חדשות היום

כנס STORAGE ו- HPC התקיים בחברת EIM

חטיבת המחשוב מקבוצת אי.איי.אם ערכה בשבוע האחרון כנס מקצועי בתחום HPC . אל הכנס הוזמנו כ- 50 אנשי מפתח מובילים בתחום ה- HPC בישראל והוא היווה הזדמנות להחלפת יידע ואינפורמציה ולעדכונים חשובים בתחום עולה זו. במהלך הכנס, נחשפו טכנולוגיות חדשות ועדכונים “חמים” בכל הקשור לתחום HPC ולתחום ה- STORAGE .

את הכנס פתח איציק סמואל, מנכ”ל קבוצת  EIM שברך את המשתתפים ולאחר מכן סקר בפניהם בקצרה את פעילות החברה בתקופה האחרונה ואת המגמות המתחדשות המאפיינות אותה.
HPC הוא תחום עולה בתחום ה- IT  המקצועי שמשמעותו – HIGH PERFORMANCE COMPUTING 
הכוונה היא הרבה מעבר לשימוש במעבד הכי חזק בשוק, או בכרטיס מסך זה או אחר.
אנו בעצם נוגעים בתחום “מחשבי העל” ובאמצעים מתוחכמים להגיע ליכולות חישוב גבוהות בעלויות סבירות .
הפיתרון מתבסס על אינטגרציה ( חומרה, תוכנה ) של אשכולות מחשוב – CLUSTERS , מחשבים או שרתים מהשורה הראשונה המחוברים יחדיו בטכנולוגיה מתקדמת ( INFINIBAND  ) להעברת נתונים בקצבי על ומנוהלים בפיתרונות תוכנה המותאמים אישית המאפשרים לתת תוצר אחד במינימום זמן.

מגוון שותפים התייצבו בכנס כשותפים לחברת אי.איי.אם להעמיד את פיתרון ה- CLUSTER המושלם

חברת SUPERMICRO מארה”ב שיוצגה ע”י סמנכ”ל השיווק שלה, מר דון קלג, שפתח את דבריו והודה לחברת EIM על האירוח ועל השותפות העסקית אסטרטגית עימם, שמאפשרת ללקוח הסופי לקבל מתוך המגוון הרחב של פתרונות אותו מייצרת החברה לקבל התאמה אישית מלאה. וזה היתרון שבעבודה עם EIM.   SUPERMICRO שנחשבת למובילה עולמית בתחום ה- HPC , הציגה מגוון פיתרונות חומרה ייחודים ואיכותיים למטרה זו. הוצגה מערכת שרתים מרובעת במארז U 2 ייחודי המאפשרת דחיסה של 48 ליבות פיזיות ו- 384 ג’יגה זיכרון בתביעת רגל מינימאלית.  הוצגו מערכות חדשות של שרתי להבים המאפשרים עשרים מערכות כפולות מעבדים במארז של U 7 ופיתרונות ייחודים נוספים מבית היוצר של חברת השרתים הטובה בעולם.

חברת MELLANOX הישראלית, המובילה בעולם בכל הקשור לטכנולוגית האינפיניבנד – טכנולוגית תקשורת המאפשרת מעבר נתונים בין מחשבים בקצבים של עד 40 ג’יג ביט לשניה.  מר ארז כהן, מנהל טכני ודירקטור לתמיכה בלקוחות , הציג את מוצרי החברה הכוללים  קו של כרטיס תקשורת ייחודיים וחדשניים המשלבים טכנולוגית IB ו- ETHERNET 10 GIGA על גבי כרטיס יחיד וקו מוצרי מתגים וגשרים לניהול הקצבים המהירים הללו ולהמרת פרוטוקולים על פני הרשת.

חברת SCALEMP , באמצעות סמנכ”ל  השיווק שלה, מר בנצי גלילי, הציגה  פיתרון תוכנה ייחודי ליצירת SUPER COMPUTER  יחיד באמצעים פשוטים ומאד COST EFFECTIVE. בפועל מאפשר הפיתרון של SCALE MP , עבודה על אשכול מחשבים של סופרמיקרו המקושר ב- IB כאילו היו מחשב יחיד מרובה מעבדים וליבות ובעל בנק זיכרון יחיד ועצום – דבר היוצר בסיכומו של דבר “סופר מחשב” אמיתי.
שותפה אסטרטגית לאי.איי.אם בתחום ה- HPC היא חברת OPAL מקבוצת UNILINK בניצוחו של מר אלכס לנדסברג, איש IT  ו- LINUX מיומן ושם דבר בתחום בישראל. אלכס הדגים כיצד פיתרונות החומרה הנ”ל בשיתוף הידע של חברת אופל ויכולות התמיכה והאינטגרציה של חברת אי.איי.אם נותנים את הפיתרון המושלם להקמת מחשוב מרובה אשכולות בתעשיות .

חלקו השני של הכנס היה בתחום ה STORAGE –   – אחסון מידע.

אנו עדים בשנים האחרונות להגדלה ניכרת בנפחי האחסון הדרושים בארגונים, בתעשייה ובמדיה.
אם בעבר דיברנו בגיג’ה בייטים , היום אף אחד לא “צריך” פחות מטרה בייטים ועד פטה בייטים.
מספר חברות מתמחות בעולם בנתינת פיתרונות STORAGE לארגונים , פיתרונות טובים , הכוללים ממשק ניהול יחודי ושקיפות למשתמש ולמנהל.
נקודת התורפה העיקרית של פיתרונות אלו, היא העלות הגבוהה שלהם שעשויה להגיע לסדר גודל של 1500$ לכל טרה בייט מנוהל ומאובטח.

חברת אי.איי.אם הכריזה בכנס על קו מוצרי אחסון ייחודי המתאים לארגונים קטנים ועד פיתרונות ENTERPRISE מורכבים ביחס עלות תועלת הרבה יותר גבוה ( כשליש מהמצוין לעיל ).
הבסיס לפיתרונות היו שוב מוצרי החומרה האיכותיים של חברת SUPERMICRO , בשילוב ממשקי ניהול ייחודים שפותחו בשיתוף חברת OPAL בישראל.
מר יובל בן מרדכי, ה- CTO של חטיבת המחשוב באי איי אם, הציג בפני הנוכחים מספר מוצרים, ששיאם במוצר הדגל בתקן הבינלאומי SBB , המאפשר FAULT TOLLERANCE  מלא של החומרה , החל ברמת הדיסקים ועד רמת בקר, ספק ואף מחשב.
המידע מוגן לחלוטין בפני נפילות חומרה ע”י שכפול מושלם של כל מערכות המחשב וניהולו באמצעות קישור ETHERNET 10 GIGA  פנימי וקישור INFINBAND  חיצוני, המאפשר לתת זמן תגובה מינימאלי והעברת נתונים מקסימאלית על פני כל רשת.
המערכות מותאמות לנפחי אחסון מינימאליים של 12 טרה בייט ומתרחבות עד מאות טרה בייטים ע”פ דרישה וצרכי לקוח.

מערכות אחסון מבית אי.איי.אם הוטמעו בהצלחה בשנה האחרונה אצל מספר לקוחות מובילים מתחום הביטחון וההתרגשות הכללית והנכונות לקלוט ולהטמיע את השימוש מוצרים אלה מעידה שזו רק ההתחלה וכי הפוטנציאל בתחום הוא רב.
צביקה ליאור
סמנכ”ל פיתוח עסקי
חטיבת המחשוב
קבוצת אי.איי.אם.

תגובות סגורות