חדשות היום

פתרונות EMC חדשניים

על אף שתמיד לוקחים בחשבון את הפרעות EMC בשלב מוקדם של תהליך התכנון, הן נשארות לא פעם התיקון של הרגע האחרון. על מנת לתת מענה לנושא זה, חברת Powel Electronics, ספקית של מחברים ועוד לתחום יישומי האמינות הגבוהה לרבות התחום הצבאי, תחום חלל–אוויר והתחום התעשייתי, חתמה לאחרונה על הסכם זיכיון הפצה כלל אירופי עם חברת P&P Technology, אחת היצרניות המובילות באירופה של פתרונות סיכוך נגד הפרעות בתדר רדיו (ת”ר – RF) והפרעות אלקטרומגנטיות. לחברת P&P יש פתרון שמתאים לרוב היישומים והיא יכולה לספק תמיכה טכנית כדי לעזור בבחירת הגישה המתאימה ביותר לדרישות.

בטווח המוצרים של P&P קיימים אטמים וטבעות O לתאימות EMC שמתאימים לכול הפרופילים התקניים של מחברים, פתחי אוורור עם סיכוך EMI מסוג “חלות דבש” (honeycomb) וטווח רחב של חומרים אלסטומריים מוליכים, לרבות חלקיקים מוליכים בסיליקון וחיווט כיווני (oriented wires) בסיליקון, אשר מתוכננים לספק ביצועי סיכוך גבוהים נגד הפרעות EMI והגנה מצוינת מפני תנאי סביבה.

אטמי מחברים

את אטמי המחברים יוצרים בדרך כלל על ידי חיתוך של חומרים מחוזקים, כגון אריג אלומיניום (Aluweave) או Monex, כדי להבטיח שכוחות הלחץ המופעלים על המחבר לא יעוותו את האטם. ואולם, עבור יישומים מסוימים, חיווט כיווני בסיליקון או סיליקון מועמס במוליכים הם בחירה טובה יותר.

טווח אטמי המחברים של P&P כולל אטמים בחיתוך צורני העשויים ממבחר גדול של חומרים, מוליכים וגם לא מוליכים. מוליכי גלים (גלבו) ואטמי מחברים מסופקים לפי MIL–C–81511,
MIL–C–5015, MIL–C–38999 ולפי MIL–C–26482 בתצורות של תקן תעשייתי לרבות BN, BNC, D, WG, WR, IEC, UG, AN. אפשר לחתוך פרופילים מיוחדים כדי לעמוד במפרטים של הלקוחות.

מעצורי מתיחה לכבלים

מעצורי מתיחה לכבלים (cable gland) שעשויים מפליז או מפלדת אל חלד עם סיכוך EMI של
P&P Technology משלבים רשת זית (olive) של חוטים ארוגים. אחרי הידוק הכיפה, מהדק גוף הכיפה את רשת הזית סביב הכבל ובכך מספק מוליכות חשמלית ברמה גבוהה בין הכבל למעצור המתיחה, ונוצרת רמה גבוהה של סיכוך RFI/ EMI עבור כבלים מסוככים העוברים דרך דפנות המארז.

פתחי אוורור מסוג חלת דבש

אפשר להתקין פתחי אוורור קלי משקל מאלומיניום, מסוג חלות דבש, על גבי רוב הסוגים של המארזים המסוככים שבהם נדרשת זרימת אוויר. חלת הדבש נוצרת על ידי מתיחה של יריעת אלומיניום שמודבקת למבנה של חלת דבש. תהליך זה, המשמש את כל יצרני חלות הדבש, יוצר חומר “מקוטב” ומוליך, הן באופן אופקי וגם באופן אנכי. כדי להתגבר על בעיות של קיטוב, משתמשים בשתי שכבות של חלת דבש המותקנות ב- 90 מעלות האחת לשנייה. כל תא בפתח אוורור עם הנחתה, פועל כמוליך גלים, והביצועים שלו הם פונקציה של הרוחב/ גובה שלו והיחס בין העומק והרוחב של התא. באופן כללי, משתמשים ביחס גובה–רוחב של 4:1 או של 5:1.

לוחות אוורור מסוג חלת דבש מסופקים בדרך כלל עם אטמים כשהם מוכנים להרכבה. אפשר להתאים להם פסי כיסוי (kick plate) להגנה על חלת הדבש מפני נזק מקרי. כאשר יש אפשרות שפתחי האוורור יהיו חשופים לפגעי מזג האוויר, אפשר להתקין פסי חלת דבש עם הטיה, עם פתחים שפונים מטה ומונעים בכך חדירת גשם. בין היתרונות הנוספים שמתקבלים אפשר למנות זרימת אוויר כיוונית והנחתה מוגברת בזכות היחס אורך–רוחב הגדול יותר. לפתחי אוורור בצורת חלת דבש מאלומיניום יש גימור שמתאים לשימושים ייעודיים ואפשר להוסיף להם הגנה עם Alocrom 1000 או Alocrom 1200 או בציפוי אלקטרוליטי. P&P מייצרת גם בייצור מקורי גרסה תואמת להוראה RoHS.

חיווט כיווני בסיליקון

חיווט כיווני בגומי סיליקון משלב הגנה מצוינת מפני תנאי הסביבה עם רמה גבוהה של יעילות סיכוך. באטמים שבהם משתמשים בטכנולוגיה זו משולבת מטריצה של חוטים בכיוון אנכי אשר חודרים למשטחים שטוחים של האלסטומר וגם מספקים 100 נקודות מגע בערך, בכל סנטימטר רבוע.

החומרים אשר כוללים גרסאות של סיליקון וספוג סיליקון כמו גם סיליקון פלואוריד, סיליקון מעכב בעירה, סיליקון קשיח מעכב בעירה, וסיליקון קשיח עם אפשרויות של שפות סיליקון פלואוריד או שפות ללא חוטים מיוצרים בצורה של יריעה או של רצועה ובדרך כלל, הם מיוצרים במפעל בחיתוך צורני לפרופילים של אטמים לפי מפרטי הלקוחות. לאטמים שמיוצרים יש שפה חיצונית ללא חוטים, שהיא עמידה לזיהום ומתאימה ליישומים שבהם חוטים משוחררים עלולים לגרום בעיות כאשר האטמים חשופים לחומרים ממיסים או לחומרים פחמימניים, והם עלולים להתרכך ולהתנפח.

בנוסף לאספקה של מוצרים בעלי איכות גבוהה, P&P מציעה גם זמני אספקה קצרים ותמחור תחרותי. במתקני המחסנים שלה, שנמצאים מחוץ לדבלין, אירלנד, מחזיקה Powell במלאי מגוון של מוצרי הגנה מהשורה הראשונה, לתאימות EMC.


גארי אוואנס [Gary Evans ], מנכ"ל, Powel Electronics Europe

תגובות סגורות