חדשות היום

13/01/10 כמה זמן ליישן את השרדונה, מתי להוציא את הריזלינג מהחבית, ובכמה כסף למכור בקבוק יין – המחשב יחליט

התוכנה הישראלית הראשונה לניהול יקבים תסייע לייננים לשפר את תפוקת היין, לשחזר סדרות שהצליחו, ובעיקר – להחליט לכמה זמן ליישן את היין, וכיצד לתמחר בקבוק

חברת ההי טק למיגזר החקלאי ענת – קשב חושפת לראשונה ב- tec- enology, תערוכת טכנולוגיות היין, את  –Akwinery התוכנה הישראלית הראשונה לניהול היקב. העלייה במספר היקבים בכלל ויקבי הבוטיק בארץ בפרט והגידול בתרבות שתיית היין הביאו את “ענת קשב” לפתח  מערכת לניהול היקב,  המאפשרת לראשונה ליקבים בישראל לנהל בצורה מקצועית את תהליכי יצור היין וניהול היקב.

 המערכת מתמקדת בהיבטי הניהול הכלכלי של היקב ומאפשרת ליינן התייעלות והגדלת הרווחיות, באמצעות כלים כגון שליטה ובקרה בתהליך הגידול וניהול היצור, מעקב אחר היסטוריית יצור היין והרכבו, תכנון הנהלים ולוח זמני היצור, ניהול בדיקות מעבדה ועוד. למערכת פותחה גם גירסה מיוחדת המתאימה ליקבי בוטיק.

 

“הכלים החדשים שפותחו במסגרת התוכנה ייתנו מענה לכמה צרכים ייחודיים של ענף היין” אומר רון שני, מנכ”ל ענת – קשב ” מפתיע להבין עד כמה קשה ליקב לתמחר את עלות הייצור של בקבוק יין מסויים, לאור מורכבות התהליך, המערכת שלנו תיתן לראשונה פיתרון משוקלל לנושא זה. מעבר לכך, אחת ההחלטות המורכבות העומדות בפני יינן היא למשך איזה זמן ליישן סדרה מסויימת. יש למשך זמן היישון השפעה דרמטית על איכות הבקבוק, עלות הייצור שלו ומחירו לצרכן, ותזרים היקב, והחלטות שגויות בנושא זה עולות ליקבים בכסף רב. פיצ’ר מבטיח נוסף יאפשר לייננים לשחזר סדרות שהצליחו מעבר למצופה בהתחקות מדוייקת אחרי תהליך הייצור שלהן” שני יציג לציבור הייננים בארץ את המערכת החדשה ביום ראשון ה- 17.10, בשעה 14:30, בכפר המכביה.

 

תגובות סגורות