חדשות היום

Pliops משיקה את ה-XDP (Extreme Data Processor) מעבד העתיד של מהפכת מרכזי הנתונים

המעבד מזניק ביצועים לאפליקציות עתירות נתונים וחותך בעלויות התשתית של מרכזי הנתונים הגדולים בעולם : פי 10 יותר מהירות גישה לנתונים | שימוש ב 1/6 משטח האחסון | 80% חיסכון בהוצאות

אורי בייטלר, מייסד ומנכ”ל החברה: “מהפכת המידע משנה את העולם, ו-Pliops דואגת שהשינוי הזה יימשך”

מהפכת מרכזי הנתונים (data centers) כבר כאן, והיא מגיעה בדמות מעבד חדש שמפשט דרמטית את אחסון הנתונים ועיבודם.  במהלך, שמציב סטנדרט חדש בהתרחבות והתייעלות של מרכזי נתונים, ספקית פתרונות הנתונים החדשנית Pliops, הודיעה על השקת ה- Extreme Data Processor((XDP פורץ הדרך שלה, הזמין כעת לרכישה.

Pliops XDP מקפיץ את הביצועים, האמינות, שטח האחסון והיעילות – ומכפיל את האפקטיביות של השקעה- בתשתיות מרכזי הנתונים. ה XDP מציע רמות חדשות של כוח עיבוד והגדלה של שטח האחסון האפקטיבי של כל סוגי מסדי הנתונים (databases) וכן של פלטפורמות לתחום האנליטיקות, בינה מלאכותית/למידת מכונה, טכנולוגיות דור חמישי, IoT ועוד יישומים ופלטפורמות עתירי מידע, ובכך הוא  מגדיר מחדש את גבולות האפשר בשימוש בנתונים.

מימין אורי בייטלר, משה טוויטו ואריה מרגי צילום פלייאופס

ארכיטקטורה שנולדת מחדש

ככל שעולה הצורך בשטח אחסון רב יותר ובכוח עיבוד חזק יותר, הפתרונות המוכרים – כמו הוספת עוד ועוד שרתים וכוננים – מאבדים רלוונטיות. עכשיו יש פתרון מוצלח בהרבה, כזה שלא מגדיל את העלויות המצטברות, את היתירויות במערכת ואת צריכת ההספק. וכפי שהוכיחה ההצלחה של ה-GPU, מעבד אשר נבנה מתוך מטרה ברורה ומוגדרת- להתמודד עם עומסי עבודה קריטיים – הוא התשובה. Pliops XDP מונע כפילויות ומשפר במידה ניכרת את הביצועים, תוך שהוא מאפשר לתשתיות מרכזי הנתונים לצמוח באופן יעיל יותר. הוא משלב במוצר אחד כמה וכמה טכנולוגיות של אחסון וטיפול במידע ומעצים את היתרונות שלהן.

“המידע משנה את העולם, ו-Pliops דואגת שהשינוי הזה יימשך”, אומר אורי בייטלר, מייסד ומנכ”ל החברה. לדבריו, “ניתוח נתונים הוא אחד האמצעים החזקים ביותר שיש לנו כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר עבורנו ועבור ילדינו. אבל הצרכים של ניתוח נתונים יעיל כיום, ובוודאי אלו של מחר, לא יכולים עוד לקבל מענה בעזרת הארכיטקטורה של אתמול. ובזמן שקצב יצירת ושמירת הנתונים צומח אקספוננציאלית, היכולת שלנו להתמודד איתו חייבת לצמוח אף היא בהתאם. לכן, מה שנדרש זה מעבד מהפכני – אבל כזה שלא דרושה מהפכה כדי להשתמש בו. וכזה הוא בדיוק ה-XDP: פתרון מצוין לאתגרי אחסון וניתוח הנתונים בהווה ובעתיד , שמשמר את המומנטום של חדשנות מבוססת נתונים “.

ה-XDP החדש משפר את היישומים הנפוצים ביותר כיום, על ידי כך שהוא משיג פרודוקטיביות מירבית ומפנה מקום לאפליקציות חדשות ולמודלים חדשים של הטמעה. כשהוא פותר אתגרי צריכת נתונים עכשוויים, הוא מגדיל את הפוטנציאל של הארכיטקטורות הקיימות. בכך הוא מאפשר לארכיטקט התשתיות, למנהלי המוצר ולדרגים הניהוליים בארגון לבצע את הקפיצה הנדרשת לשם אימוץ יעיל של יישומים מודרניים, ההכרחיים כיום כדי להישאר תחרותי – וזאת תוך מינוף התשתיות שכבר יש להם. ואם מביאים בחשבון את המחסור העולמי בשבבים, הרי שלהוציא את המיטב מהתשתית הקיימת נעשה חיוני מתמיד.

יתרונות מרכזיים

  • ביצועים: מונע צווארי בקבוק, זמני שיהוי ותופעות כגון Sprawl בשרתים, שעולים בזמן, משאבים והזדמנויות עסקיות. משיג שיפור חסר תקדים ברמת הביצועים – עד פי 10 בניהול בסיסי נתונים, אנליטיקות, בינה מלאכותית/למידת מכונה ועוד.
  • אמינות: הגנה מכשל כונן מאפשרת נגישות רציפה למידע ועמידה בכל SLA, וזאת ללא ירידה ברמת הביצועים.
  • שטח אחסון: טכנולוגיות דחיסה ואמצעים חדשניים לניהול ואחסון הנתונים מביאים לחיסכון של עד פי 6 בשטח האחסון הדרוש.
  • יעילות: קל להשמשה ולהתקנה, עם פתרון אחד לכל סוגי הנתונים, שמבטיח אופטימיזציה של תשתיות מרכזי הנתונים וחותך משמעותית בעלויות.

ביצועים גבוהים והוצאות נמוכות

בזכות הסקייל של כוח החישוב, הזיכרון, הרשתיות ושטח האחסון, Pliops XDP מכפיל את יעילות ההשקעות בתשתית מרכזי הנתונים:

  • שיפור של פי 10 ברמת הביצועים של האפליקציות
  • חסכון של 80% בהוצאות
  • צמצום פי 6 של שטח האחסון

“הטכניקות של Pliops XDP בעיצוב ושדרוג הטיפול בנתונים מאפשרות ניצול מלא וחסר פשרות של כונני ה-3D NAND QLC  של אינטל״, אומר דייב דיקסון, סגן נשיא ומנהל כללי של חטיבת ה-NAND באינטל. “ה-XDP גם מאפשר ללקוחות ליהנות מהערך של ה-QLC ביותר use cases. השילוב הזה מבטיח ביצועים וסיבולת טובים משניתן להשיג באמצעות חלופות יקרות יותר כמו כונני TLC ותוכנה בלבד. בזכות העלאת הערך של ה-QLC בטווח רחב של אפליקציות קיימות והשדרוג בביצועים, באמינות, בשטח האחסון וביעילות, השילוב בין Pliops XDP וכונני

ה-SSD, 3D NAND QLC של אינטל מבטיח סקייל משופר וניהול אפקטיבי יותר של עלות הבעלות הכוללת (TSO) בהשקעות בכונני SSD”.

“בעידן שאחרי חוק מוּר, העולם זקוק למאיצים מיוחדים כדי לתמוך בעומסי עבודה חדשים, כמו אלו הכרוכים בניתוח נתונים, למידת מכונה ו-AI”, אומר רוב דייויס, סגן נשיא לטכנולוגיות אחסון ב-NVIDIA. “הפתרונות של Pliops לוקחים את קווי מוצרי ה-GPU וה-DPU של NVIDIA כדי לשדרג ביצועים של אפליקציות ולהפחית בעלות התשתית”.

Pliops הוכר כ- Sample VendorבקטגורייתFunctional Accelerator Card (FAC)  של גרטנר לרישות חברות אנטרפרייז, כמייצר “סביבות מרכזי נתונים כלכליות יותר תוך שיפור בביצועים”.

ביצועים וזמינות

Pliops XDP מספק הגנה מכשל כונן ברמת ביצוע של עד 3.2 מיליון IOPs בקריאה אקראית ועד 1.2 מיליון IOPs בכתיבה אקראית, עם אפשרות לאחסון של עד 128 טרה-בייט דאטה מוגן בכונני SSD של 64 טרה-בייט. המעבד אף תומך באופן מלא בכתיבות אטומיות, מה שמשפר עוד יותר את יעילות בסיס הנתונים. Pliops XDP תומך בכל כונני ה-SSD ומופעל דרך כרטיס PCle low profile קל להשמשה. ההתקנה נעשית באמצעות ממשק PCIe סטנדרטי, ללא צורך בשינויים באפליקציות או בממשק KV לשם אופטימיזציה בביצועים. Pliops XDP זמין כעת לרכישה מהמפיצים ומיצרני השרתים המובילים.

*זמין כעת לרכישה, בדרך לעידן חדש של ביצועים משודרגים מכוח החישוב ועד שטח האחסון

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות