חדשות היום

ענקית המדפסות Xerox משקיעה בסטארטאפ הישראלי CASTOR – מפתח טכנולוגיה המסייעת ליצרנים לזהות באופן אוטומטי הזדמנויות לייצור בהדפסה בתלת-ממד

ענקית המדפסות העולמית Xerox משקיעה בסטרטאפ הישראלי Castor במסגרת סבב גיוס סיד+ של 3.5 מיליון דולר. קסטור מפתחת טכנולוגיה המסייעת ליצרנים באופן אוטומטי הזדמנויות לייצור בהדפסה בתלת מימד. בסבב השתתפו החברה הציבורית ספרינג ונצ’רס בראשות אביב רפואה, שהשקיעה בחברות טכנולוגיה מובילות כגון גסטי, Gloat, פרימיטר 81 ואחרות. כן השתתפו בסבב המשקיעים הקיימים של החברה הכוללים את Evonik Venture Capital , המשקיע הבריטי ג’רמי קולר,  TAU Ventures- קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב וקבוצת Chartered המסייעת לחברה בחיבור עם ארגונים ביפן ובסינגפור. סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה מסתכם כעת ב-6 מיליון דולר.

הפלטפורמה של קסטור, המבוססת על שירות ענן או התקנה מקומית, מנתחת חלקים כדי לזהות אילו מהם מתאימים להדפסה בתלת-ממד, הן מבחינה טכנית והן מבחינה כלכלית. הפלטפורמה ממליצה על החומרים ועל טכנולוגיית הדפסת תלת-ממד המתאימים ביותר, מבצעת ניתוחים גיאומטריים, מזהה הזדמנויות לעיצוב חלקים מחדש על מנת שיתאימו להדפסה בתלת-ממד, משווה את עלות ההדפסה לאופן הייצור המסורתי ומדמה את הסיכוי לכשל של החלק לאחר ההדפסה. מדובר בתחום בעל פוטנציאל רב שאינו מוכר דיו על ידי מהנדסי היצור שממשיכים ברובם המכריע לייצר בשיטות המסורתיות. המערכת של קסטור מביאה לקיצור משמעותי בזמן היצור, הוזלה של עלויות עד למחצית ולעיתים גם הפחתת משקל, גורם בעל חשיבות עליונה בתעשיות הרכב והתעופה. בין לקוחות החברה יצרנית כלי העבודה סטנלי בלק אנד דקר, סימנס, שניידר אלקטריק ויצרניות רכב ברחבי העולם.

קסטור הוקמה בסוף שנת 2017 על ידי עומר בלייר, המשמש מנכ”ל ואלעד שילר, סמנכ”ל  טכנולוגיות, שהכירו במהלך שרותם הצבאי. “אנחנו מודים על ההזדמנות הזו לשתף פעולה עם מנהיגי תעשיית ההדפסה בתלת-ממד ולהוסיף מימדים של אוטומציה ואינטליגנציה כדי לסייע למהנדסים לממש את מלוא הפוטנציאל של הטכנולוגיה,” אומר עומר בלייר. “השקעה תאפשר לנו לתת מענה נוסף לצרכים של ארגונים גדולים”.

נמרוד כהן, מנכ”ל TAU Ventures: ״אנחנו שמחים ללוות ולתמוך בקסטור מהצעדים הראשון של החברה. עומר, אלעד והצוות מצליחים לממש את החזון שלהם, על ידי מכירת המוצר ללקוחות מהגדולים בעולם, וכעת זוכים להבעת אמון משמעותית, עם הצטרפות זירוקס לרשימת המשקיעים המכובדת שתומכת בחברה. אני משוכנע שהחברה רק בתחילת מימוש הפוטנציאל שלה ושהיא לקראת קפיצת מדרגה נוספת.”


צילום: עדי אקשטיין

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות