חדשות היום

מלאים באנרגיה – ראיון עם איאן פלטשר VP Sales EMEA Energy Micro

ראיון עם איאן פלטשר [Ian Fletcher] בחברת Energy Micro, לאחר שלאחרונה טענה לכתר החברה על המיקרו בקר החסכוני ביותר באנרגיה בעולם;

MIGVANחברת Energy Micro הודיעה על זמינותו של המוצר הראשי שלה, משפחת מיקרו בקרים הפועלים ב–32 סיבות – EFM32 Gecko. בהתבסס על ארכיטקטורת המיקרו מעבד היעיל במיוחד Cortex TM–M3 של ARM ®, הרכיב EFM32 הוכיח עצמו כמאריך את חיי הסוללה פי ארבעה, וצורך רבע מהאנרגיה הנדרשת למיקרו מעבדים הקיימים שפועלים ב–8, 16 או ב–32 סיביות.

שאלה 1: איך היית מאפיין את צורכי השוק של יחידות המיקרו בקרים [MCU] הפועלים ב–32 סיביות?
במהלך העשור הבא, יחידות MCU ב–32 סיביות יהפכו באופן חד משמעי למגמה שלטת בתחום המיקרו בקרים כולו. הצורך המתרחב בנצילות גבוהה יותר, הן במונחים של צריכת אנרגיה והן במונחים של שטח סיליקון, בוודאי יגרום לכך. ארכיטקטורות הבקר המודרני הפועל ב–32 סיביות, למשל Cortex–M3 של ARM, כבר עתה מניעות את המעבר ממיקרו בקרים הפועלים ב–8 וב–16 סיביות ל–32 סיביות. עובדה זו, בשילוב עם הדרישה העולה בקביעות ליכולת עיבוד ולקיבולת זיכרון גבוהות יותר, רק יאיצו את השימוש בפתרונות הפועלים ב–32 סיביות.

שאלה 2: מהו הבסיס לטענתך שיצרתם את המיקרו מעבד הידידותי ביותר בעולם מבחינת צריכת האנרגיה?
אנו טוענים זאת מפני שהמיקרו בקר שלנו – EFM32 – פועל בצריכת האנרגיה הנמוכה ביותר במצב פעיל ובצריכת האנרגיה הנמוכה ביותר במצב המתנה, מבין כל אחד מהמיקרו בקרים הקיימים כיום – וזאת מבין כל ההתקנים ל–8, 16 ול–32 סיביות. כתוצאה מכך, בכל יישום להספק נמוך שפועל מאספקה של תא ליתיום של 3 וולט, ההתקן שלנו יאריך את חיי הסוללה באופן ברור פי ארבעה. עד עתה, התחום של ההספק הנמוך ביותר נשלט באופן מובהק על ידי הפתרונות הפועלים ב–8 וב–16 סיביות, כגון MSP430 ואחרים. התקנים בנצילות גבוהה ל–32 סיביות, כמו אלו שלנו, ישנו בוודאות את הסטטוס–קוו הזה.

שאלה 3: איך אתם ניגשים לענות על הצורך בתמיכת תוכנה חזקה בשוק הבקרים?
אין ספק שתמיכת תוכנה משמעותית מהווה גורם חשוב בדרך המובילה להצלחה בתחום המיקרו בקרים. פשטות היא ערך מרכזי ומבחינתנו המשמעות היא בנייה של תשתית סביב המיקרו בקרים שלנו, שתקל מאוד יצירה של מוצרים נפלאים סביבם.
לתשתית יש הרבה במשותף עם תוכנה, לכן בעת ההשקה של הרכיב EFM32 העמדנו את ספריית התמיכה בהתקן לרשות ציבור המתכננים, עם דוגמאות ליישום ותוכנת הדגמה. המשתמשים דורשים שתמיכה זו תתרחב באופן משמעותי במהלך הזמן ויצרני ההתקן צריכים לספק אותה.

שאלה 4: מדוע בחרתם בליבה Cortex–M3?
הליבה Cortex–M3 של ARM מציעה שילוב מצוין של ביצועים גבוהים מאוד עם נצילות אנרגיה טובה יותר, לפי הבנתנו, מכל ארכיטקטורה של מיקרו בקר אחר שזמינה כיום בשוק. אם לוקחים בחשבון רק את החיסכון באנרגיה שהשגנו עם EFM32, מקבלים מאפיינים יוצאי דופן.

שאלה 5: מהם היעדים של Energy Micro לטווח הארוך?
הבה נעמיד את הדברים בנקודת מבט מוסדרת. שוק המיקרו בקרים הוא שוק של 15 – 20 מיליארד דולר, והחלק התעשייתי לבדו חולש על 3 – 5 מיליארד דולר, בערך. כעת, אנו מתמקדים בשווקים התעשייתיים שבהם חיי סוללה ארוכים ותחזוקה מופחתת נחשבים כגורמים העומדים בראש סולם העדיפויות, למשל, מדידת אנרגיה, אוטומציה של מבנים, התרעה ואבטחה ומערכות רפואיות. לכן אנו סבורים שנוכל לקבוע אחיזה על פלח שוק השווה בערכו לאחוז אחד מכל שוק המיקרו בקרים עד לשנת 2017 – השנה שבה ימלאו 10 שנים לחברה.
כמובן שמעבר לזה, כיעד, היינו רוצים בסופו של דבר להפוך להיות שחקן דומיננטי בשוק, עם פלח שוק של 10%. הזמן יאמר את שלו.

שאלה 6: מהם הערכים שלכם שעולים על אלו של המתחרים?
יש לנו כמה ערכים שאני מאמין שמבדילים בינינו למתחרים:
אנרגיה
אנו מפתחים מייצרים ומשווקים את יחידות המיקרו בקרים הידידותיות ביותר בעולם מבחינת אנרגיה. אנו צוות מלא אנרגיה שנלחם למען ההצלחה – ובד בבד נהנים מהעשייה.
פשטות
אנו נעבוד קשה מאוד כדי לספק ללקוחות שלנו חווית משתמש ייחודית. המוצרים שלנו – לא רק שיעלו על אלו של המתחרים שלנו מבחינה טכנית, אלא הם גם יספקו סביבת תכנון יעילה במיוחד וקלה לשימוש, שתקטין באופן משמעותי את עלות הפיתוח ואת זמן היציאה שלהם לשוק.
התמדה
אנו מנהלים את העסק שלנו בדרך של התמדה, בדרך אמינה ואתית, ובדרך שהיא ידידותית לסביבה, למען תועלתה של החברה כולה, כולל הלקוחות, השותפים, העובדים ובעלי החברה שלנו. אנו נפתח את הטכנולוגיה שלנו ואת המוצרים שלנו בדרך שמאפשרת רמה גבוהה של שימוש חוזר עם המטרה האולטימטיבית להיות מסוגלים להגיע לזמן תכנון של חודש אחד עבור מוצר חדש עם מיקרו בקר.

שאלה 7: האם תוכל להגדיר את השוק שלכם בישראל?
ישראל מתאימה להגדרה של השוק העיקרי שעל אודותיו דיברנו קודם לכן. אנו רואים פעילות נרחבת בתחומים הרפואיים, עובדה שמהווה גורם מושך למדי מבחינתנו. במיוחד שוק האבטחה שגם הוא מעניין אותנו מאוד. וגם מדי מים – אשר, כפי שאני מבין, אתם ממש זקוקים להם…
בישראל יש הזדמנויות עסקיות רבות, התגובה שאני מקבל מלקוחות מוכיחה שיש בידינו מוצר טוב.
הייתי רוצה גם לשבח את “מגוון טכנולוגיות”, שהם המפיצים שלנו. הם אחד מהמפיצים המובילים למיקרו בקרים בישראל, ומעסיקים צוות אנשים מוכשר ומנוסה ברמה גבוהה, שכולל מהנדסים–מעשיים ליישומים וכן צוות מכירות מצוין, שלאנשיו יש ידע מעמיק בכל הנוגע לדרישות המיוחדות של השוק הישראלי.

שאלה 8: איך אתה רואה את השוק הישראלי בפרספקטיבה רחבה באשר למיקומו בשוק העולמי?
לשוק הישראלי יש היסטוריה ארוכה של מוניטין בהיותו שוק המצאתי מאוד, וזה תמיד דבר טוב עבור Energy Micro. אנו מחשיבים את השוק הישראלי לאזור חשוב מאוד מבחינתנו ורואים בקביעות שהוא מאמץ במהירות את הטכנולוגיה שלנו.
איאן פלטשר מביא עמו אל חברת Energy Micro יותר מ–15 שנות ניסיון בתחום המיקרו בקרים המשובצים. בעבר עבד איאן בחברות מוליכים למחצה רבות בהן Atmel, Cygnal, Sillicon Labs ו–Luminary Micro.

תגובות סגורות