01/03/10 מלם-תים השלימה פרויקט DRP למערכת ה-PACS במרכז הרפואי רמב”ם

מלם-תים השלימה בימים אלו את בניית מערך ה-DRP למערכת ה-PACS (Picture Achieving and (Communication System, לגיבוי כל מחלקות הדימות של המרכז הרפואי רמב”ם. המערכת מארכבת את התמונות של מחלקות הדימות הכוללות את היחידות CT, רנטגן, US, MRI ועוד. מדובר במערכת הדורשת גיבוי ושרידות מורכבים ביותר. מערכת  ה- DRP PACS הינה הראשונה בארץ, שעובדת בטכנולוגית וירטואליזציה. מטרת המערכת לאפשר לצוות בית החולים, כולל מאות רופאים, כוננים ותורנים, גישה אינטרנטית למידע מכל מקום בעולם. המערכת מתוצרת CARESREAM-KODAK תשמש לגיבוי מלא, במקרה שבית החולים יידרש להתאוששות מאסון עקב השבתה מכל סיבה של מערכת ה-PACS המקורית.

במסגרת פרויקט וירטואליזציה בבית החולים, חברו יחד חברת מלם-תים, המספקת את התשתיות הטכנולוגיות וחברת DMS, נציגת KODAK-CARESTREAM בארץ, שמקימה ומטמיעה את מערכתDRP  PACS. בבית החולים פועלת כבר כמה שנים מערכת PACS ראשית מבית PHILIPS – SECTRA. המערכת החדשה תשמש  גיבוי באתר ה- DRPשל בית החולים. בנוסף, מערכת ה- CARESREAM הינה מערכת אינטרנטית, המשמשת באופן שוטף גם את הכוננים והתורנים בגישה מרחוק לכל מערך הדימות המגובה.

מערך השרתים כולל בתוכו 3 שרתי HYPER-V של מיקרוסופט, בתצורת אשכול, המשמשים את השרת של חברת CARESTREAM ביתירות מלאה. שרת וירטואלי נוסף עתיד לשמש מערכות נלוות של PACS, המשמשות ציוד רפואי נילווה בעל יכולת להפקת תמונות מסוג NON-DICOM (כמו במערכת US מיילדותי ומערכת גסטרואנטרולוגיה). מעל כל השרתים הללו הוקמה מערכת SCVMM לניהול מערכת הוירטואליזציה וחוברה למערכת SCOM הקיימת בארגון. המערכת ניתנת לניטור מלא, על מנת לאפשר תפעול שוטף עם שרידות של 100%.

שוקי עמר, מנהל פרויקטים במחלקת שירותי מומחה, במלם-תים: “מדובר במערכת PACS הראשונה בארץ, שעובדת בטכנולוגית וירטואליזציה. עבדנו בשיתוף פעולה מלא ופורה עם חברת DMS וצוות בית החולים, שיתוף שהתבטא בתכנון, הקמה ויישום המערכת בהצלחה מלאה”.

קולטר אהרון, מנהל מחלקת תמיכה ותשתיות באגף מידע, מחשוב ותקשורת של המרכז הרפואי רמב”ם: “ברצוני לציין שמבחינתנו זהו חזון שהתגשם. כבר במהלך מלחמת לבנון האחרונה התחלנו בעבודה מאומצת להקמת אתר DRP שישמש גיבוי למערכות המחשוב הקריטיות של בית החולים. מערכת ה- PACS היא אחת המערכות הקריטיות בבית החולים המשמשת לאבחון וטיפול. האפיון והדרישות מהמערכת הוכנו בשיתוף מלא עם מחלקת הדימות, שהינה הצרכן הראשי של המערכת. שיתוף הפעולה רב השנים עם מלם-תים הוא אחד הגורמים החשובים בבחירה בהם כאינטגרטור תשתיות וטכנולוגיה למערכת זו. הפרוייקט בוצע לשביעות רצוננו המלאה בכל היבט אפשרי, ובעיקר במבחן התוצאה.”

תגובות סגורות