22/02/10 כנס האינטרנט השנתי שנפתח הבוקר: הוקם מאגר לאומי לחומרי למידה, כפתור מצוקה יותקן באתרי אינטרנט וספקיות האינטרנט סיימו את השלב הראשון בהסדרה העצמית

כנס “אינטרנט 2010” שנפתח היום מביא מספר בשורות למשתמשים: הושק מאגר לאומי של חומרי למידה הפתוח לכל; איגוד האינטרנט לוחץ לשילוב כפתור מצוקה עבור ילדים שנפגעו מתכנים פוגעניים ברשת ואילו שר התקשורת הכריז כי ספקיות האינטרנט סיימו את השלב הראשון בהסדרה העצמית

מפגש תעשיית האינטרנט הישראלית, “אינטרנט 2010”, נפתח הבוקר (יום שני, 22 בפברואר) באווניו, קריית שדה התעופה בסימן מספר הכרזות: רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, מארגן הכנס בן היומיים, הודיע על השקת מיזם משותף יחד עם מרכז החישובים הבין אוניברסיטאי (מחב”א) ומשרד החינוך, להקמת מאגר לאומי של חומרי למידה, המאפשר למרצים, מורים ותלמידים, במגזרים השונים למצוא חומרי למידה המתאימים לצרכיהם ביתר קלות. המאגר, שזמין בכתובת /http://maor.iucc.ac.il, הוקם בליווי אנשי מקצוע והוא כולל כבר מספר מאות מאמרים ותכנים לימודיים.

לוי אמר בדברי הפתיחה כי איגוד האינטרנט פועל לשילוב “כפתור מצוקה” באתרי האינטרנט של מערכת החינוך. מדובר במנגנון דיווח יעיל וזמין, שיאפשר לכל מי שמרגיש נפגע מתכנים, להם הוא נחשף באינטרנט, לקבל סיוע ותמיכה בזמן אמת, באמצעות “קן חם” שיוקם לצורך העניין. לוי ציין כי האיגוד הגיש לכנסת ישראל לפני מספר ימים הצעה לתכנית אב לאומית, בחסות משרד ראש הממשלה, שתאגד את הארגונים השונים, העמותות ומשרדי הממשלה העוסקים בגלישה בטוחה ברשת תחת קורת גג אחת, כך שתובטח פעילות שוטפת ומתואמת בין כל הרשויות. ההצעה היא שאיגוד האינטרנט הישראלי יוביל ויתאם את פעילות הגוף המשותף.  התכנית תופעל ברמה ארצית כך שתכלול את האוכלוסיות במוסדות החינוך החל מגני הילדים דרך בתי הספר, המכללות להכשרת מורים מחנכים ואנשי חינוך, הורים, מטפלים ואת ספקי האינטרנט בישראל.

בנוסף, הכריז לוי על הקמת קבוצת עניין בנושא משילות אינטרנט, שתעסוק בהיבטים השונים של משילות אינטרנט, ניהול שמות מרשם, המצב בישאל וסוגיות עכשוויות כמו שמות מתחם בעברית. המפגש הראשון של הקבוצה ייערך בשני במרץ.

שר התקשורת, משה כחלון, שהיה אורח הכבוד בכנס, הודיע על השלמת השלב הראשון בהסדרה עצמית של ספקיות האינטרנט, באמצעות חתימתן על מסמך עקרונות. “זהו צעד ראשון בכיוון חיובי”, אמר השר, “אך ישנם צעדים נוספים בדרך, עד שנגיע להסדרה עצמית מלאה בנושא”.

מעל 1,500 משתתפים מתחומי האינטרנט, הטכנולוגיה, העסקים, האקדמיה והרשתות החברתיות, הגיעו כדי לקחת חלק בכנס האינטרנט ה- 14 של איגוד האינטרנט הישראלי, “Web10 – עשור חדש נפתח”, שנערך בימים אלו במרכז הכנסים Avenue שבקרית שדה התעופה. בין הנושאים החמים שבכנס: מודלים עסקיים חדשים ויצירתיים באינטרנט ובסלולר, רשת האינטרנט העתידית, אינטרנט נייד, ביטחון ואבטחה ברשת ורשתות חברתיות.

תגובות סגורות