החברות הישראליות ממשיכות לקטוף פרסים בטייוואן; שתי החברות ישראליות הגיעו לגמר בתחרות של כנס החדשנות של אסיה וזכו בהכרה על חדשנות פורצת דרך ובפרסים כספיים

סנולה (Sanolla), החברה המובילה כיום בעולם בשימוש במידע רפואי מתחום התת שמע ובטכנולוגיות של בינה מלאכותית, לאבחון ומעקב של מחלות לב-ריאה; וראפיד דיאגנוסטיקס שפיתחה את Naor, מנוע חדשני לאיבחון מולקולרי מהיר בשטח וללא תשתית מעבדתית, שכבר ישים לבדיקות covid-19 וכן לשלל מחלות זיהומיות, זכו תחרות InnoVEX 2022 Pitch Contest. התחרות התקיימה כחלק מכנס InnoVEX, כנס החדשנות של אסיה לחברות סטארטאפ. בתחרות השתתפו 145 חברות סטארטאפ מ- 14 מדינות, מתוכן שתי החברות הישראליות שעלו לשלב הגמר וזכו בפרס Startup Terrace Award, שכולל מענק של 40 אלף דולר ומשרדים פיזיים במרכז החדשנות בטייוואן, לכל חברה. סה”כ שבע חברות זכו בפרס זה בתחרות.

סנולה, ראפיד דיאגנוסטיקס, ביחד עם חברת Airovation, המפתחת טכנולוגיה לטיהור האוויר והעשרתו בחמצן, השתתפו בכנס InnoVEX 2022  במסגרת המחזור השלישי של תכנית IP²LaunchPad להאצת הכניסה של חברות ישראליות לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקו-סיסטם של טייוואן. התוכנית פועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות של משרד הכלכלה בטייוואן ומנוהלת על ידי חברת i2i הטייוואנית, שהקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי התומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן.

בשל מגבלות הכניסה לטייוואן החברות הישראליות השתתפו בכנס מרחוק בעוד שמנהלי התכנית בטייוואן יצגו אותן פיזית בביתן במהלך ימי הכנס.

“החברות הישראליות מציגות בכנס כבר שלוש שנים ברציפות, זוכות בפרסים, כניסה מהירה לשווקים במזרח הרחוק ושיתופי פעולה, במסגרת פעילות תכנית IP²LaunchPad. ההשתתפות בתכנית מעניקה לחברות הישראליות נוכחות מקומית בטייוואן המאפשרת להם לחזק את הפעילות העסקית במזרח הרחוק”, אמר רני שיפרון, מנכ”ל Healthier Globe, מנהל תכניות החדשנות IP² ונציג i2i בישראל.

בשנתיים האחרונות התקיימו בישראל שני מחזורים של תכניות  IP² בהם השתתפו קרוב ל-50 חברות, התקיימו יותר מ-300 פגישות וירטואליות ופיזיות ונחתמו כ-25 הסכמי שיתופי פעולה. בימים אלו החל לפעול המחזור השלישי בישראל שמתמקד בתחומי הבריאות, אנרגיה מתחדשת וסייבר סקיוריטי. הפעילות בישראל הינה חלק מפעילות לקידום אקוסיסטם של חדשנות בטייוואן אשר הוצגה ע”י המועצה הלאומית לפיתוח של טייוואן בשנת 2018 ומשתלבת עם הכרזת ממשלת טייוואן על השקעה של כמיליארד דולר עד 2023 במטרה לבסס את מעמדה כ”עמק הסיליקון של אסיה”.


תמונת כותרת: נציגי החברות הזוכות בתחרות, על המסך למעלה מימין לשמאל –  אורן פירסט, ראפיד דיאגנוסטיקס -NAOR יעקב ברידג’ר, סמנכ”ל פיתוח עסקי. קרדיט: סנולה

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות