U-blox חשפה מודולי GSM-GPS חדשים לפתרונות עבור השוק הישראלי

u-BLOXמאת: אורנה גדאל

חברת U-blox השוויצרית פשטה בשבוע האחרון על השוק הישראלי מתוך מטרה לקדם את השיווק בארץ של מודולי ה-GPS וה-GSM עבור חברות ישראליות המפתחות פתרונות M2M חדשניים.
מנהלים בכירים של חברת U-blox  ביקרו לאחרונה בארץ בליווי אנשי חברת אלינה הנדסת אלקטרוניקה המייצגת את החברה בישראל מזה כ-6 שנים, במסגרת הצגת מוצרים חדשים של החברה כמו גם התמיכה הטכנית אשר החברה מעניקה ללקוחות בארץ.
ז’אן-מארי דובואה מנהל מכירות אזורי ועזרא שטיין מנהל קו מוצר GSM הציגו את הדור החדש של מודולי GSM אשר עברו את כל אישורי התקינה המחמירים ביותר והציגו  למפתחים בארץ את האסטרטגיה של קו מוצרי ה-GSM . המוצרים החדשים שהושקו נושאים את כל האישורים הדרושים ועומדים בכל התקנים המחמירים ביותר. כבר כיום נמכרות מעל 100 אלף יחידת בחודש חלק מהם במערכות המיוצרות בארץ וברחבי בעולם.
בסיס הפילוסופיה של חברת U-blox היא התשוקה לספק ביצועים גבוהים, פרופיל קטן, צריכת חשמל נמוכה וחסכונית. פתרונות GPS מוטבעים ומקצועיים ללקוחות OEM  עבור יישומים כגון ניהול צי רכב או מעקב אחר נכסים כגון: eCall לגניבת ציוד, תיוג הגיאוגרפי עבור המצלמות, ל-U-Blox יש את הטכנולוגיה המתאימה כדי לספק את הרגישות, קישוריות, חסינות לרעש, צריכת הספק נמוכה וגודל קומפקטי הנדרשים היום ליישומים התובעניים של מחר.
U-BLOX היא חברה אירופאית הממוקמת בשוויץ ונסחרת בבורסה השוויצרית ומפעילה משרדים באירופה, במזרח הרחוק ובארה”ב. לפני שנתיים היא רכשה מפעל באיטליה עם טכנולוגיה מיוחדת לייצור מוצרי GSM. U-BLOX היא חברת fabless ומייצרת את המודולים בפלקסטרוניקס אוסטריה. כיום החברה מעסיקה כ-200 עובדים וממוקדת בתחום הGPS ותחום התקשורת האלחוטית.
לחברה פורטפוליו רחב של מודולי GPS ומודולי תקשורת עבור מערכות מיקום משובצות ופתרונות תקשורת אלחוטיים לתחום הצרכני, התעשייתי ועבור תעשיית הרכב. הפתרונות של החברה מבוססים על מוליכים למחצה לשימוש במכשירי ניווט אישי, טלפונים, מחשבים ניידים ואפילו שעונים. בין היישומים הבולטים שהחברה תומכת בהם אנכית: תיוג גיאוגרפי ותקשורת אלחוטית באמצעות קול, טקסט או וידאו לאיתור חפצים ואנשים.
מעקב אחר ציי רכב, ייעול של שרשרת האספקה באמצעות איתור משלוחים, אנשים וכלי רכב ועוד. מודולי GSM משובצים מאפשרים ליישם ולתמוך ביישומי M2M כגון שליטה ומדידה מרחוק, ניטור ציוד אוטומטי ובקרה על מערכות אבטחה.
החברה הכריזה על U-BLOX 6 : מנוע מיקום חדש עם מעל 2 מיליון מתאמים, רגש אותות משופר המעצים ביצועי אותות חלשים, ובעל צריכת הספק נמוכה ביותר.

יישומים חדשים
תעשיית האלקטרוניקה הממונעת הפכה במידה רבה לתעשייה מוכוונת GPS. החברה פיתחה מודולי GPS מקושרי UMTS/GSM המאפשרים ליצרני OEM לפתח מערך חדש לחלוטין של שירותים. בהם: יועץ נסיעה אוטומטי, לחצני חירום, סיוע סביבתי בזמן-אמת, זימון אוטומטי של שירותי חירום במקרי תאונה או התמוטטות בריאותית ועוד.
מוצר חדש הנכנס היום במהירות לשוק הרכב העולמי הוא “קופסא שחורה”, המאפשרת להקליט את נתוני הנסיעה כגון: מיקום, מהירות, מצב הרכב ואפילו ניתוח מאפייני התאונה. למידע זה חשיבות רבה עבור חברות הביטוח, ובשוק מעריכים שקופסאות שחורות מסוג זה יפחיתו את עלויות הביטוח של כלי רכב רבים.

מוצרים חדשים
Lisa: הסדרה העדכנית ביותר של מודולי  UMTS. מודול יישומים צרכניים ותעשייתיים עבור יישומי telematics.
Assisted GPS: פלטפורמה חסכונית באנרגיה ליישומי זמן אמת.
Dead Reckoning: טכנולוגיה חדשה המאפשרת לנווט גם באזורים בהם קיימים קשיי קליטה, לדוגמה בתוך מנהרות ומבנים גדולים. החברה פיתחה טכנולוגיה משלימה למניעת שיבושים המאפשרים להשתמש במקלטי GPS בקרבה למקורות רעש, דוגמת אותות RF, מחשבים ניידים, טלפונים ניידים וציוד אלקטרוני ברכב.
Kickstart: טכנולוגיית האצה המאפשרת לבצע קליטה מיידית של לווייני GPS גם בתנאי סביבה קשים ובאזורים בהם קיימת הסתרה של שידורי הלוויינים.

בנוסף, החברה פיתחה טכנולוגיות סנכרון המאפשרות להשתמש במקלטי GPS לצורך סנכרון שעונים ברמה גלובלית וטכנולוגיות בעלות נמוכה במיוחד, לצורך תיוג מוצרים.
אריה יוסף מנכ”ל אלינה הנדסת אלקטרוניקה הוסיף וציין כי החברה בישראל עובדת על פיתוח צבאי מיוחד הנשען על מודולים אלה ובפגישה ציינו האורחים את רמת החדשנות והיוזמות החדשות של החברות הישראליות אותן פגשו בביקורם.
לדברי ז’אן-מארי דובואה “הנוכחות העולמית של החברה מאפשרת לנו תגובה מהירה לדרישות לקוח משתנות. אנחנו מסוגלים לתמוך בלקוחותינו מתחילת התכנון ועד לייצור המוצר המושלם”.

תגובות סגורות