חדשות היום

חלוקה חכמה במכשירי WiMAX

חלוקה חכמה במכשירי WiMAXNoman Rangwala, Tom Gratzek
Analog Devices

המהפכה הדיגיטלית שינתה את הדרך בה אנו מתקשרים, עובדים ונוסעים, על-ידי עיצוב מחדש של הקשר שלנו עם העולם הסובב אותנו. האלקטרוניקה הדיגיטלית שינתה את עולמנו על-ידי יצירת רשת גדולה של מדיה תקשורתית ניידת, נגישה, מחוברת. אולם, היתרונות המובטחים של הטכנולוגיה הדיגיטלית הם טובים בדיוק כמו היכולת של הטכנולוגיות האנלוגיות לתרגם נאמנה את השפה הדגיגטלית של אחדים ואפסים לאותות אנלוגיים טבעיים.
ההתקדמות של המהפכה הדיגיטלית אופיינה על-ידי חוק Moore  – הקובע שמספר הטרנזיסטורים בתוך שבב מוכפל כל 18 חודשים. מאידך, הטכנולוגיות האנלוגיות מתאפיינות על-ידי חוק Murphy – אם דבר כלשהו יכול להשתבש, הוא אכן ישתבש. התקדמות הטכנולוגיות האנלוגיות בצעדים מדודים יותר הוכתבה לא באמצעות שיפורים בתהליך אלא בחידושים במעגלים ובמידול הפיזי של הטרנזיסטור. טכנולוגיות אלה משתפרים בהדרגה במונחים מרובים של  ביצועים, הספק ואינטגרציה.

מגמות אינטגרציה
וסיפור החלוקה
מגמות האינטגרציה הן פונקציות של בגרות ונפח המערכת; במקרים רבים תהליך קבלת המערכת ונפח הייצור לא מצדיקים פיתוח חוזר מידי דור. ביישומים אחרים, כגון תחנות בסיס, מכשור ויישומים צבאיים, דרישות ביצועים מחמירות מובילות למימושים דיסקרטיים. במקרים כמו הציוד הסלולרי וה-Wi-Fi, בהם הסכמת הצרכנים היא כללית, כוחות תחרותיים גורמים לצמצום מתמיד של העלויות. ככל שהטכנולוגיה הופכת ליותר יקרה למימוש (דוגמת עלויות המסכות, הכלים וההנדסה), כך עולה הצורך בהחזר ההוצאות הדרוש כדי להצדיק התפתחויות אלו. באותו הזמן, הכוחות התחרותיים גורמים לכך שהחברות ישקיעו רבות בשלב מוקדם של מחזור החיים הסטנדרטי. אם השוק ממריא, והשבב של החברה איננו מוכן, התוצאה הכספית עלולה להיות חמורה.
במהות, חברות נאלצות להשקיע כדי להיות מוכנות כאשר השוק מתעורר, והשקעה זו מתייקרת בהדרגה, בעוד שבאותו הזמן, לקוחות דורשים יותר ביצועים מהספקים שלהם. השגת החזר סביר של השקעות המו”פ הדרושות כדי להקים את מערכות התקשורת  המורכבות של היום עשויה להיות משימה מאוד קשה. בהתאם למידת המורכבות של ה-SOC – הוצאות הפיתוח יכולות להגיע בנקל ל-10 עד 20 מיליוני דולרים ויותר, עבור תכנון של 90 ננו-מטר. אם כן, הצלחת יוזמה חדשה תלויה ביכולת זיהוי השוק בו ה-IP שלך בעל-ערך ולגיוס שותפים כדי לענות לדרישות הלקוח. פחות ופחות חברות מסוגלות לטפל בכל ההיבטים של פיתוח מערכת. אולם, התמקדות בעלות הביצועים, TTM והחזר ההוצאות הכספיות היא דרישה הכרחית.
לגבי יישומי תקשורת עכשוויים, דוגמת ה-WiMAX, מערכות הדור הראשון פותחו לרוב תוך שימוש ב-ICs מרובים. דרגת ה-MAC/modem יכולה להשתמש ב-FPGAs וב-DSPs מהמוכן; דרגת ה-RF משתמשת לעתים קרובות ברכיבים דיסקרטיים כגון LNAs, ערבלים ומסנתזים, כאשר ה-ADCs וה-DACs מגשרים על הפער. עם עליית הכמויות, הלוגיקה הדיגיטלית משולבת לעתים קרובות ביחד על ASIC מיוחד, ובמקרים מסוימים ה-ADCs/DACs כלולים ב-ASIC דיגיטלי זה, לשימוש עם פתרונות RF יותר משולבים. עבור יישומים אחרים בעלי אילוצי גודל, כגון טלפונים ניידים או התקני USB, הפונקציונליות האנלוגית והדיגיטלית יכולה להיות משולבת יחד, הן במערכת אחת במארז הכולל מודולים מרובים, והן על שבב בודד. ישנן דרכים רבות בהן ניתן להנמיך ממדים ועלויות, אך המגמה היא שעם גידול הכמויות, הממדים והעלות פוחתים. במקרים מסוימים, העלות קובעת וניתן להקריב את ביצועי ה-RF (למשל ביישומי צריכה של WLAN מסוימים), אם כי הלקוחות אינם חשים בכך. במקרים אחרים, הממדים הם קריטיים, ושילוב הפונקציונליות הוא המפתח.
אין מרשם יחיד להצלחה. חברות צלחו בעזרת אסטרטגיות שילוב וצמצום עלויות רבות ושונות. לשם הבהירות, יש לבחור חלופות פיתוח אשר ממזערות את חשבון הוצאות החומרים, הממדים והזמן לשיווק. תכנון חכם של חלוקת המערכת הוא משמעותי להשגת ההצלחה.

חלוקה מסורתית –
סיכון הזמן לשיווק
השילוב של מעגלי אות-מעורב (mixed-signal) ב-ASIC דיגיטלי פותח דלתות לאתגרי מימוש רבים ולכן גורם לסיכון של הזמן לשיווק, ויותר חשוב, זמן להחזר, של המוצר. גם אם הליבה המעורבת נבדקה על-בסיס של התקן-יחיד, ביצועי הליבה תלויים בסביבה בה הם משולבים. סוגיות ניתוב ספק הכוח, קיבולים פרזיטיים ושינויים בתהליך שאינן חשובות בשבב דיגיטלי-בלבד, מקבלות עתה משמעות יתרה.
הזמן מתכנון דיגיטלי-בלבד, מאושר ב-FPGA עד לשלב הסיליקון, נע בין חודשיים לשישה חודשים בהתאם למורכבות, תזרים התכנון וכלי האוטומציה. מאידך, זמן המחזור להבאת תכנון אות-מעורב לשלב הסיליקון הראשון עשוי לערוך פי שלושה מכך, – בהנחה שהליבות האנלוגיות זמינות ונבדקו בתהליך הנכון. הרגישות של מעגלים אנלוגיים לרעש המופק על-ידי מיתוג של מיליוני טרנזיסטורים בנוכחות אותות בתחומי המיקרו-וולטים  דורשת תשומת-לב מוגברת וחזרות מרובות על תהליכי התכנון והתסדיר, ובכך מעלה את הזמן עד לסיליקון ודגמים עובדים.
הבעיה איננה ללא פיתרון. טכניקות מרובות זמינות כדי לטפל בפעולה ההדדית, אך הן דורשות תשומת-לב גדולה לתכנון הספציפי של המסכה, הדורש זמן ומשאבים הנדסיים. הוא דורש בוודאי מערך חדש של מומחיויות-ליבה ממה שהיה עוד לפני כן צוות הנדסי עמוס לעייפה.

לתכנון ולתסדיר של כרטיס ההערכה יש גם השפעה קריטית על ביצועי מקטע האותות –המעורבים של ההתקן. ה-O/I האנלוגי על כרטיס הייחוס רגיש לרעש חיצוני, ונתיבי ההספקה אל מקטע האות-המעורב של התכנון דורשים בידוד גבוה. ביטול ה-O/I האנלוגי מקטין את מקורות  צימוד הרעש למינימום. בנוסף, הוא פותר את בעיית הממשק של הליבות האנלוגיות של יצרנים שונים (כלומר ליבות שבב RF וממיר האות המעורב). לדוגמה, חלק מספקי ליבות ה-ADC הקיימות ממליצים על חוצץ-דרייבר למגבר אופרציונלי 5 וולט דיסקרטי כדי לקבל את הביצועים המפורטים בדפי הנתונים. לגבי מודמים המשתמשים בתהליך קטן יותר, כגון 130 או 90 ננו-מטר, חייבים להקטין את רמת ניד האות והמוד-המשותף ולהתאימה בין שבבים של יצרנים שונים. שיקולים נוספים אלה דורשים משאבים הנדסיים ניכרים.
להיות שני בשוק מחייב לעתים קרובות להפחית בהרבה את תמחור המוצר כדי לרכוש חלק מהשוק. בחירת תזרים תכנון דיגיטלי טהור או FPGA יכולה לקצר את הזמן להבאת מוצר לשלב הייצור בכמויות בשישה עד 12 חודשים.
הגעה לסיליקון פונקציונלי היא רק הצעד הראשון – להגיע לייצור עם IC של אות-מעורב מכיל אתגרים כשלעצמו. מעגלי אות-מעורב רגישים לשינויים בתהליך כגון ספים, זליגות, התנגדות חומרים ופרמטרי תהליך אחרים. לעתים קרובות, בשעה שביצועי האות-המעורב נופלים, כך נופלת גם המערכת.

בשווקים בעלי כמויות גדולות, היכולת לייצר באתרי ייצור מרובים מהותית להבטחת הספקות בזמן ולמיטוב העלויות. תכנון דיגיטלי יכול להיות אגנוסטי יחסית לאתר הייצור כאשר הקצבת מעגלי אות-מעורב לאתרים שונים צורכת זמן ועשויה לדרוש יכולות תכנון חוזר ומיטוב נרחבות. המשאבים לשם התאמה לתזרימי ייצור של יצרנים שונים הם בדרך כלל קשים לגיוס, ולעתים קרובות ראוי לנצלם במקום אחר.
סוגיה חשובה נוספת עם החלוקה המסורתית היא שהיא דורשת גישה של זוג תואם. כלומר, מאחר שה-ADCs וה-DACs הם נפרדים מה-RF, לולאות זמן-האמת, דוגמת בקרת שבח אוטומטית ובקרת הספק שידור מוכרחים להתחלק בין שני שבבים ויחידות מרובות. דרושה עבודת חזית משמעותית כדי למטב תכנון ייחוס מהתקנים דיסקרטיים.
אתגרים אלה של תכנון אנלוגי ואות-מעורב מפחיתים את הריכוז מיכולת הליבה של צוות התכנון במת מערכת ועשויים לעכב את החדרת מוצרים חדשים לשוק.

חלוקה חכמה
(Smart Partitioning)
עם גבור הנגישות של תהליכים ההתקדמויות ב- RF CMOS בוגרים ביכולות המידול האנלוגי וה-RF, אפשרי עתה להעביר את ממירי הנתונים וגושי אותות-מעורבים אחרים אל ה-IC RF. הפרק הבא יראה מדוע החלפת ממשק פס-הבסיס האנלוגי המסורתי בממשק דיגיטלי מציעה חלוקת מערכת “חכמה יותר” עבור מערכות תקשורת מסוימות.
השינוי המוצע כולל את החלוקה המתאימה של פונקציונליות כך שמערכת ה-RF על שבב (SOC) מספקת פיתרון RF מלא לביטים, הכולל את כל לולאות הבקרה הדרושות כגון בקרת שבח אוטומטית, בקרת הספק שידור ולולאות כיול RF. הכללת לולאות הבקרה בחזית המכשיר גורמת לקלות השימוש ויכולת קלה יותר של ערוב ותאום עם מודמים PHY דיגיטליים השונים לתחום הבסיס. פורמט תיקני, הממשק הדיגיטלי ADI/Q™ I/Q , יכול לשמש ממשק בין חזית ה-RF ופס הבסיס הדיגיטלי. פורמט ממשק זה מורכב מקווי בקרה ונתונים דו-כיווניים ותומך בהחלפה הדדית ובקלות השימוש. הצמצום של בקרת תוכנת בזמן-האמת מביא לתכנון מערכת פשוט יותר. כל הבקרות האנלוגיות וה-RF מחולקות בחזית ה-RF.

עלות יחידה נמוכה ועלות פיתוח נמוכה יותר
פלחי שוק המאופיינים על-ידי ביקוש רב ונפחי ייצור גבוהים מושכים יותר מצטרפים לשוק. כדי להצליח להגן על פלח שוק מוביל וגדל, מספקי הפתרונות חייבים לשים לב לעלות הייצור המלאה של מערך-השבבים. חלוקה חכמה עשויה להציע הפחתה משמעותית  בעלות המוצר.
לגבי מערכות תקשורת, כגון WiMAX וגישה אלחוטית רחבת-פס, מחירי יחידה לצרכן של פחות מ-100$ הם מהותיים. ציוד CPE עבור Wi-Fi ADSL ו-802.11g (20$ עד 30$) הם דוגמאות בהן הכמויות עלו בצורה דרמטית בשעה שהמחירים צנחו. שוק מתעורר כמו ה-WiMAX יחוש גם לחצי מחירים דומים. צפוי שמחירי ה-CPE למשתמש הסופי יהיו מתחת ל-100$ במחצית 2011. כדי להשיג מטרות אלו, מחירי מערכי השבבים ייאלצו לרדת לרמה של 20$ עד 25$. אלו כנראה עלויות הרבה יותר נמוכות מאשר העלויות השוטפות, וידרשו שיפורים כמותיים כדי שמחירי השוק יניבו רווח סביר.
ICs לרדיו RF לביטים יכולים לסייע לאפשר מעבר זה.
עבור תהליך נתון, תכנון ASIC לאות-מעורב יותר יקר מאשר תכנון ASIC דיגיטלי בלבד, כאשר לגורמי העלות המוגברת ארבעה מרכיבים עיקריים:
1.עבור תהליך מסוים, התקני אות-מעורב הם בהכרח יותר יקרים. תכונות האות-המעורב דורשות שלבי תהליך נוספים כגון תחמוצות עבות יותר, התקני סף נמוכים, ושתלים נוספים. ככלל, עלות של פרוסת אות-מעורב עשויה להיות ב-20% יותר גבוהה מאשר פרוסה דיגיטלית-בלבד.
2.מפעלי הייצור משקיעים רבות בהפחתת צפיפות הכשלים, ומגיעים לתפוקה גבוהה, קרוב ל-97% עד 98%, תלוי בגודל הפיסה. מאידך, תפוקה של  מעגל IC אנלוגי תלויה בתכנון עצמו. כדי להשיג ביצועים מסוימים תוך נקיטת פשרות בפיזור ההספק, מעגלים אנלוגיים מתוכננים לבצע לפי המפרט בתוך חלון צר של שינויי תהליך בהשוואה לתכנון דיגיטלי, דבר הגורם לתפוקה מוגבלת בפרמטרים, ובכך לעליית העלויות של תכנון לאות-מעורב. הדבר מוסיף מעל 10% עליה בעלויות עבור תכנוני אות-מעורב.
3.הביטול של פונקציות אנלוגיות מהמודם הדיגיטלי גורם לפישוט פיתוח בדיקות הייצור והוא משמעותי בהפחתת זמן בדיקת הייצור. ביצוע בדיקה על מבדק דיגיטלי גנרי לעומת מבדק אות-מעורב ישר עשוי להקטין את עלויות הבדיקה ב-15% עד 20%.
כלים לביצוע הבדיקות מאפשרים למתכנן הדיגיטלי לבנות שרשראות סריקת כשלים, המפשטים את בדיקת הייצור. זאת בעוד שבדיקת האות-המעורב דורשת מדידות של פרמטרים אנלוגיים שונים בתחום של מיקרו-וולטים אחדים. תכנון בדיקה של אות-מעורב עשוי לארוך פי חמישה יותר זמן מאשר בדיקה דיגיטלית בלבד. זמן זה ניתן להקטין על-ידי שימוש בעיבוד מקבילי במבדקים. בהנחה שקיימת מתודולוגיית תכנית בדיקה אגרסיבית, עלות הבדיקה עבור התקני אות-מעורב עשויה להיות בתחום של שתיים או שלוש פעמים יותר גבוהה.
4.ליבת הממיר המשולב היא לרוב רכוש קנייני המפותח על-ידי צד שלישי ו/או קבוצה פנימית המקבלת תגמולים נוספים, ו/או NRE. כלי התכנון והתמיכה המשמשים בתזרים תכנון אות-מעורב מחייבים השקעה נוספת בהשוואה למערך כלי בדיקה עבור פיתרון ASIC דיגיטלי בלבד. ערכת הכלים הדרושה לתכנון ASIC חדש לאות מעורב בהשוואה ל-ASIC דיגיטלי בלבד עשויה לעבור את $500k.
בנוסף, מעגלים אנלוגיים אינם מתאימים עצמם לצמצומי תהליך באותו האופן שהמעגלים הדיגיטליים עושים זאת. איור 4 מראה את העלויות העולות של ICs לאותות מעורבים כפונקציה של ממדי התהליך. עקומות העלות מנורמלות לעלות של ASIC דיגיטלי-בלבד ב-180 ננו-מטר. בעבר, עלות ה-ASIC הדיגיטלי שאפה לקטון בשליש כאשר עוברים מממד אחד למשנהו. לעומת זאת, עלות ה-IC של אות-מעורב עולה כפונקציה של אחוז שטח הפיסה של האות-המעורב. דבר זה נובע מהעובדה שמעגל אנלוגי מוגבל-הרעש איננו משתנה לפי הליתוגרפיה, בעוד המעגלים הדיגיטליים נוטים לקטון פי שניים עם התהליך.
השקעות חדשות בציוד העיבוד והמורכבות הגוברת של תהליך הייצור מעלות את עלות הפיסות לממ’ רבוע מדור אחד למשנהו. המעגלים הדיגיטליים מתאימים עצמם יחסית וגורמים לעלות נמוכה יותר לטרנזיסטור.
מאחר שמעגלים אנלוגיים אינם משתנים לפי התהליך, העלות הכוללת של מוצר באות-מעורב שואפת להישאר קבועה בהתחלה ועולה עם כל צמצום בתהליך.
בשווקים בעלי כמויות גבוהות, החברות חייבות להישאר תחרותיות בעלות בשעה שהן מתאימות מחירים לשוק ומספקות החזר הוגן למשקיעים. אם מבנה עלות החברה הוא כפול מהמתחרים הטובים ביותר, יהיה צורך בהקדם בטקטיקות או אסטרטגיות חדשות. אם כי כל האתגרים הכרוכים בתכנון לאות-מעורב מוסיפים להתקיים, היתרונות של החלוקה החכמה כוללים הפחתה דרמטית של עלות המערכות על-ידי ניצול מרבי של חוק – Moore שהוא לא תמיד זמין במעגלים אנלוגיים/RF.
בנוסף לעלות העולה ליחידה, עלות  אי-בחירה בתהליך מיטבי וזמן ממושך יותר לשיווק יכולים להרוס את ההחזר הכספי של הפרויקט. הזמינות של ליבות אנלוגיות ואות-מעורב מוכנות לשימוש -מפגרת אחרי התהליך הדיגיטלי בכשנתיים, או דור אחד. עם זמינות הליבות המוכנות לייצור הקרובה לארבע שנים, גישת החלוקה החכמה מאפשרת ליצרני המערכות לבחור תהליך מיטבי המבוסס על הצרכים שלהם מבלי להיות מאולצים על-ידי זמינות ליבה אנלוגית מאושרת. עלות ההזדמנות הכרוכה בבחירת תהליך לא-מיטבי היא גבוהה. לדוגמה, בתחום האלחוט רחב-הפס, היצרנים הכריזו על תכנון ליבה של 90 ננו-מטר. ההבדל בעלויות הייצור בין תכנון SOC דיגיטלי של 90 ננו-מטר ו-120 ננו-מטר עשוי להיות גדול מ-200 אחוזים! ב-65 ננו-מטר, המכפיל עשוי להיות אף גבוה יותר.
השינוי המוצע מעניק הזדמנות להשתמש בזמן ובמשאבים הנוספים כדי להתמקד בפיתוח הדור החדש של מוצרים – בהציבו דור מוצרים שלם לפני המתחרים המשקיעים משאבים יקרים במאבקם בסוגיות הקשורות בהכרח בתכנון ASIC אות-מעורב.

יתרונות ביצועיים מהמעבר לממשק פס-בסיס של
רדיו דיגיטלי
ביחד עם יתרון העלות בפיתוח, תמיכה ועלות ליחידה, החלוקה החכמה מאפשרת פיתרון מערכת בעל ביצועים גבוהים.
עבור מערכות OFDM בעלות יחס שיא-לממוצע גבוה, הליניאריות הגבוהה המושגת בהתקן ה-RF, כמו גם הסנכרון המתקדם והאלגוריתמים של הערכת ערוץ ב-DBB, לא צריכים להיפגע על-ידי התחום הדינמי של ה-ADCs וה-DACs. יש לשקול ניהול זהיר של מרווח הגובה כדי לאפשר ביצועים איתנים בנוכחות רעש, ערוצי דעיכה וגורמי הפרעות.
עם השילוב של לולאת AGC אוטונומית, ניתן להתאים את התחום הדינמי של ה-ADCs עם היכולת של חזית ה-RF, ולאפשר בכך קצבי נתונים גבוהים כגון 64 QAM.

יצרנים רבים נאבקו לפתח את תכנוני הייחוס שלהם בשל האינטראקציות המורכבות בין ה-DBB וה-RF IC. בנוסף, טכניקות מתקדמות, כמו ה-AGC סמל-לסמל, ניתנות לשימוש כדי לשפר את ביצועי המערכת בערוצי דעיכה הנפוצים בסביבות ניידות. שלא כמו ה-AGC המפולג (כלומר AGC הממומש בשני התקנים נפרדים), החלוקה המוצעת מקנה ריכוז מהיר של ה-AGC, המאפשר ל-DBB להשקיע יותר זמן בהערכה וסנכרון הערוצים, ובכך לשפר את ביצועי המערכת בהרבה דציבלים, הנותנים טווח וקצב גדולים יותר.
סינון דרוש כדי לבטל אותות בלתי-רצויים מערוצים סמוכים או מתחלפים. כדי לטפל בסוגיה, יש לבצע פשרות זהירות בין ליניאריות ומורכבות הסינון. עבור ארכיטקטורות ZIF זולות, הסלקטיביות הסופית של הערוצים מתבצעת תוך שימוש במסננים דיגיטליים. את הסינון של השבח יש לחלק בין ה-RF והמסננים הדיגיטליים העוקבים. החלוקה החכמה מאפשרת מיטוב של דרישות הסינון בין הסינון האנלוגי והדיגיטלי, תוך שימוש מרבי בתחום הדינמי של הממיר.
פיזור ההספק הוא גם פרמטר חשוב עבור מערכות ניידות. ההספק המפוזר בשבב דיגיטלי יחסי ישר לריבוע מתח ההזנה ויחסי ישר לקיבול השער. לכן, עבור העברת התהליך מ-130 ננו-מטר ל-90 ננו-מטר, התוצאה עשויה להיות חיסכון בהספק פי 8. עם פילוסופיית החלוקה החכמה, את ה-DBB, כאשר הוא ממומש ב-0.13 מיקרו-מטר, המפזר בין 1 ו-1.5 ואט, ניתן להקטין עד 200 מילי-ואט, כאשר מעבירים אותו לתהליך של 90 ננו-מטר.

סיכום
המהפכה הדיגיטלית הביאה לפתרונות בעלי מיליוני שערים המאוחדים בתהליכי קו עדינים. יתרונות SOC אלה הם יקרים בפיתוח ומפעילים לחץ עצום על החזר ההוצאות. כדי להצליח, חייבים לבחור את  פלח השוק המתאים, להתמקד במיומנות-ליבה כדי לספק מוצר שונה בעלות נמוכה ובמועד סביר. ביצוע חלוקה כדי למזער את הסיכון ולבצע לפי לוח הזמנים היא חלופה מושכת.
החלוקה ברדיו “RF לביטים” מציעה את ארבעת המרכיבים של ההצלחה – פיתרון בעל ביצועים גבוהים, התמקדות במיומנות הליבה, עלות הספק נמוכה ביותר, וזמן קצר ביותר לשיווק.
החלוקה המתאימה של פונקציונליות אנלוגית ודיגיטלית פותרת רבות מהסוגיות הקשורות לשילוב של מעגלים אנלוגיים ב-ASICs דיגיטליים ויוצרת זמן מהיר יותר לשיווק וזמן ארוך יותר בשוק. היא מאפשרת את מיטוב המערכת כדי להשיג ביצועים גבוהים.
עבור יצרני פס-בסיס דיגיטלי, בעלי ניסיון במודמים דיגיטליים ובקרי גישה למדיה, החלוקה החכמה מציעה את היתרון של ריכוז משאבים קריטיים במשימות ופרויקטים המשפרים עוד יותר את הצעת הערך שלהם.
ביישומים של כמויות גדולות, בחירת התהליך היא קריטית. היכולת לעבור לתהליכים חדשים יותר גורמת מיידית לנקודות עלות וביצועים חדשות אשר יספקו יתרונות תחרותיים. פילוסופיית החלוקה החכמה אומצה על-ידי גופי תקינה מרובים כגון קבוצת ה-Digi-RF בטלפונים ניידים, קבוצת ה-JC-61 המטפלת ב-WLAN וב-WiMAX, כמו גם במערכות קנייניות שונות. Analog Devices מציעה את ממשק ה-ADI/Q המאפשר מימוש נוח של אסטרטגיה זו, הממוטבת לעלות ולביצועים.

תגובות סגורות