חדשות היום

פתרון ניתוח אמינות באמצעות Synopsys PrimeSim מאיץ את התכנון של שבבים ברמת שילוב גבוהה עבור אפליקציות לשימושים קריטיים

תהליך Signoff עם ניתוח אמינות לכל אורך מחזור החיים והסמכה למפעלי ייצור שבבים מונע תכנון יתר ושינויים הנדסיים יקרים בשלבי תכנון מאוחרים בענפי הרכב, התעופה והחלל, הביטחון, הרפואה והתקשורת ב-5G

נקודות מרכזיות בהכרזה:

  • זרימת עבודה מאוחדת של טכנולוגיות מוכחות מספקת ניתוח אמינות עתיר ביצועים לכל אורך חיי המוצר, תוך עמידה בתקנים דוגמת ISO 26262
  • שילוב עם פתרון PrimeSim™ Continuum מאפשר שימוש רצוף בסימולטורים מובילים עבור electromigration \ ניתוח נפילת מתח, התיישנות טרנזיסטורים מסוג MOS (Metal Oxide Silicon), מטה-סימולציית high-sigma Monte Carlo, כשל אנלוגי, וניתוחי אמינות אחרים
  • שילוב בסביבת התכנון PrimeWave™ מספק זרימת עבודה עקבית של אימות אמינות, המאפשרת ניתוח חולשות, ויזואליזציה של התוצאות וחקירה של תסריטי what-if

מספר חברות סמיקונדקטורים מובילות אימצו את פתרון ניתוח האמינות החדש Reliability Analysis PrimeSim™ של חברת סינופסיס (NASDAQ: SNPS), שמאחד בין טכנולוגיות ניתוח אמינות מוכחות לייצור ומורשות לשימוש במפעלי ייצור שבבים עבור תכנוני אנלוג, סיגנל מעורב ותכנוני full custom. זאת, במטרה להאיץ את העמידה ביעדי זמן לאמינות של תכנונים ברמת לכידות גבוהה (hyper convergent ) ליישומים קריטיים למשימה.

השילוב עם פתרון PrimeSim™ Continuum מספק מערך עשיר של טכנולוגיות סימולציה וניתוח מובילות בשוק במטרה להאיץ ניתוח אמינות על פני מחזור חיי המוצר. הפתרון מאפשר הערכה ממצה של אמינות עבור כשלים בשלבים מוקדמים, שלבי ביניים ושלבי סוף החיים של המוצר, וכך מהנדסי תכנון יכולים למזער הוראות לשינויים הנדסיים (ECOs – Engineering Change Orders) ופגמים שחמקו מזיהוי בשלבי תכנון מאוחרים, ולשפר את הבטיחות, האמינות ואת ביצועי התכנון, עם קורלציית סיליקון משופרת עבור ארכיטקטורות הדור הבא ספציפיות-לתחום המיועדות ליישומים מורכבים בתעשיות הרכב, התעופה והחלל, הביטחון, הרפואה והתקשורת האלחוטית ב-5G.

אימות אמינות הוליסטי, מגובש ועתיר ביצועים

הצורך בבטיחות ובאמינות הפך לצו עליון ביישומים קריטיים של מעגלים משולבים על פני תחומים דוגמת ענפי הרכב, התעופה, החלל והרפואה, שדורשים רמות נמוכות של פגמים שנמדדות לעיתים קרובות במספר החלקים הפגומים מתוך מיליארד (DPPB), רמת בטיחות פונקציונלית גבוהה יותר, כולל עמידה בתקני תעשייה דוגמת ISO 26262, וכן אמינות גבוהה יותר לטווח ארוך בתנאי פעולה קשים. לכידות גבוהה של מעגלים משולבים מוסיפה עוד שכבה של מורכבות ניתוח בשל שילוב התכנון מרובי הפונקציות והטכנולוגיות על גבי אותה המערכת על גבי שבב (SoC) או אותה המערכת במארז (SIP).

פתרון PrimeSim Reliability Analysis כולל טכנולוגיות מהירות רגילות וטכנולוגיות המונעות על ידי לימוד מכונה שמספקות האצה משמעותית לאפיון תאים high-sigma leaf, בדיקות מעגלי סטטיות, התנגדות לשלמות היחס בין ההספק לסיגנל ברשת, ניתוח signoff של electromigration ומתח, ניתוח

התיישנות טרנזיסטורים מסוג MOS (Metal Oxide Silicon) וכן ניתוח כיסוי בדיקה באמצעות סימולציה של כשלים אנלוגיים. טכנולוגיות PrimeSim Reliability Analysis קיבלו הסמכה מ-TSMC והרשאות ממפעל ייצור השבבים של סמסונג, אינטל ו-GlobalFoundries, והן מספקות ביצועים גבוהים תוך שימור רמה גבוהה של איכות תוצאות.

פתרון PrimeSim Reliability Analysis מספק אימות אמינות מגובש על פני תסריטי שימוש בשלבים מוקדמים, שלבי ביניים ושלבים מאוחרים של חיי המוצר, ובכך הוא מספק מענה לצורך של התעשייה לייצר תכנונים בטוחים ואמינים ברמת לכידות גבוהה. ההשלמה לפתרון זה היא פתרונות פלטפורמת Synopsys Silicon Lifecycle Management Platform, שמספקת ניטור אמינות, ניתוח וטיפול בשגיאות מקיפים לאחר תכנון הסיליקון.

טכנולוגיות PrimeSim Reliability Analysis הן חלק מפלטפורמת Synopsys Custom Design שקיבלה הסמכה לתקן ISO 26262 TCL1 וניתן להשתמש בהן באופן אמין בכדי לאמת בטיחות פונקציונלית עבור יישומי ASIL D. שילוב עם סביבת התכנון PrimeWave™, שמהווה גם היא חלק מפתרון ה-PrimeSim Continuum, מספק חוויה רציפה של אימות אמינות ומאפשר ניהול סימולציה מאוחד, ניתוח חולשות, ויזואליזציה של תוצאות ובדיקות של תסריטי what-if. כל הטכנולוגיות האלה מוכנות למימוש בענן, עם מיטוב עבור סביבות של פלטפורמות ענן ציבורי וסביבות של container.

נקודות מבט של לקוחות

Dialog Semiconductor, חברה בבעלות Renesas

“טכנולוגיית בדיקת המעגל האנלוגי של פתרון PrimeSim Reliabity Analysis האיצה את ה-signoff של האמינות על גבי ה-IPs האנלוגיים, בכך שאפשרה זיהוי של בעיות קריטיות בתכנון בשלבים מוקדמים במחזור התכנון”, אמר ויוק באן, סגן נשיא בכיר בקבוצת עסקי ה-Custom Mixed Signal בחברת Renesas. “אנחנו מעריכים את התמיכה המהירה שמציעה סינופסיס, בפרט בעת פיתוח בדיקות המעגל התפורות, ואנחנו מצפים לשיתופי פעולה בעתיד”.

TDK-Micronas GmbH

“שבבי רכב שולטים בפעילות של קשת רחבה מאד של פונקציות קריטיות למשימה דוגמת מערכות ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), בלימה והיגוי, ולפיכך הם דורשים ניתוח FMEDA (Failure Modes, Effects and Diagnostic Analysis) שיטתי בכדי להבטיח רמות גבוהות של בטיחות פונקציונלית”, אמר ד”ר מריו אנטון, סגן נשיא למו”פ.  “הטכנולוגיה לאיתור כשלים במעגלים אנלוגיים של פתרון  PrimeSim Reliability Analysisמציעה דגמי כשלים עתירי ביצועים, ניתנים לתפירה, ומסד נתוני כשלים פתוח, מה שמאפשר למתכננים שלנו לחשב בקלות את מדדי ה-FMEDA ברמת ה-IP ולאמת עמידה בתקן ISO26262 בשבבי הרכב שלנו”.

STMicroelectronics

“אמינות גבוהה ומשכי חיים ארוכים של פעילות הם דרישות קריטיות לשבבים, בעיקר ביישומי רכב וחלל”, אמר שמסי עזמי, מנהל בכיר. “טכנולוגיית ניתוח ה-electromigration בפתרון PrimeSim Reliability Analysis הוא קל לשימוש, מספק ביצועים משופרים, ונעשה בו שימוש נרחב כדי לנתח את ה-IPs האנלוגיים שלנו. עבדנו באופן הדוק עם סינופסיס בכדי לפתח זרימת התיישנות מתוחכמת מודעת-לווריאציות, תוך שימוש בטכנולוגיית התיישנות MOS בפתרון PrimeSim Reliability Analysis ובטכנולוגיית ניתוח Monte Carlo של PrimeSim XA, במטרה ליצור דגם של השפעת השינוי בהתקן בניתוח התיישנות, תוך שיפור האמינות ארוכת הטווח של ה-IP שלנו לזיכרון, לאנלוג, ולסיגנל מעורב”.

AMD

“ניתוח high sigma Monte Carlo הוא קריטי להבטחת החוזק של ספריות תאים סטנדרטיים עבור היישומים העכשוויים בתחומי ה-HPC, הדטה סנטר והמכשירים הניידים”, אמר מידונג פאם, סגן נשיא תאגידי. “הטכנולוגיה המתקדמת לניתוח שונות ב- PrimeSim Reliability Analysisמאפשרת 4-7 איפיוני sigma בשבריר מתוך העלות של זמן הריצה של ניתוח Monte Carlo המבוסס על כוח עיבוד חזק, עם קורלציה הדוקה ל-PrimeSim HSPICE, וטכנולוגיה זו נפרסת עבור אפיון ספריות ב-AMD. אנחנו מצפים לשתף פעולה עם סינופסיס כדי להרחיב את השימוש בטכנולוגיה זו ליישומים אחרים”.

זמינות

פתרון Synopsys PrimeSim Reliability Analysis זמין כעת. מידע נוסף ניתן למצוא ב-

synopsys.com/primesimreliabilityanalysis.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות