חדשות היום

חברת Novalaka הירושלמית זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים העולמית Global Pitch

חברת הביו-מד הירושלמית NovaLaka זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים העולמית Global Pitch. התחרות, המאורגנת זו השנה הרביעית על ידי ממשלת מחוז גואנגדונג בסין, כוללת 120 סטארט-אפים מטייוואן, יפן, ארצות הברית וסין. זאת השנה הראשונה שחברות ישראליות נכנסות לתחרות.

הפיתוח החדשני של NovaLaka, EnGel, הוא פולימר ארגוני מיוחד, בעובי של כמה מיקרונים, המאפשר מתן תרופות דרך העור על בסיס EnGel וללא צורך בהזרקה.

החברה יצרה מספר פתרונות מהפכנים בתחום בריאות האישה המאפשרים להתמודד עם בעיות כגון יובש בנרתיק. הפולימר בטוח לשימוש, מתכלה באופן טבעי ועשוי מחומרים המאושרים ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי FDA. בימים אלה עובדת החברה על מספר  פתרונות נוספים לבעיות רפואיות נוספות ואף זכתה לאחרונה במענק תנופה בגובה 200 אלף שקלים מהרשות לחדשנות.

NovaLaka הירושלמית החלה את דרכה בעזריאלי מכללה להנדסה. בין המייסדים שלה ניתן למצוא את יוסי אברינה, בוגר המכללה, וד”ר עדאל פינחסי, מרצה במכללה. החברה הינה בוגרת המחזור השני של AtoBe, מאיץ הסטארט-אפים ומרכז החדשנות של המכללה, שפועל מתוך תפיסה של עידוד היזמות בקרב הסטודנטים ותושבי ירושלים בכלל.

מבין כלל החברות שהתמודדו עלתה יחד עם  NovaLakaלגמר התחרות, חברה נוספת המשתתפת במחזור הנוכחי של המאיץ AtoBe, Mao FoodTech שמפתחת תחליף חלב אם חדשני המכיל מרכיבים חיסוניים.

Global Pitch הוא יוזמה של ממשלת גואנגדונג, המחוז העשיר והמאוכלס ביותר בסין. כל מפעלי הענק’ המרכיבים את רוב המחשבים ומוצרי האלקטרוניקה המוכרים במערב, נמצאים במחוז זה. ממשלת המחוז החליטה לפני מספר שנים לקדם את המחוז, לא רק כמרכז תעשייה אלא גם כמרכז הייטק וחדשנות. הפרס הגדול של החברה הזוכה בתחרות – מימון מלא לשהות של שנתיים, כולל משרד, במרכז ההייטק בעיר הבירה של המחוז, ג’ואנגג’ואו ומענק כספי בגובה 100 אלף יואן (51 אלף שקלים) הוא תוצר של החלטה זו.

מיכאל מזרחי מנהל תחום חדשנות ויזמות בעזריאלי מכללה להנדסה: “לכבוד רב הוא לנו לראות את הצוותים המעולים של המאיץ ההנדסי במכללה, עולים לגמר בתחרויות, מנצחים ומובילים בשורה ירושלמית רעננה של חדשנות וטכנולוגיה, לא רק בסין אלא בכל העולם. החברות, הסטודנטים היזמים המוכשרים והסגל האקדמי המעורב בסטרטאפים, ממלאים אותנו בגאווה והם שגרירים ראויים לחדשנות, הנדסה ולירושלים בכלל”.

בתמונה: אברינה, מנכ”לית Novalaka, בזמן התחרות.

תגובות סגורות