישראל

תאגיד התקשורת היפני NTT, המדורג בין 100 החברות הרווחיות בעולם, מקים מעבדת חדשנות בישראל, אשר תתמקד בתחומי הסייבר סקיוריטי, בריאות דיגיטלית, ורובוטיקה, במטרה לאתר טכנולוגיות ישראליות, למזג אותן ל-NTT ולשווקן ללקוחותיה ברחבי העולם, תוך קידום שיתופי פעולה במו”פ ואיתור השקעות בחברות ישראליות  

מנכ”ל ונשיא תאגיד NTT, מר ג’ון סוואדה, הודיע היום על הקמת מעבדת חדשנות בישראל- NTT Innovation Laboratory Israel, אשר תהווה מוקד עסקי בישראל לכל חברות הבת של NTT. תאגיד NTT, מחמשת ספקי פתרונות IT לעסקים המובילים בעולם, מונה 982 חברות בת, הינו שחקן גדול ומוביל בשוק התקשורת היפני, נחשב לחברת fortune 100, עם מעל 100 מיליארד דולר מכירות שנתי, יותר מ-300 אלף עובדים ברחבי העולם, ופועל במעל ל-80 מדינות.

מעבדת החדשנות, אשר תפתח באופן רשמי בחודשים הקרובים תחת חברת האחזקות של NTT,

תשתף פעולה עם חברות ישראליות בפיתוח טכנולוגיות חדישות בתחומים שונים, אשר יתמכו ב- NTT ובלקוחותיה הרבים ברחבי העולם להתמודד עם האתגרים העכשוויים ולהמשיך להוביל את החדשנות העולמית. המעבדה תפעל לשילוב הטכנולוגיות הישראליות בשירותים ובמוצרים המפותחים על ידי NTT, כמו גם לאיתור מוצרים וטכנולוגיות שניתן להפיץ ולשווק ללקוחות NTT ברחבי העולם, וכן תחפש שיתופי פעולה עסקיים והזדמנויות השקעה עם ובחברות ישראליות.

הפעילות של תאגיד NTT בישראל עד היום כללה השקעות במספר חברות סטארט אפ ישראליות, כמו Riskified ,SundaySky ,Otonomo ,Vdoo Connected Trust, WSC Sports, Wiliot, באמצעות קרן הון הסיכון התאגידית- NTT DOCOMO ventures מאז שנת 2014, ומספר פרויקטים משותפים עם חברות ישראליות, בתחומי טכנולוגיה שונים, כולל אבטחת סייבר ושירותי ענן. בעקבות ביקור מר ג’ון סוואדה, מנכ”ל ונשיא התאגיד בישראל בפברואר 2020, הוחלט על הרחבת הפעילות ובמרץ האחרון הודיעה NTT Finance על הקמת קרן “NTT Finance Israel L.P” של 15 מיליון דולר עם our crowd, אחד ממשקיעי הסיכון הפעילים ביותר בישראל.

את מעבדת החדשנות בארץ תנהל נועה אשר, והיא תתמקד בתחומי הסייבר סקיוריטי, בריאות דיגיטלית ורובוטיקה. צוות המעבדה יקדם שיתופי פעולה גם עם גופי האקדמיה בארץ, במטרה לאתר תחומי עיסוק חדשים, פרויקטים פוטנציאליים של מחקר ופיתוח וערך מוסף ללקוחות התאגיד.

מנכ”ל ונשיא תאגיד NTT מר ג’ון סוואדה: “NTT מנהלת טכנולוגיות מורכבות ומספקת פתרונות עסקיים בעלות ערך מוסף רב לקהילות בהן אנו חיים, כמו גם ללקוחותינו במגוון תעשיות ברחבי העולם. במיוחד בתקופה הנוכחית, לטכנולוגיה יש תפקיד קריטי יותר מאי פעם להכיל, לנהל ולספק פתרונות לאתגרים החדשים, איתם כולנו מתמודדים בעקבות מגפת הקורונה. בשנת הכספים הנוכחית, NTT תרחיב את השקעותיה בפעילות מחקר ופיתוח גלובלית, ותגיע לסכומי השקעה של 500 מיליארד יין יפני (כ-5 מיליארד דולר). אני מאמין שטכנולוגיות ישראליות פורצות דרך בתחומים שונים ייתמכו בנו ובלקוחותינו ויסייעו לנו להתמודד עם אתגרי השעה, כך ש- NTT תמשיך להוביל את החדשנות העולמית. “

NTT מצטרפת לסדרה ארוכה של חברות יפניות שהקימו משרדי קבע בישראל בשנים האחרונות, כחלק ממגמת העצמת היחסים הכלכליים בין ישראל ליפן. התעשייה היפנית, וכך גם NTT, תופסת את ישראל כמרכז חדשנות לפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך בתחומים שונים. שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות מסייע לחברות יפניות להישאר תחרותיות בעולם הגלובלי. מגמה זו באה לידי ביטוי בהיקף ההשקעות היפניות בישראל, כולל רכישת חברות, פרויקטים משותפים רבים והקמת פלטפורמות לשיתופי פעולה על ידי ממשלות ישראל ויפן.

נועה אשר, שתנהל את מעבדת החדשנות מוסיפה: “חברות ישראליות שיצרו שתופי פעולה  עם היחידות העסקיות השונות ב-NTT ועם חברות הבת יוכלו לפעול דרכן לא רק ביפן אלא גם ב-88 השווקים האחרים בהם אנחנו פועלים. ההכרזה על הקמת הפעילות בישראל מאותתת ליתר החברות היפניות על החשיבות בהידוק היחסים הכלכליים עם החדשנות הישראלית”.

אודות תאגיד NTT NTT הינו מחמשת הספקיות המובילות בעולם בתחום הפתרונות הטכנולוגיים והעסקיים. הצוותים המגוונים שלו פועלים במעל ל-80 מדינות והוא משרת מעל ל- 80% מחברות Fortune Global 100 ואלפי לקוחות וקהילות אחרות ברחבי העולם. המטה של התאגיד נמצא בטוקיו, יפן, הוא מדורג במקום ה- 55 ברשימת Fortune Global 500  ונחשב לחברת הטלקומוניקציה הרביעית בגודלה בעולם מבחינת הכנסות, כמו גם לחברה החמישית בגודלה בבורסה ביפן החל נכון מספטמבר לספטמבר 2019. התאגיד מורכב מ- 982 חברות בנות בתחומים שונים, כולל תקשורת סלולרית (NTT DOCOMO, INC וכו’), תקשורת אזורית (NTT EAST ו-WEST וכו’), תקשורת בינלאומית למרחקים ארוכים (NTT Ltd., NTT Communications Corporation וכו’) ותקשורת נתונים (NTT DATA CORPORATION וכו’) וכן נדל”ן (NTT Corporation לפיתוח עירוני), פיתוח מערכות (NTT COMWARE CORPORATION) וכספים (NTT FINANCE CORPORATION) . DATA NTT ו- NTT רשומים בשוקי המניות. ל-NTT זרוע מו”פ חזקה, המחזיקה 17,000 פטנטים, שפותחו על ידי מעבדות שונות התאגיד ומובילה מגמות טכנולוגיות חדשות ברחבי העולם.


בתמונה: מר ג’ון סוואדה מנכל ונשיא תאגיד NTT. צילום באדיבות NTT

תגובות סגורות