ThetaRay הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה מהפכנית המאפשרת האצת העברות כספים בין-בנקאיות, מגייסת 31 מיליון דולר בסבב גיוס חדש בהובלת קרן JVP וקרן BGV

הפתרון של ThetaRay מאפשר לבנקים, ספקי שירותים פיננסיים, ועסקים להגדיל את כמות ההעברות ולפשט אותן, תוך הבטחה להשלמתן בזמן ובעלות מוגדרת ללא חשש שהן ישמשו להלבנת הון, מימון טרור וסחר בנשים וסמים

תל אביב, ניו יורק ולונדון, ה-19 למאי,2021  ThetaRay הישראלית, המאפשרת האצת העברות כספים בין-בנקאיות והעברות חוצות גבולות, תוך הגנה על המוסדות הפיננסים בעולם מפני פשיעה פיננסית והבטחה לעסקים ולבנקים הקטנים להשלמת העברות אלו בזמן ובעלויות מוגדרות, מודיעה היום על השלמת גיוס של 31 מיליון דולר בהובלת קרן JVP יחד עם  קרן BGV (Benhamou Global Ventures).

משקיעים נוספים שהצטרפו לגיוס: קרן  BGVוקרן Saints אשר צירפה שותף מנהל לדירקטוריון ThetaRay כמשקיף, והמשקיעים הקודמים בחברה,  OurCrowd , בנק הפועלים,  SBT  ועוד.

סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעה בחברה לכ- 90 מיליון דולר. החברה מתכוונת להשתמש בהון שגויס להשלמת המהפכה הגלובלית שהיא מובילה בהגדלת שוק ההעברות הבינלאומיות, המוערך כרגע ב- 25 טריליון דולר בשנה, ובמניעת פשיעה פיננסית על ידי שיווק גרסת ענן למוצריה והרחבת קהלי היעד שלה לכל ארגון שמבצע העברת  תשלומים חוצי גבולות.

לצד הגיוס מודיעה ThetaRay כי ממשלות ניגריה ואוקראינה רכשו את הפתרון שלה כדי להילחם בטרור ובשחיתות. ממשלות אלו הצטרפו לכמה מהבנקים הגדולים בעולם בהם Santander כך שהפתרון המהפכני של ThetaRay, מציב אותה בחוד החנית של הסחר הבינלאומי ובמלחמה כנגד פשיעה פיננסית גלובאלית.

הפתרון של ThetaRay מתמקד ביצירת ודאות והורדת הסיכון עבור תשלומים בין-בנקאיים ותשלומים חוצי גבולות (Cross Border Payments)  ומאפשר הגנה על בנקים, חברות פינטק, וחברות פרטיות המציעות העברות תשלומים, מפני ניצול פלטפורמות העברת הכספים שלהן לטובת הלבנת הון מתוחכמת. בנוסף, מאפשר הפתרון של ThetaRay, הקטנת עלות הבעלות הכוללת (TCO), הגדלת הכנסות מהירה, שיפור שרות הלקוחות וקיצור זמן החזר ההשקעה מחודשים רבים לימים ספורים.

אחת התופעות הבולטות בהתנהלות השווקים הפיננסים בעידן פוסט קורונה הוא עלייה משמעותית בכמות העברות הכספים חוצי הגבולות (Cross Border Payments). מדובר בשוק הנאמד ב- 25 טריליון דולר בשנה. שוק זה סובל מהיותו מטרה עבור פשעים פיננסים של גניבה, הונאה והלבנת כספים. כדי להתמודד עם התופעה ולמנוע מצב של קריסת מערכת הכלכלה עולמית, ממשלות ורשויות אכיפה בעולם הגבירו את הפיקוח על העברות הכספים והחמירו את האכיפה כך שנוצרו חסימות בהתנהלות המסחרית הגלובאלית וכתוצאה מכך עסקים רבים חווים קשיים משמעותיים בהעברות כספים בין בנקים, תוך יצירת חוסר וודאות עסקית ואף ניתוק בנקים שלמים ולקוחותיהם מיכולות סחר בינלאומיות.

למעלה מ-10 מיליארד דולר מושקעים כיום באמצעי הגנה, חלקם אפקטיביים יותר או פחות, על מנת להתמודד עם אתגרים אלו. הפתרון של ThetaRay, משחרר את החסימות שנוצרו בעורקי המסחר הבינלאומיים, הוא זמין בענן, כך שהחברה יכולה להציע כעת נתיב העברות בטוח למערכת הפיננסית הגלובאלית, הכוללת בנקים בגדלים שונים, חברות פינטק, חברות תשלומים ועבור כל המטבעות ביניהם גם מטבעות דיגיטלים.

 לראשונה, יוכלו ארגונים פיננסים פרטיים וממשלתיים, לתת שירות טוב יותר ללקוחותיהם, ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסותיהם, בד בבד עם הקטנת הסיכונים והורדת עלויות התפעול, תוך שיפור העמידה בדרישות הרגולציה המתגברת

אראל מרגלית, מייסד JVP ויו”ר  ThetaRayאמר: “מחברה שהובילה טכנולוגית את תחום ה- AML ( Anti-Money Laundering), ThetaRay משנה את התמונה ומביאה מוצרים מהפכנים לתחום התשלומים חוצי הגבולות ( Cross Border Payments), שמאפשרים לבנקים להגדיל את הכנסותיהם , בצורה דרמטית, על ידי מעבר בטוח וחופשי של כסף גם בבנקים גדולים וגם בבנקים הקטנים. המהפכה הזו תאפשר לארגונים ולאנשים רבים בעולם, להעביר כסף מהר יותר, בטוח יותר ועם הרבה פחות עמלות ותחנות בדרך.

מה שהסוויפט עשה לעולם הבנקאות לפני 25 שנה, ThetaRay תעשה לעולם הבנקאות בעשר השנים הבאות. בטחון לעסקים ועבודה משותפת בין מדינות יתאפשרו כאשר פושעי סייבר יישארו מחוץ למערכת הבטוחה ש- ThetaRay יוצרת יחד עם הבנקים”.

לדברי מארק גזית, מנכ”ל ThetaRay : “אנו נמצאים בפתחה של מהפכה אמיתית בכל הכרוך באבטחת המערכת הפיננסית העולמית. בתקופה זו, שבה רשת התשלומים חוצי הגבולות הפכה לתשתית הסחר העולמי, ThetaRay מייצרת ודאות ומורידה את רמת הסיכון עבור תשלומים בין-בנקאיים ותשלומים חוצי גבולות (Cross Border Payments)  בנוסף, הפתרון של ThetaRay מאפשר הקטנת עלות הבעלות הכוללת (TCO), הגדלת הכנסות מהירה, שיפור שרות הלקוחות וקיצור זמן החזר ההשקעה מחודשים רבים לימים ספורים.

שוק היעד שלנו הפך לכמעט אינסופי עם השקת הפתרון שלנו בענן, מה שמבטיח לחברה צמיחה אגרסיבית בשנים הקרובות. אנו מודים למשקיעים הקיימים ובראשם לJVP- על האמון שלהם בחברה ובפתרונות שלה ומקדמים בברכה את המשקיעים החדשים שהצטרפו אלינו.”

אריק בן חמו, מייסד ושותף כללי של BGV, הוסיף: “הכושר הטכנולוגי של ThetaRay מרשים באמת. המוצר שלה מאפשר לגופים פיננסיים להפחית את סיכוני ההונאה הקשורים לבנקאות מקושרת, להפחית את עלויות התפעול, לשפר את השירות ולהגדיל את הרווחים שלהם. אני בטוח שההשקעה ב- ThetaRay תניב ל- BGV תשואה משמעותית ואני שמח לחבור לצוות ברמה עולמית המניע חדשנות משבשת בשוק התשלומים העולמי “.

ThetaRay , צומחת באופן עקבי ומשמעותי משנה לשנה. גרסת הענן של מוצרי ThetaRay מאפשרת לבנקים קטנים וחברות פינטק ותשלומים להתחרות בהצלחה במערכת ההעברות התשלומים שכללה עד עתה מעורבות של הבנקים הגדולים שיכלו להבטיח עמידה ברגולציה ואמינות. הבנקים הגדולים הנמנים על לקוחות ThetaRay בוחנים את פתרון הענן כדי לתת שירות טוב יותר ללקוחותיהם להגדיל, באופן משמעותי, את הכנסותיהם, בד בבד עם הקטנת הסיכונים והורדת עלויות התפעול שלהם .

הפתרון של ThetaRay מבוסס על אלגוריתם שפותח על ידי מתמטיקאים מובילים במשך עשור, ועל למידת מכונה מתקדמת שיכולה לזהות סימני הלבנת הון או פשיעה לפני שבוצעה. אחוז התראות השווא, הנמוך במיוחד, תורם אף הוא ליעילות הפתרון בהתמודדות הבנקים עם סיכוני הלבנות ההון וסיכונים תפעוליים שונים. ThetaRay אף זכתה בפרסים רבים עבור הפתרון הטכנולוגי הטוב ביותר לעמידה ברגולציה למוסדות פיננסים.


בתמונה: מימין לשמאל: אראל מרגלית, מייסד קרן JVP ויו”ר ThetaRay ומארק גזית, מנכ”ל ThetaRay

קרדיט צילום: יח”צ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות