אנטנות מסננות בטכנולוגיית PowerHelixTM מבית Sarantel

אנטנות מסננותטכנולוגיית אנטנות PowerHelix של Sarantel הפכה למסחרית לאחר 20 שנה של מחקר באיזון שדות חשמליים מבעד לליבה דיאלקטרית. הטכנולוגיה הזו מאפשרת שימור שדות אלקטרו-מגנטיים קרובים בצפיפות גבוהה בחומר דיאלקטרי בעל ניחות נמוך. הגישה הזו מפחיתה את כמות האנרגיה האלקטרומגנטית בטווח קרוב שמשתמש של טלפון סלולארי, GPS או טכנולוגיה ניידת אחרת נחשף אליה.

טכנולוגית Sarantel מכוונת לאפליקציות של אנטנות אלחוטיות בעלות תנאים של “שימוש”, בהן תכונות התיאום והשבח אינן משתנות עם שינוי תרחישי השימוש, ולאפליקציות הסובלות מהפרעות “שדה קרוב”, משמעותיות.

באפליקציות מסוימות, אנטנות למוצרים אלחוטיים שמשתמשים בהם קרוב לגוף האדם, צריכות להיות מתוכננות כך שיתהדו ללא קשר למוצר האלחוטי בו הן מותקנות. גישה זו מפחיתה את ההפרעות מהגוף, הנקראות “body loading” ע”י הסרה של אזורי שדה בצפיפות אלקטרומגנטית גבוהה מאזורים בהם שוהים הרקמות האנושיות כאשר המוצר האלחוטי נמצא במצב של “שימוש”. שיטה זו מקטינה את גודל המיפתח של האנטנה ומשיגה רמה גבוהה יותר של יציבות חשמלית בנוכחות של הגוף האנושי. כמו כן מפחיתה רעש Common Mode, בתחום התדר המולכות דרך שילדת המכשיר, כך שהגישה גם מאפשרת שילוב של מספר יחידות רדיו, במכשיר קטן יותר עם הפרעות מופחתות.

הטופולוגיה של Sarantel ומערכת ההזנה מתוכננות לספק בידוד אלקטרומגנטי, במקום ליצור תהודה עם הגוף, כפי שקורה עם רוב האנטנות הקונבנציונליות.

כמו כן מספקת Sarantel פתרונות MIMO למוצרים ניידים: WiMAX,,3G  , LTE ו- WiFi (IEEE802.11b/g/n), ואנטנות אירידיום, בהן תפוקת מידע גבוהה וטווח, תלויים בבידוד בין ריבוי אנטנות קולטות ומשדרות בקופסה.

יתרונות הטכנולוגיה של Sarantel:

אנטנות Sarantel אינן יוצאות מכיוונון בסביבת אנשים או חפצים

אנטנות Sarantel משלבות תצורה (טופולוגית loop), חומרים (קרמי בעל דיאלקטריות גבוהה) ומבנה (מאוזן) המאפשרים לתחום באופן הדוק את השדה הקרוב של האנטנה.

כתוצאה, האנטנה הינה טולרנטית לסמיכות קרובה לאנשים, לרכיבים אחרים ולאנטנות אחרות.

מתכנני מערכות אוהדים תכונות אלו משום שהאנטנה אינה יוצאת מכוונון בקלות, והיא מספקת תגובה צפויה, חוזרת על עצמה ואמינה בכל תנאי האפליקציה.

אנטנות Sarantel נוחות לשיבוץ

משום שהן מאוזנות ולא מושפעות מרכיבים אחרים, אנטנות Sarantel הינן הקלות ביותר לשיבוץ במכשיר. אנטנות קונבנציונליות משתמשות במכשיר כולו כדי ליצור גודל תהודה חשמלי ממשי; כתוצאה מכך, שינויים קטנים למכשיר משמעותם שינויים גדולים לאנטנה. אנטנות Sarantel מבודדות מהמכשיר, כך ששינויים למכשיר אינם משפיעים על האנטנה כלל וכלל. מהנדסי RF יכולים להתייחס לאנטנה כאל רכיב סטנדרטי, ולא כ”כאב ראש” מתמשך.

אנטנות GeoHelix® GPS Sarantel הינן כלל-כיווניות

אנטנות GeoHelix® GPS של Sarantel יוצרות עקום דמוי לב אוקלידי, המספק את רוחב האלומה הרחב ביותר האפשרי. הדבר חשוב במיוחד בקליטה לווינית קרוב לאופק.

ה- GeoHelix® שומר על העקום הזה גם בסמוך לאובייקטים אחרים הודות לתכונות השדה הקרוב הייחודיות.  ללא קשר לאוריינטציה של המכשיר, מידת אמינות האות תמיד נשארת.

אנטנות Sarantel הן קטנות

באנטנות Sarantel משתמשים בחומרים בעלי מקדם דיאלקטרי גבוה כדי למזער את האנטנה לגודל הקטן ביותר האפשרי, תוך שמירה על יעילות אפליקציה גבוהה. אנטנות מאוזנות אינן זקוקות למשטח אדמה על המעגל, בכדי לעבוד, כך שהן אינן יוצרות תהודה כנגד המכשיר כולו. תיאורטית, המכשיר יכול להיות קטן כגודל האנטנה ללא הפחתה ביעילות.

אנטנות Sarantel מתפקדות כמסננים עבור עצמן

אנטנות Sarantel מתוכננות לתגובת סינון חדה מאד. אנטנת GPS GeoHelix® מנחיתה  מעוצמת האותות בתדרי GSM ו-ISM השכיחים ב- 25-30dB, ולה רוחב פס 3 dB חלקי של 1.25% בלבד. אפליקציות רבות אינן דורשות סינון נוסף בין האנטנה למקלט.

אנטנות Sarantel דוחות רעשי אדמות

המכשירים האלחוטיים של היום הינם מערבולת של רעשי RF. הדבר מקשה על הטמעה של מקלט עם דרישות הרגישות של GPS. משום שהן מאוזנות, אנטנות Sarantel אינן מספקות נתיב מוליך משטח האדמה של המקלט והאנטנה, ובכך מונעות רעשי אדמה מכניסה למקלט דרך ערוץ האנטנה.

מוצרים ושירותים

מוצרי האנטנות של Sarantel נמצאות בשימוש במגוון רחב של אפליקציות GPS, רדיו לוויני, טלפון לוויני וצבאי.

הפוקוס העיקרי של החברה הינו תכנון וייצור טכנולוגיית אנטנה דיאלקטרית המוגנת בפטנט, המאפשרת את שיפור איכות האות, הקטנת גודל האנטנה והפחתת ההשפעה של “body loading” המקושר בד”כ לטכנולוגיות אנטנה קונבנציונליות. מאמצי המחקר והפיתוח מתמקדים בעיקר על הפחתת הפרעות שדה קרוב על מנת לשפר את האיכות והטווחים של התקשורת האלחוטית.

אפליקציות

אפליקציה

דוגמאות

רדיו לוויני

XM Satellite Radio MyFi

PDAs/PNDs

HP iPAQ RX5900 Travel Companion, Hertz NeverLost

ספורט ומשחקים

Garmin Colorado, SkyGolf SG1,2,2.5,5

טלמטיקס/מעקב

Pocket Finder, Flextrack Lommy

Lone Worker Protection

RomTrac

שירותים מבוססי מיקום

TomTom Mobile 5

טלפון לוויני

Iridium

צבאי

SATHI PDA plus multiple customer confidential products ranging from munitions to tactical radios

תגובות סגורות