חדשות היום

Analog Devices – מתקדמים בירוק

חברת Analog Devices מרחיבה את תיק מוצרים של ממירי הנתונים להספק נמוך – עם 26 ממירי ADC מהירים.

ANALOGחברת Analog Devices המובילה העולמית בטכנולוגיית המרת נתונים ליישומי עיבוד אותות, הרחיבה את תיק המוצרים שלה להמרת נתונים בהספק נמוך, עם 26 ממירים מאנלוגי לספרתי (ADC) ליישומים יעילים בעלי ביצועים גבוהים, וכן ליישומי תקשורת בנצילות הספק גבוהה, להתקנים ניידים, למכשור ולמכשור רפואי.
בין המוצרים המוצעים נכללים שלושה ממירי ADC ל–16 סיביות, הראשונים בתעשיית טכנולוגיית המרת הנתונים:
• AD9269 של ADI — הראשון בתעשייה שהוא ממיר ADC כפול ל–16 סיביות ולהספק נמוך ב–80 מגה–דגימות בשנייה, עם תיקון שגיאות של ניצבות אותות
(QEC).
• AD9265 של ADI — הראשון בתעשייה שהוא ממיר ADC יחיד ל–16 סיביות ולהספק נמוך לטווח של 80 עד 125 מגה–דגימות בשנייה.
• AD9266 של  ADI– הראשון בתעשייה שהוא ממיר ADC יחיד ל–16 סיביות ולהספק נמוך, לטווח של 20 עד 80 מגה–דגימות בשנייה.
מוצרי ADC החדשים מספקים למתכננים פלטפורמה גמישה ומתאימה לשינויים עתידיים, אשר באמצעותה הם יכולים לבדל את המערכות שלה מבלי שיהיה עליהם לשנות את תכנון הליבה, בדרך של העברת רזולוציה או העברת תמיכה ברוחב פס, וזאת בעזרת משפחות תואמות פינים החוסכות במקום. בנוסף, רמות נצילות האנרגיה של ממירי ADC החדשים מספקות שיפור משמעותי בצריכת ההספק, מבלי שתהיה לכך השפעה על הביצועים ברמת המערכת.
בנוסף לממירים AD9269, AD9265 ו–AD9266, שהם ספינת הדגל, ולדרגות המהירות השונות שלהם, ADI הכריזה בה בעת גם על 23 ממירי ADC בערוץ יחיד להספק נמוך, ובכך עלה ל–44 מספרם של ממירי הנתונים להספק נמוך שהוצאו לשוק על ידי חברת ADI במהלך 180 הימים האחרונים. החיסכון בצריכת ההספק באמצעות ממירי ADC אלו מגיע ל–87 אחוזים בהשוואה להיצע המוצרים של המתחרים הפועלים עם פונקציות ADC דומות.

הראשון בתעשייה: ממיר ADC בערוץ כפול, להספק נמוך,
עם פחות מ–100 מילי–וואט לערוץ, לטווח של 20 עד 80 מגה–דגימות בשנייה
הממיר AD9269 בערוץ כפול, הוא ממיר ADC ל–16 סיביות ולהספק נמוך, הצורך 93 מילי–וואט בלבד לערוץ, פי 6.5 פחות מהתקנים מתחרים. AD9269 הוא ממיר ADC מונוליתי, בשני ערוצי 16 סיביות הפועל ב–20/ 40/ 65/ 80 מגה–דגימות בשנייה, ומאופיין במעגל דגימה והחזקה (sample and hold) בעל ביצועים גבוהים ומקור מתח ייחוס על השבב. הממיר שייך גם למשפחת ממירי ADC ל–16 סיביות, הראשונה בתעשייה שכוללת תיקון QEC ויחידת עיבוד ספרתי בהיסט מתח ישר. יחידות אלו מקטינות למינימום באופן דינמי את השגיאות הנוצרות במערכת מקלט אותות מרוכבים בפאזה/ ניצבים (I/Q). השימוש ביחידת QEC מאפשר למתכנני מערכות להקל בדרישות של התאמת הרכיבים, על ידי הקטנת שגיאות ההגבר והפאזה הנובעות מאי התאמות של רכיבים. התוצאה הנקיה יכולה גם לאפשר תכנון מקלט עמיד יותר. בנוסף, אלגוריתם היסט המתח הישר מקטין למינימום את ההיסט, שבדרך כלל, נמצא ביישומים עם צימוד מתח ישר. המוצר משתמש בארכיטקטורת “צינור עיבוד נתונים” (pipeline) הפרשית בריבוי דרגות עם לוגיקת תיקון שגיאות במוצא כדי לספק דיוק של 16 סיביות בקצבי נתונים של 80 מגה–דגימות בשנייה, ומבטיח שלא יהיו מקרים של איבוד קוד על פני טווח טמפרטורות העבודה המלא. ממיר ADC פועל מאספקת מתח של 1.8 וולט, והוא כולל כמה תכונות המתוכננות להגדיל למקסימום את הגמישות ולהקטין למינימום את עלויות המערכת, כדוגמת התאמת אות השעון המתוכנת עם הנתונים ויצירת תבנית בדיקה ספרתית ניתנת לתכנות. ניתן למצוא כבר עתה דוגמאות זמינות, וכמויות ייצור יהיו זמינות בינואר 2010.

הראשון בתעשייה: ממיר ADC להספק נמוך ו–16 סיביות בערוץ יחיד,
פועל ב–125 מגה–דגימות בשנייה
הממיר AD9265 בערוץ יחיד להספק נמוך ו–16 סיביות, תוכנן לתמוך ביישומי תקשורת הדורשים עלויות חומרים נמוכות, גודל קטן וגמישות. עם צריכת הספק של 370 מילי–וואט, הוא מהווה פריצת דרך בצריכת הספק המייצגת חיסכון של 51 אחוזים בהשוואה לפתרונות מתחרים בעלי הספק נמוך. ליבת הממיר מאנלוגי לספרתי מתאפיינת בארכיטקטורת “צינור עיבוד נתונים” (pipeline) הפרשית, בריבוי דרגות, עם לוגיקת תיקון שגיאות משולבת במוצא. AD9265 משתמש במגבר כניסה הפרשי אנלוגי, בעל רוחב פס רחב לדגימה והחזקה, שתומך במגוון טווחי כניסה לבחירת המשתמש. מקור מתח ייחוס משולב מקל על שיקולי תכנון. מייצב מחזור פעולה (duty cycle) מספק דרך לפצות על שינויים במחזור הפעולה של אות השעון של ממיר ADC, ומאפשר לממירים לשמור על ביצועים מצוינים.
הנתונים ביציאות ADC הם דרך יציאות מקבילות CMOS של 1.8 וולט או LVDS (DDR) של 1.8 וולט. אפשרויות הכיבוי הגמישות המשולבות בממירים מאפשרות חיסכון משמעותי בהספק, לפי הצורך. תכנות ההגדרות הראשוניות והבקרה מתבצע באמצעות ממשק טורי תואם SPI ב–3 סיביות. כמויות ייצור קיימות כבר עתה.

הראשון בתעשייה: ממיר ADC הקטן ביותר, להספק נמוך ו–16 סיביות
בערוץ יחיד, פועל בטווח מ–20 מגה–סיביות בשנייה עד 80 מגה–דגימות בשנייה.
הממיר AD9266 בערוץ יחיד ל–16 סיביות ולהספק נמוך זמין במארז 5 מ”מ x 5 מ”מ, והרכב הפינים שלו תומך ברזולוציות מ–10 עד 16 סיביות. ליבת ממיר ADC בעלת ריבוי דרגות, מבוססת על מעגל דגימה והחזקה ועל מקור מתח ייחוס על השבב קנייניים, בעלי ביצועים גבוהים. המוצר מבטיח מניעה של מקרי איבוד קוד על פני טווח טמפרטורות העבודה המלא, והוא מספק דיוק של 16 סיביות בקצבי נתונים של 80 מגה–דגימות בשנייה, על ידי שימוש בארכיטקטורת “צינור עיבוד נתונים” (pipeline) הפרשית בריבוי דרגות ובלוגיקת תיקון שגיאות במוצא. ממיר ADC מכיל כמה תכונות המתוכננות להגדיל את הגמישות עד למקסימום, ולהקטין את עלויות המערכת עד למינימום, כמו למשל אות שעון ויישור נתונים שניתנים לתכנות ויצירת תבניות בדיקה ספרתיות ניתנות לתכנות. תבניות הבדיקה הספרתיות הקיימות כוללות תבניות קבועות מראש (דטרמיניסטיות) ובאקראיות מדומה
(pseudorandom) יחד עם תבניות בדיקה בהתאמה אישית ובהגדרת המשתמש המוזנות דרך ממשק SPI. כניסת אות שעון הפרשית מבקרת את כל מחזורי ההמרה הפנימיים. מערכת DCS אופציונלית מפצה על תנודות נרחבות במחזור הפעולה של אות השעון, תוך כדי שמירה על ביצועים כוללים מצוינים של ממיר ADC. הנתונים הספרתיים ביציאות מיוצגים בתבנית בינרית מוסטת, קוד Gray, ומשלים לשתיים ברמות CMOS במתח נמוך ובקצב נתונים כפול. הממיר מספק גם אות שעון ליציאות הנתונים (DCO) להבטחת תזמון נעילה נכון עם הלוגיקה הקולטת.
מוצרים משלימים מבית Analog Devices כוללים:
• AD9517 — מחולל אות שעון;
• ADP1872 — ממיר מתח ישר למתח ישר;
• ADL5562 — מגבר הפרשי לת”ר ולתב”מ (תדר ביניים);
• ADP2114 — מייצב מתח ישר למתח ישר;
• ADA4937 — דוחף הפרשי לממיר ADC.;
לקבלת מידע מוצר לגבי ממירים מאנלוגי לספרתי, בקר בכתובת www.anlog.com/ADCs.

ממירי נתונים: מגשרים בין העולם האנלוגי והעולם הספרתי
מתכננים רבים פונים אל חברת Analog Devices, יותר מאשר לכל ספק אחר של טכנולוגיית המרה בעלת ביצועים גבוהים הדרושה כדי לגשר בין העולם האנלוגי לבין העולם הספרתי, במערכות האלקטרוניות הרבות והשונות של ימינו. עם תיק מוצרים המוביל בתעשייה שכולל ממירים מאנלוגי לספרתי (ADC) וממירים מספרתי לאנלוגי (DAC), מוצרי ההמרה של Analog Devices מתאפיינים בשילוב הנכון של קצבי דגימה ודיוק עם רעש, הספק ומחיר נמוכים וגודל מארז קטן, הנדרשים במוצרי אלקטרוניקה תעשייתיים ורפואיים, במוצרי אלקטרוניקה לרכב ולתקשורת, ובמוצרי צריכה אלקטרוניים. כלי הערכה מקוונים מסייעים בידי הלקוחות לאמת, לבחור ולתכנן במהירות באמצעות ממירי הנתונים האופטימליים כדי להקטין את מורכבות התכנון, לצמצם את לוחות הזמנים לפיתוח, ולהפחית את עלויות החומרים.
כדי לצפות במדריך הבחירה לממירי ADC של חברת ADI בקר בכתובת: http://www.analog.com/ADCsearch.
למידע בנוגע לרכיבי דחיפה של ממירי ADC בקר בכתובת: http://www.analog.com/ADCdrivers.
כדי לצפות במדריך הבחירה לממירי DAC של חברת ADI בקר בכתובת: http://www.analog.com/DACsearch.

תגובות סגורות