חדשות היום

נמשך שת”פ נאס”א-ווינד ריבר: מערכת ההפעלה VxWorks תשמש את מחשבי הטיסה והבקרה בטיסות החלל הקרובות

השת”פ ארוך הימים בין ווינד ריבר, המובילה העולמית במיטוב תוכנת התקנים ונאס”א, סוכנות החלל האמריקנית, יימשך גם בפרוייקטים עתידיים. נאס”א הודיעה כי בחרה במערכת ההפעלה VxWorks 653 של ווינד ריבר, כמערכת ההפעלה בזמן אמת עבור מחשבי הטיסה והבקרה ב-ארס I ובארס V, ספינות החלל שישמשו במשימת החלל המאויישת הבאה. 

 

פרוייקט ארס מייצג 4 שנים של עבודה חדשנית בבניית סביבת עבודה מורכבת של חומרה ותוכנה. טיל הארס I ישמש כחלק ממערכת התובלה של צוותי אסטרונאוטים לירח ולמערכת השמש ואילו ה- ארס V הוא טיל ה’משא’ שישמש בעיקר להובלת מטענים לחלל. על פי נאס”א, הבחירה בווינד ריבר נבעה מהנסיון הרב וההצלחות שצברה החברה בתעשיות התעופה והחלל. ווינד ריבר אף שולבה בפרוייקטים קודמים של נאס”א דוגמת חללית ה- ST8 הלא מאויישת ושני רכבי החלל הרובוטיים שהונחתו על המאדים למשימת מחקר. “אנו בטוחים שה- VxWorks 653 תשרת את המערכות שלנו עד יומן האחרון, תוך אמינות גבוהה, ההכרחית לתפעול מערכות קריטיות למשימה המעורבות בטיסה לחלל”, אומרים בנאס”א.

 

“מערכות ‘קריטיות למשימה’ דורשות כלי תוכנה אמינים, יעילים וגמישים שיעמדו בהצלחה בדרישות התקן המאוד מחמירות”, אומר יובל צוק, מנכ”ל ווינד ריבר ישראל והמזה”ת. “ווינד ריבר עובדת עם נאס”א מזה למעלה משני עשורים והשילוב של מערכת ההפעלה שלנו בפרוייקט הנוכחי רק מוכיח את המחוייבות שלנו לספק ללקוחות בתעשיית התעופה והחלל מערכת תוכנה חזקה שעונה על הדרישות ומתמודדת בהצלחה עם הקשיים שבמסע לחלל”.

 

Wind River, חברה בבעלות מלאה של אינטל, הינה מובילה עולמית בתחום מיטוב תוכנת התקנים (DSO), מאפשרת לחברות לפתח ולהפעיל תוכנות טוב יותר, מהר יותר, בעלויות נמוכות יותר ובאמינות גבוהה יותר. הפלטפורמות של Wind River הן פתרונות פיתוח משולבות ומתוקננות לכל צורכי החברה. הן מפחיתות את המאמץ, העלות והסיכון הנדרשים וממטבות את האיכות והאמינות בכל שלבי תהליך פיתוח התוכנה החל מהרעיון וכלה במוצר המוטמע.Wind River נוסדה בשנת 1981. מטה החברה נמצא באלמדה, קליפורניה, ויש לה סניפים ברחבי העולם כולו. לפרטים נוספים, בקרו באתר החברה www.windriver.co.il.

 

תגובות סגורות