10/01/10 אינטל חושפת את משפחת המעבדים החדשה 2010 Intel® Core™

אינטל חושפת את משפחת המעבדים החדשה 2010 Intel® Core™ הטכנולוגיה החכמה והמתקדמת ביותר בתעשייה זמינה כעת במגוון רמות מחיר

עיקרי ההכרזה

מעבדי המיינסטרים מציעים כעת את טכנולוגיית Turbo Boost של אינטל המסתגלת אוטומטית לצורכי הביצועים האינדיבידואליים.

אלה מעבדי ה-32 ננומטר הראשונים והפעם הראשונה שאינטל משתמשת בתהליך ייצור חדש לייצור המוני של מגוון שבבים במחירים שווים לכל נפש. תהליך הייצור החדש הוא פרי השקעה של 7 מיליארד דולר שעשתה אינטל במהלך המיתון הכלכלי.

מעבדי Intel® Core™ i5 מהירים פי שניים ממחשבים אישיים קיימים בני השוואה ומציעים הורדות מהירות יותר של סרטי וידיאו, תמונות ומוזיקה.

ציון דרך היסטורי: מעבדים נבחרים מציעים גרפיקה משולבת היישר של השבבים וכוללים גם את הדור השני של טרנזיסטורים high-k metal gate של אינטל.

בנוסף למחשבים נישאים ושולחניים,  המעבדים החדשים מיועדים גם למכשירי בנק אוטומטיים, עמדות כרטיסים וצגים דיגיטליים.

יותר מ-10 מערכי שבבים חדשים ומוצרי 802.11n Wi-Fi ו-WiMAX המכילים את Intel® My WiFi החדש

8 בינואר 2010 – אינטל השיקה היום משפחה שלמה וחדשה לגמרי של מעבדים –

 2010 Intel® Core™. המשפחה החדשה מתאפיינת ביכולת אינטגרציה חסרת תקדים ובביצועים חכמים במיוחד, לרבות טכנולוגיית Intel® Turbo Boost למחשבים ניידים, שולחניים והתקנים משובצים.

השקת השבבים החדשים של אינטל, Core™ i7, i5 ו-i3 נערכת במקביל להשקתו של תהליך הייצור החדש ופורץ הדרך של אינטל המבוסס על טכנולוגיית 32 ננומטר. לראשונה בתולדות החברה, תהליך הייצור ישמש מיידית לייצור ואספקת מעבדים במגוון רמות מחירים וישלב גרפיקה ברזולוציה גבוהה בתוך המעבד. מהלך חדשנות חסר תקדים זה משקף השקעה של 7 מיליארד דולר עליה הכריזה אינטל בתחילת השנה שעברה בעיצומו של המשבר הכלכלי העולמי הקשה.

 

אינטל חושפת מספר מוצרי פלטפורמה, בהם יותר מ-25 מעבדים, מתאמים אלחוטיים ומערכי שבבים, וביניהם גם מעבדי אינטל החדשים Core™ i7, i5 ו-i3, מערכי השבבים מסדרת Intel® 5 Series ומתאמי Wi-Fi ו-WiMAX למעבד Intel® Centrino® הכוללים תכונות Intel® My WiFi חדשות. המוצרים החדשים צפויים להוביל יותר מ-400 פלטפורמות למחשבים ניידים ושולחניים של יצרני המחשבים, ועוד 200 פלטפורמות להתקנים משובצים.

מעבדי 2010 Intel Core החדשים מיוצרים בתהליך 32 ננומטר של החברה, הכולל את הדור השני של טרנזיסטורים high-k metal gate. טכניקה זו, במקביל לפיתוחים אחרים, מסייעת הטכנולוגיה בהאצת מהירותו של המחשב תוך הפחתת צריכת האנרגיה.

“זו הפעם הראשונה שמשפחה חדשה של מעבדי אינטל יוצאת לשוק עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיש בשוק, בזמינות מיידית ובכל רמות המחיר של המחשבים האישיים,” אמר שון מלוני, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת הארכיטקטורה של אינטל. “מעבדים חכמים אלה מתאימים את עצמם לצרכים האינדיבידואליים של המחשב, ומאיצים אוטומטית את הביצועים גם באפליקציות יומיומיות. הם כל כך חסכוניים באנרגיה, עד שהם ‘מכבים’ את ליבות העיבוד או מפחיתים את צריכת החשמל כדי לספק את הביצועים כאשר הם דרושים, ולחסוך אנרגיה כאשר אין צורך בהם.”

כשמהירות ואינטליגנציה נפגשות

המעבדים החדשים למחשבים ניידים, שולחניים והתקנים משובצים, מבוססים על מיקרו-ארכיטקטורה Nehalem עטורת הפרסים של אינטל, ומספקים ביצועים חכמים למוזיקה, משחקים, וידיאו, סרטים, תמונות, רשתות חברתיות וכל יישום נפוץ ותובעני אחר. בנוסף, מחשבים ניידים דקיקים במיוחד המצוידים במעבדי 2010 Intel Core החדשים מספקים מאזן של ביצועים, עיצוב וחיי סוללה ארוכה, במערכות שעוביין פחות מ-2.5 ס”מ.

מעבדי Intel Core i7 ו-i5 החדשים גם מצוידים בטכנולוגיית Intel Turbo Boost ובטכנולוגיית Intel® Hyper-Threading המאפשרת ביצועים ניתנים להתאמה, וכתוצאה מכך, מחשוב חכם יותר. טכנולוגיית Intel Turbo Boost מאיצה אוטומטית את הביצועים ומסתגלת לעומס העבודה על מנת להעניק למשתמש האצת ביצועים מיידית כאשר היא דרושה. טכנולוגיית Intel Hyper-Threading מאפשרת ריבוי משימות חכם, בכך שהיא מאפשרת לכל ליבת עיבוד להריץ מספר רב של threads ובדרך זו לספק יכולת תגובה גבוהה וביצועים מעולים, עם הרמה המובילה בתעשייה של חיסכון  באנרגיה בעיבוד מספר מטלות בו-זמנית.

מערך השבבים Intel 5 Series תומך בכל מעבדי 2010 Intel Core™ והינו פתרון מערך השבבים הראשון של החברה הנמצא על שבב אחד בלבד. פיתרון זה התפתח מקישור פשוט של רכיבים למגוון פלטפורמות חדשניות ויכולות. משפחת Intel Core גם צוידה בטכניקות

 

לחיסכון בחשמל כגון זו אשר אינטל מכנה “הפסק מהר לעבוד” או “HUGI” (Hurry Up and Get Idle), טכניקה המאפשרת למעבדים לסיים את המטלות במהירות תוך שימור חיי הסוללה.

משפחת 2010 Intel® Core™ החדשה לחלוטין היא הראשונה שמשלבת גרפיקה במעבדי מחשבים אישיים מן השורה. עם גרפיקת ה-HD של אינטל, המעבדים מספקים תמונות מדהימות והצגה חלקה במיוחד של קטעי וידיאו ברזולוציה גבוהה. זהו גם הפיתרון המשולב הראשון בתעשייה שמספק אודיו Dolby* TrueHD ו-TDS* Premium Suite למערכות קולנוע ביתיות. בנוסף, גרפיקת ה-HD של אינטל תומכת במשחקי מיינסטרים ותלת-ממד ללא צורך בכרטיס וידיאו נוסף, ומציעה תמיכה מלאה במערכת ההפעלה Microsoft Windows* 7.

תכונה אינטואיטיבית נוספת הזמינה לרוכשי מחשבי מחברת רגילים היא Intel Switchable Graphics, המאפשרת למשתמשים להציג משחקים עתירי גרפיקה, ולעבור במהירות הבזק מהגרפיקה המשולבת של אינטל לגרסה ספציפית ועצמאית ללא צורך בהדלקה מחדש של המחשב, ובכדי לשמור על חיי הסוללה וביצועיה.

מעבדים משובצים – הרבה מעבר למחשבים נישאים ושולחניים

מעבדי 2010 Intel® Core™ המשובצים מיועדים להתקנים המבצעים פעולות דמויות מחשב אישי בעולם חכם ומחובר מתמיד, לרבות עמדות כרטיסים וקופות אוטומטיות, מכשירי בנק אוטומטיים, שלטים דיגיטליים, מכשור רפואי, ציוד תקשורת ומכשירים תעשייתיים. לדוגמה, בעלי מערכות בבנק או בחנות קמעונאית יוכלו לנהל טוב יותר את הבנקטים, הקיוסקים או את הקופה הרושמת החכמה, הודות לפלטפורמות עיבוד אלו. התקנים משובצים אלה מטייבים את עומסי העבודה, חוסכים בצריכת החשמל, מנהלים מרחוק את הרשת המחוברת, ואפילו אוספים מדדים על סמך ניתוחי וידיאו כדי לאפשר מסעי פרסום אפקטיביים יותר.

אינטל גם הרחיבה את אפשרויות הבחירה מבחינת ביצועים לכל וואט במעבדים משובצים, בכך שהוסיפה זיכרון קוד מתקן שגיאות ליישומים הזקוקים לשלמות נתונים גבוהה יותר. יחד עם מערך השבבים Intel 5 Series, המעבדים המשובצים מציעים מחזור חיים ארוך יותר של שבע שנים, התואם במידה רבה יותר את משך החיים של התקנים אלה בשוק.

מוצרים אלחוטיים, WiMax ועוד

מותג Intel Centrino® מייצג כיום את המוצרים האלחוטיים של אינטל, ופונה למגוון רחב מתמיד של משתמשים. שלושת המתאמים החדשים בסדרת Intel® Centrino® Wireless מצוידים ביכולות 802.11n multi-stream מתקדמות, ובתמיכה כפולת פס ב-Wi-Fi על מנת

 

להציע למשתמשים מהירות גבוהה בעד פי שמונה, כיסוי תואם, וקישוריות אמינה תוך צריכת מינימום חשמל.

אינטל מציעה קו שלם של מתאמים באיכות גבוהה. מתאם ה-WiMAX/WiFi המשולב תומך בתדרי WiMAX 2.3, 2.5 ו-3.5GHz המספקים עד 20Mbps תוך כדי תנועה.

כל המתאמים תומכים בטכנולוגיית Intel® My WiFi® המאפשרת למשתמשים להפוך את המחשב הנייד לנקודת חיבור לאינטרנט (hotspot) ולחבר מיידית התקנים אלחוטיים למחשב הנייד. היכולת לנהל לקוח WiFi מרוחק עם Intel Embedded IT ו-Intel® Active Management Technology 6.0 גם מסייעת לאפשר ניהול לקוחות ארגוני מרחוק.

בנוסף, תחנות עבודה התחלתיות זמינות כעת עם Intel Core i5 וגרפיקת HD של אינטל, או עם מעבדי Intel® Xeon® 3400, ואילו מערך השבבים Intel® 3450 מעניק למשתמשים גישה לפלטפורמת תחנת עבודה המציעה את היעילות, העוצמה והאמינות שנדרשות מתחנת עבודה מקצועית. אינטל גם מתכוונת להציע את משפחת מעבדי 2010 Intel Core בטכנולוגיית Intel® vPro™ בהמשך הרבעון, כדי לסייע למנמ”רים ותאגידים להפיק תועלת מהאבטחה בסיוע חומרה ומיכולות הניהול.

אינטל והלוגו של אינטל הם סימנים מסחריים של חברת אינטל בארצות הברית ובמדינות אחרות.

* שמות ומותגים אחרים עשויים להיות רכושם של אחרים.

טכנולוגיית Intel® Turbo Boost זמינה אך ורק במעבדי Intel® Core™ i5 ו-i7. הביצועים של טכנולוגיית Intel® Turbo Boost משתנים בהתאם לחומרה, לתוכנה ולתצורת המערכת העוללת. יש לבדוק עם יצרן המחשב האישי האם המערכת מספקת את טכנולוגיית Intel® Turbo Boost. למידע נוסף, בקרו ב-www.intel.com/technology/turboboost

טכנולוגיית Intel® Hyper-Threading (HT) דורשת מערכת מחשב עם מעבד התומך ב- Intel® Hyper-Threading ובמערך שבבים, BIOS ומערכת הפעלה המאפשרים טכנולוגיית Intel® Hyper-Threading. הביצועים משתנים בהתאם לחומרה ולתוכנה הספציפיות שבהן נעשה שימוש. מעבד Intel® Core™ i5-750 השולחני אינו תומך בטכנולוגיית Intel® Hyper-Threading. למידע נוסף, לרבות פירוט המעבדים התומכים בטכנולוגיית Intel® Hyper-Threading , בקרו ב-www.intel.com/technology/platform-technology/hyper-threading/index.htm

גידול של עד פי 8 ברוחב הפס על סמך רוחב הפס התיאורטי המרבי המתאפשר בשלוש התקנות של שלושה  802.11n עם שלושה זרמים מרחביים בשילוב עם שלוש נקודות גישה לזרמים מרחביים. ההספק ו/או הטווח האלחוטי בפועל ישתנה בהתאם למערכת ההפעלה המסוימת ותצורת החומרה והתוכנה. לפרטים, יש לברר עם יצרן המחשב האישי.

ניקוד כולל בהשוואה בין Intel® Core™ i5 650 לבין Intel® Core™ 2 Duo E6400 על גבי PCMark Vantage.

תגובות סגורות