קרדיט צלם דפנה סדקוביץ' צוות חברת Vianai Systems

חברת Vianai Systems , שמרכז הפיתוח שלה נמצא בישראל,  גייסה 140 מיליון דולר מ SoftBank Vision Fund 2

זהו סבב השקעה שני, המצטרף להשקעת ה Seed של 50 מיליון דולר בספטמבר 2019

סבב ההשקעות מאותת על פוטנציאל בהיקף רב עבור הפלטפורמה של Vianai, המפותחת בישראל

חברת Vianai Systems המפתחת פלטפורמה ומוצרי בינה מלאכותית (AI), הודיעה היום כי גייסה 140 מיליון דולר במסגרת סבב שני מ-SoftBank Vision Fund ומספר דמויות בולטות בתעשייה. זהו סבב השקעה שני של החברה, המצטרף להשקעת ה Seed בהיקף של 50 מיליון דולר בספטמבר 2019. באמצעות הגיוס תשקיע החברה בהאצת שיווק הפלטפורמה ומוצרי הבינה המלאכותית לארגונים ברחבי העולם.

חברת  Vianai Systemsנוסדה בשנת 2019 על ידי ד״ר וישאל סיקה. החברה מספקת תוכנה ושירותים טכנולוגיים בתחום הבינה המלאכותית ולמידת מכונה לחברות גדולות ברחבי העולם. בין המשקיעים בחברה: ג’ים דוידסון (מייסד שותף של סילבר לייק אשר השקיעה בעבר בעליבאבא, Airbnb וטוויטר), הנרי קרוויס וג’ורג׳ רוברטס (מייסדי KKR, קרן הפרייבט אקוויטי המובילה בעולם), וג’רי יאנג (השותף המייסד AME ומייסד משותף של Yahoo!). לאחרונה הצטרפה לוועדה המייעצת של Vianai ד”ר פיי-פיי לי, מנהלת משותפת של מכון סטנפורד לבינה מלאכותית ממוקדת-אדם.

מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בישראל ומנוהל על ידי ג’ייק קליין, מי שלפני כן היה מנכ”ל Panaya וקודם לכן בכיר במעבדות SAP ישראל. מרכז הפיתוח של החברה נמצא בהרצליה פיתוח וכולל 10 עובדים. המרכז עתיד להכפיל את עצמו בחודשים הקרובים.

הטכנולוגיה של Vianai הינה פלטפורמת AI חדשנית לקבלת החלטות. ייחודיות הפלטפורמה בכך שהיא מתבססת על הסקה סיבתית ומשלבת בין מידע עסקי הטמון במערכות הארגון לבין ידע עסקי של מקבלי ההחלטות. בכך פלטפורמת הAI  של החברה מציבה את האדם במרכז, על מנת לחזק את יכולת קבלת ההחלטות האנושית ובכך ומציידת את אנשי המקצוע בכלי AI המסייעים להם להפיק ערך עסקי עצום. מטרת הטכנולוגיה היא לסייע לארגונים לשפר את התוצאות העסקיות שלהם.

כיום ארגונים מתקשים להשתמש ב-AI כדי לתמוך בתהליך קבלת ההחלטות. “רוב השיטות מבוססות על חיזוי וחיפוש מתאמים והתוצאה היא מודל שאינו ממוקד בתהליך קבלת החלטות” מדגיש ג’ייק קליין, מנהל מרכז הפיתוח בישראל. “מה יעזור מודל שחוזה עזיבת לקוח אם אינו מסוגל להגיד אם שווה להתקשר אליו או לא כדי לנסות למנוע את נטישתו” הוסיף.

“עם יציאתה לדרך של מהפכת הבינה המלאכותית, אנו מאמינים כי הפלטפורמה ומוצרי ה-AI שלVianai  הממוקדים באדם מספקים לארגונים גלובליים תובנות תפעוליות ועל לקוחות המסייעים להם לקבל החלטות עסקיות טובות יותר”, אמר דיפ נישאר, שותף מנהל בכיר ב- SoftBank Investment Advisers. “אנו שמחים לחבור כשותפים לד”ר סיקה וצוות Vianai, ולסייע להם לממש את ההבטחה הגלומה ב-AI – להניע טרנספורמציות דיגיטליות מהותיות.”

“אני אסיר תודה על האמון והביטחון שהלקוחות והמשקיעים שלנו נותנים לנו”, אמר ד”ר וישאל סיקה, מייסד ומנכ”ל Vianai. “אנו מצפים לסייע לארגונים לקדם טרנספורמציה תכליתית ומהותית בעזרת AI הממוקד באדם”.


בתמונה: קרדיט צלם דפנה סדקוביץ’ צוות חברת Vianai Systems

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות