חדשות היום

07/01/10 למעלה מ- 70% ממשתמשי האינטרנט, צופים בתכני וידיאו ברשת

חברת המחקר האמריקנית‘eMarketer’ קובעת שכיום למעלה מ- 70% ממשתמשי האינטרנט, צופים בתכני וידיאו ברשת וכ- 28% מהמשתמשים צופים בסדרות טלוויזיה באורך מלא

 *המחקר של ‘eMarketer’, חברת המחקר הבינלאומית, קובע כי ישנה עלייה בצריכת הוידיאו ברשת, כמו גם יעילות הפרסום של תכני וידיאו ברשת גבוהה מזו של הטלוויזיה. אולם נכון להיום חווית הצפייה דרך הרשת אינה באיכות גבוהה.

“ישנה מגמה כיום של מעבר תכני טלביזיה וקולנוע לרשת האינטרנט, כפי שאנו רואים בחברות כגון Netflix ו hulu המאיימת על חברות הכבלים והלווין בארה”ב, והדו”ח של eMarketer מראה שיש לכך גם כדאיות כלכלית למפרסמים ולבעלי התוכן”.

” טוען יואל זנגר מנכ”ל חברת ‘ג’יראפיק’ הישראלית שפיתחה פתרון טכנולוגי שישפר את חווית הצפייה בתכני הוידיאו ברשת.

 

המחקר האחרון של  ‘eMarketer’, אחת מחברות המחקר הבינלאומיות המובילות בתחום מחקרי השוק והמסחר ברשת האינטרנט, קובע כי למעלה מ- 70% ממשתמשי האינטרנט, צופים בתכני וידיאו ברשת, וכ- 28% מהמשתמשים צופים בסדרות טלוויזיה באורך מלא ברשת. מספר הגולשים צפוי להכפיל את עצמו בעוד כמה שנים. מחקר שהתפרסם בחודש האחרון בארה”ב בנושא “הפוטנציאל המסחרי של עולם הוידיאו ברשת האינטרנט” מעיד כי ישנה פריצה משמעותית של הוידיאו האינטרנטי והפוטנציאל הגבוה שלו, להחליף את טלוויזיית הכבלים בעוד שנים ספורות.

 

המחקר חושף, בין היתר, כי רשת האינטרנט גוברת על מדיום הטלוויזיה גם בשוק הפרסום. תוצאות המחקר מראות כי יעילות הפרסום של תכני וידאו ברשת גבוהה ב- 30% מזו של הטלוויזיה. נוסף, שוק פרסום הווידיאו המקוון צפוי לגדול פי- 4 עד לשנת 2013. כ-62% מהמשווקים המובילים בעולם סבורים כי יעילות הפרסום בטלוויזיה פחתה באופן משמעותי, בזמן שיעילות הפרסום בוידיאו ברשת עלתה בצורה דרסטית. נמצא כי יותר מ-30% מהגולשים אוהבים לצפות בפרסומות וידיאו ברשת, מאשר בפרסומות בטלוויזיה.

 

ישנה מגמה כיום של מעבר תכני טלוויזיה וקולנוע לרשת האינטרנט, כפי שאנו רואים בחברות כגון Netflix ו hulu המאיימת על חברות הכבלים והלווין בארה”ב. הרשת מאיימת על חברות הכבלים, בהיותה מגוונת, נוחה למשתמש, כרוכה בעלויות נמוכות יותר וגם התכנים בה זמינים יותר מאשר בטלוויזיה. לראשותו של הגולש ברשת האינטרנט מבחר אינסופי של תוכן. הוא יכול לצפות במה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, היכן שהוא רוצה וזאת מבלי לשלם תשלום חודשי עבור הכבלים. אולם למרות הפופולאריות הגוברת של תכני הוידיאו ברשת והחשיפה הרבה לה הם זוכים, ולמרות שחווית הצפייה ברשת אמורה להוות תחליף לחוויה הטלוויזיונית, עדיין איכות הצפייה בוידיאו דרך רשת האינטרנט אינה טובה מספיק, כזו של הטלוויזיה.

 

חברות רבות בתחום ניסו לתת מענה מלא לבעיות הללו אומנם ללא הצלחה. אולם חברת ‘ג’יראפיק’ (Giraffic) הישראלית (לשעבר UC Networks) הצליחה למצוא פתרון. החברה פיתחה טכנולוגיית הפצה והזרמת תוכן (Streaming) עבור ספקי האינטרנט, חברות המדיה וערוצי הטלוויזיה.

 

כאמור, משתמשי וידיאו באינטרנט אינם מקבלים היום את אותה איכות הצפיה (למשל, HD) כפי שמקבלים בטלוויזיה, זאת למרות שהרזולוציה בטלוויזיה נמוכה משמעותית. כמו כן המשתמשים אף נתקלים בבעיות של “תקיעות” רבות במהלך הצפייה (“buffering”). הבעיה מחריפה עוד יותר כאשר מנסים לצפות בתוכן שאינו פופולארי מאוד באופיו, כלומר: תוכן נישתי או בתוכן שמגיע מספקי תוכן מרוחקים גאוגרפית מהמשתמש. (למשל, צפיה בוידאו באתר Facebook או צפיה בערוצי סרטים אינטרנטיים עתירי תוכן בעלי אלפי סרטים וסדרות). הטכנולוגיה של חברת ‘ג’יראפיק’ מאפשרת להתגבר גם על ההמתנה וה”תקיעות” (buffering ) שהינם אחד הגורמים המרגיזים ביותר את המשתמשים בניסיונם לצפות בתוכן וידאו באינטרנט.  

 

ייחודה של חברת ‘ג’יראפיק’ בכך שאינה דורשת שינוי תשתית או רוחב פס ומאפשרת באמצעות טכנולוגיית P2P לכל ספקי התוכן ברשת, להתגבר על המכשול הטכני והכלכלי כאחד, הן מבחינת הגולשים והן מבחינת האתר ללא קשר לגודלו. הטכנולוגיה של החברה מתבססת על שימוש במשאבים של משתמשי הקצה לטובת העברת המדיה, כדוגמת דרך הפעולה של תוכנות שיתוף הקבצים: אימיול, בי-טורנט וקאזה. זאת באמצעות שימוש בטכנולוגיית Streaming המאפשרת הזרמת וידאו על פי דרישה (VoD) בזמן-אמת מעשרות ואף מאות מקורות בו-זמנית, אם יכולת סנכרון וקידוד בזמן אמת, למרות שמקורות המידע יכולים להיות ברמת זמינות מאוד נמוכה. חברת ‘ג’יראפיק’ נתנה גם מענה לסוגיית העלויות הגבוהות שקיימות כיום בקרב ספקי מידע ותוכן, כאשר עלויות רוחב הפס בשימוש במערכת של ‘ג’יראפיק’ הנן נמוכות בלמעלה מ- 60%-70% מן העלויות המקובלות כיום.

 

יואל זנגר מנכ”ל חברת ‘גיראפיק’ טוען כי: “התנועה שקיימת במעבר לצפייה בוידיאו ברשת מאפיינת את השלוש השנים האחרונות ותלווה אותנו בצמיחה מואצת בשנים הבאות. הפתרון של חברת ‘ג’יראפיק’ בא לתת מענה לאיכות בצפייה ברשת ולבעיית הפצת התכנים הספציפיים ברשת “long-tail” (הזנב הארוך), שצפויים תוך שנים ספורות להוות את רוב התעבורה באינטרנט.

תגובות סגורות