חדשות היום

XHO- מיטוב רכז חד-כיווני

מאפייני מיטוב רכזHub Optimization)  XipOS-XHO) הם חיסכון ברוחב-הפס ושיפורים בביצועים המופעלים על יישום עצמאי, חד-זרועי הממוקם בצד הרכז או במוקד הנוכחות של האינטרנט ברשת אלחוטית. מאפיינים אלה פועלים בתעבורת רשת לא מוצפנת והם מיושמים ביישומי ה-XA-30K וה-XA-10K המותקנים טורית בנתיב מהאינטרנט לרשת האלחוטית והאתרים המרוחקים.
המאפיינים הראשיים של מיטובי הרכז HipLink:
XiPixTM – JPEG image trans-coding – Lossy Compression
GZIP – Compression of HTTP data – Lossless Compression
TCP Acceleration – One way TCP acceleration
QoS – Shaping and BW control of traffic
מאפייני ה-XHO קולטים בצורה שקופה דפי רשת וממטבים את התכנים כדי לשמור על רוחב-הפס. אופציות ה-XHO יכולות ככלל לספק יחס דחיסה של 1.5 או חסכון של 33% ברוחב-פס, על-גבי דגימות של אתרי רשת, ללא שינויים מורגשים לגבי רוב תוכן הרשת.
מכלול המאפיינים של ה-XHO מספק מיטוב מצד הרכז עבור ISPs, תוך חיסכון ברוחב הפס ושיפור הביצועים. הפיתרון, כשזה מיושם בכל רשת, יסייע להגדלת ההכנסות או להפחתה משמעותית של עלויות התפעול. ועל-ידי שימוש בפחות רוחב-פס, ובצמוד ליכולות ההאצה TCP “דחיפה” של XipOS, דפי הרשת מועברים משמעותית יותר מהר למשתמש, ומאפשרים על-ידי כך ל-ISP כלשהו לספק שירותים מובדלים.
הפיתרון הוא פשוט וקל למימוש בהיותו בצד הרכז בלבד. לא דרושים תוכנת לקוח או שינויים בתצורה. יישומי הרכז שניתן לשנות את גודלם בקלות יכולים לשמש להספקת מיטוב דו-כיווני כאשר דרוש, על-ידי הצבת יישום XA קטן יותר באתרים מרוחקים מובחרים.

XiPix™ – דחיסת
תמונת JPEG
XiPix ממירה בצורה שקופה תמונות מהאיכות בה הן נקלטו מאתר רשת – לתמונת JPEG באיכות נמוכה יותר ומכאן לקובץ הרבה יותר קטן לשם שידור בכיוון הזרימה. החסכונות ברוחב-הפס עשויים להיות דרמטיים עם השפעה זעירה על תחושת המשתמש. הממדים ומספר הפיקסלים של תמונות מעובדות ב-XiPix נשארים ללא שינוי, כך שאין לעולם השפעה על תצוגת דף הרשת עצמו. תחת זאת, אלגוריתמי XiPix מנצלים את העובדה שיצרני תכנים באינטרנט קובעים לעתים קרובות רף בלתי נחוץ של איכות גבוהה עבור תמונות JPEG כאשר שומרים אותן לשם שימוש באתרי רשת.
כל מפעיל רשת יכול לבחור את מידת איכות התמונה הנוחה ביותר עבורו, תוך פשרה בין חסכונות רוחב הפס שתכונה זו יכולה לספק וההשפעה על תפיסת הלקוח. מתוך ניסיוננו, די קשה לגלות שינויים בתמונות אשר נשמרו עם כוונון איכות ברירת המחדל של ה-JPEG והאיכות הנמוכה יותר של תמונת XiPix מעובדת, אך דבר זה ניתן לעצב בשלמותו.

דחיסת HTTP- שער דחיסת GZIP
דחיסה חד-כיוונית GZIP דוחסת אוטומטית תוכן אתר רשת ללא תמונות תוך שימוש בתקני הדחיסה של HTTP, הניתנים להפחתת לחץ אוטומטית ושקופה על-ידי כל הגולשים המעודכנים. מאפיין XHO זה ידחס את הנתונים האלה לשידור אל הרשת האלחוטית, שם כל גולש יכול לפענח נתונים אלה בשקיפות עבור המשתמש. השילוב של דחיסת XiPix ו-GZIP HTTP יגרום לחסכון דרמטי ברוחב הפס.

האצת SCPS TCP
חד-כיוונית
בשימוש ברכז של רשת, התקן XipLink יכול לספק יתרון חד-צדדי עבור האצת כל תעבורת ה-TCP/IP. הדבר ישפר בעיקר את זרימת ה”דחיסה” או הזרימה היוצאת של נתוני TCP/IP, אך קיים רווח קטן להפיק גם מערוץ החזרה.
השימוש בשרת המשפר ביצועים ברכז הרשת ישפר את התעבורה ראשית משום שלולאת הבקרה של ה-TCP ממארחי הקצה אל השרתים נחלקת לשניים, ולכן רשת האלחוט ניתנת למיטוב ללא תלות ברעש באינטרנט. טכנולוגיית ה-XipOS יכולה לדחוף את תעבורת ה-TCP תוך שימוש באלגוריתמים מתאימים יותר לתקשורת אלחוטית, המציעים אלגוריתמים מבוקרי-קצב, מבוקרי קצב מסתגלים ומסתגלים לפי החיבור.

QoS- בקרה ועיצוב
רוחב-הפס
להתקני ה-XipLink פונקציונליות QoS מתקדמת מובנית, הפועלת ביחד עם פונקציות מיטוב אחרות. הדבר מעניק למפעילים את היכולת להסדיר קדימויות ולעצב את התעבורה תוך שימוש בטכנולוגיית Hierarchical Class Based Queing. בנוסף, המפעיל יכול לעצב קדימויות מוכתבות, מרובבות ויחסיות. בשילוב עם האצת ה-TCP, ניתן למלא את צינור הרשת למקסימום שלו ולעצבו כדי למלא את מטרות הרשת.

יכולת הרחבה – מיטוב דו-כיווני ופעולה משותפת SCPS מלאה
ניתן להשתמש ביישומי הרכז כדי לספק מיטוב דו-כיווני לאתרים מועדפים, על-ידי הפעלת פיתרון מיטוב XipLink באתר המרוחק. האתר המרוחק ייהנה ממלוא היתרון של האצת פרוטוקול מבוסס SCPS ודחיסת נתוני הזרם בשני הכיוונים, עם או נגד הזרימה. הדבר שימושי שאתרים העשויים להעביר תוכן עם הזרימה או אתרים הדורשים את היכולת המרבית המלאה מקישור אלחוטי. ה-Active Resource Manager  של XipOS יבטיח שהנתונים נדחסים תוך שימוש באלגוריתם הטוב ביותר הקיים דו-כיוונית לעבר כל חיבור. קישורי גישה לאינטרנט הנפרשים במתקני-XipLink ממוסגרים בעלי מיטוב מלא יכולים לעלות מעל יחס דחיסה של 2:1.

סיכום
מכלול המאפיינים XipLink XHO מספק פריסה מהירה וישירה לרכז בלבד עבור ISPs עם חסכונות של כ-30-40% ברוחב פס התעבורה האינטרנטית. ROI טיפוסי עבור פיתרון זה הוא כ-4 חודשים. ISP יכול להרחיב את יתרונות המיטוב עם מיטוב דו-כיווני XipLink, שם שבח רוחב הפס יכול להגיע ל-400%. דבר זה לא רק משפר את שביעות הרצון של המשתמש מרשת בעלת ביצועים גבוהים והיענות גבוהה, אלא גם ניתן להרחיבה לתמיכה ברשתות מרובות (מחולקות, SCPC וכד’) מיישום יחיד.

*הכתבה נמסרה באדיבות חברת ULTRAM

תגובות סגורות