הקלת על צווארי בקבוק במערכות באמצעות עיבוד משותף

זיילינקס חשפה שלוש ערכות פיתוח חדשות המתוכננות לעזור למפתחי DSP (Digital Signal Processing) באימוץ FPGAs שיסייעו להם להשיג ביצועי עיבוד אותות ברמה גבוהה, לחסכון בעלויות ובצריכת הספק ולהקל על צווארי בקבוק במערכות באמצעות עיבוד משותף. תיק מוצרי ה-DSP של זיילינקס מספק למפתחים את החומרה, הכלים ותכנוני הייחוס שיבטיחו זרימת תכנון יעילה בכל קשת יישומי ה-DSP.
“אנחנו מבינים שהביקוש בשוק לדרישות וגישות תכנון של DSP הוא רחב ומגוון ולכן עבדנו עם חברות מובילות בתעשייה, ביניהן טקסס אינסטרומנטס, אבנט שיווק אלקטרוניקה, Math Works ו-4DSP במטרה לספק פלטפורמות פיתוח מקיפות שיקנו למפתחים גישות תכנון המותאמות לשיטות העבודה שלהם”, אומר טים ארג’אבק, מנהל בכיר בחטיבת פתרונות הפלטפורמות ושיווק שירותים בזיילינקס העולמית. “בעבודה המשותפת אנחנו יוצרים ערכות המספקות למפתחים את האיזון האידיאלי בין משאבי DSP, מעבד ו-FPGA, עבור מגוון רחב של יישומי DSP בתחומים כמו ביטחון ותעופה, וידאו, הדמיה רפואית, אלחוט ומגזרי שוק נוספים”.
פלטפורמות התכנון הייעודיות (Targeted Design Platforms) של זיילינקס עבור DSP ניתנות להרחבה לצורך הוספת יכולות חדשות, תקנים, תכונות ותמיכה. זיילינקס, הלקוחות, השותפות וגופי צד שלישי אחרים, יכולים לספק יכולות משופרות לפלטפורמה קיימת, מה שמגדיל את ערכה של הפלטפורמה עבור משתמשי הקצה, ובמקביל מצמצם את העלויות ואת מסגרות הזמן של הפיתוח. ה- Targeted Design Platforms (פלטפורמות התכנון הייעודיות) ב-DSP עוזרות למפתחים להתמודד עם דרישות היישום בקשת רחבה של רמות ביצוע, לרבות התמקדות ספציפית בביצועי שיא, בביצועים ממוטבים למחיר, ובהאצת העיבוד המשותף.

ערכות פיתוח DSP החדשות כוללות ערכת Virtex-6 FPGA DSP לביצועים ברמה גבוהה עם יכולת משולבת של ADC/DAC, ערכת Spartan-6 FPGA DSP משופרת ו- “לואו קוסט”, וערכת Spartan-6 FPGA Co-Processing DSP לעיבוד משותף. כל שלוש הערכות משלבות גם קישורים פנימיים של AMBA4 AXI4 ותמיכת IP.
ערכת הפיתוח Virtex-6 FPGA DSP מיועדת ליישומים בביצועי שיא של עיבוד אותות וכוללת ממירי אנלוג לדיגיטל (ADC – Analog-to-Digital Converters) וממירי דיגיטל לאנלוג (DAC – Digital-to-Analog Converters) של טקסס אינסטרומנטס, על FMC (כרטיס FPGA Mezzanine) שתוכנן על-ידי 4DSP ומאפשר ללקוחות לכוונן את הביצועים הן בתחום האנלוגי והן בדיגיטלי. הערכה כוללת תכנון ייחוס ייעודי המאפשר בניית תצורה ושליטה מלאה של ה-ADC/DAC מה-Virtex-6 FPGA, מה שיקנה ללקוחות את האפשרות לשפר נקודות הפסד ביחס אות לרעש (SNR – Signal-to-Noise Ratio), כמו גם קוונטיזציה, סינון אנלוגי ושבח. הערכה כוללת תמיכת AXI4 כדי לאפשר אינטגרציה של זיילינקס ושל IP  מצד שלישי עם קישורים פנימיים נל”ן ברמת ביצועים גבוהה המיועלים על מנת לצמצם את השימוש במשאבים מבלי שהדבר ישפיע על הביצועים. האינטגרציה של טכנולוגיית ADC/DAC עם התקני Virtex-6 יכולה לחסוך שבועות ואפילו חודשים של זמן פיתוח.
לפלטפורמת DSP זו יש יישומים נרחבים במגוון רחב של שווקים, לרבות ביטחון ותעופה, טכנולוגיות רפואיות, מחשוב עתיר ביצועים והדור הבא של תקשורת אלחוטית.
עבור לקוחות המעוניינים להוסיף DSP למערכות קיימות, ערכת הפיתוח Spartan-6 FPGA DSP היא פלטפורמה בסיסית עם תוספת של תמיכת AXI4 באמצעות הגרסה החדשה של חבילת התכנון Xilinx ISE Design Suite. לוח הבסיס של הערכה כולל התקן Spartan-6 LX150T המסוגל לספק ביצועי DSP ממוטבי מחיר ו-transceivers משולבים עבור חיבוריות מערכת במהירות גבוהה. בנוסף למספר להדרכה בתכנון מסופק גם תכנון ייחוס ייעודי (targeted reference design) להמרה דיגיטלית כלפי מטה (Digital down) וכלפי מעלה (Digital up), המוכן לשימוש “פלאג אנד פליי” או לחלופין ניתן לשינוי ולהרחבה בתוך סביבת תכנון של RTL (תכנון מבוסס מודל עם MATLAB ו- Simulink) או של סינתזת “C” ברמה גבוהה לצורך האצת הפיתוח.
זיילינקס ואבנט שיווק אלקטרוניקה פיתחו ביחד פלטפורמת עיבוד משותף המאפשרת למתכנני תוכנה לצמצם או למנוע לגמרי את צווארי הבקבוק ביישומים בעזרת ה-Spartan-6 FPGA, במטרה להאיץ את המערכת. ערכת העיבוד המשותף, Spartan-6 FPGA Co-Processing DSP משפרת את החוזקות המרכזיות של FPGAs עתירי ביצועים, של עיבוד בקרת מערכת ושל עיבוד אותות דיגיטלי בפלטפורמה משולבת אחת.
ערכת ה-Virtex-6 FPGA DSP כוללת את לוח הפיתוח ML605, את מהדורת ה-ISE System Edition של זיילינקס, AXI4 DSP IP, את תכנון הייחוס הייעודי Virtex-6 FPGA ואת טכנולוגיית ה-ADC/DAC של טקסס אינסטרומנטס על כרטיס בת FMC מבית 4DSP.
ערכת ה-Spartan-6 FPGA DSP כוללת את לוח הפיתוח LX150T של אבנט שיווק אלקטרוניקה, את מהדורת ה-ISE System Edition של זיילינקס, AXI DSP IP ותכנון ייחוס ייעודי Spartan-6 FPGA.

תגובות סגורות