בואו נחלק את המפעל…

מאת: אמנון דולב, אמירוניק

מר פיטר טרייסי, נשיא ובעלים של חברת Herga באנגליה שהמפעל בבעלותו מתייחס למפעל ולעובדיו כמו למשפחתו ולכן אסף את כל 320 עובדי החברה והודיע להם שיש לו ולילדיו מספיק כסף ולכן הוא מחלק את כל מניות המפעל לכל העובדים עפ”י קריטריונים שקבע (כגון: תפקיד, ותק וכו’).
חלק נכבד ממוצרי חברת Herga הנם המצאות של המנכ”ל בעקבות רעיונות שעלו במוחו שמימש אותם והביא לייצור שוטף בנוסף למוצרים המסורתיים של החברה.
לחברת Herga 4 קווי מוצרים מרכזיים:
1.סיבים אופטיים.
2.מפסקי רגל.
3.מפסקי לחץ/ ואקום.
4.מפסקי אוויר.
כל קו מוצרים בא בואריאציות שונות ועם פיתוחים יחודיים.
סדרות הייצור הנן אלגנטיות ויפות, נוחות למשתמש ומותאמות להפעלה ידנית או רגלית להפעלת ציוד חשמלי. המפסקים יכולים להיות עשויים מחומרים שונים החל מחומר גמיש או וקשיח ועד למתכתי, בבידודים שונים ובמגוון צבעים. כל מוצר יכול להגיע ברמת אטימות גבוהה (ללא חדירת אבק ועמיד בסביבה מימית).
חלק גדול מהפריטים עומדים בתקנים מחמירים כגון UL and TUV , IEC 60601-1.

סיבים אופטיים
כידוע סיב אופטי פועל כמו “צינור” לאינפורמציה שבצד אחד יש מקור אור ובצד שני קולט אור. הפטנט הרשום הוא על סיב אופטי מלופף בסליל פלסטי קשיח לכל אורכו. הסיב שתול בתוך משטח הגנה בצורת שתי וערב או בפס הגנה לכל אורכו ברמות שונות של רגישות. לחיצה קלה גורמת לפס הקשיח עוות קל של הסיב ואז תנועת האור נעצרת. הסנסור בקצהו של הסיב מזהה את הפסקת האור ונותן אות חשמלי לניתוק או הפעלת מעגל חשמלי.
אפליקציות:
1.מניעת בריחה מבתי כלא: פס המכיל בתוכו את הסיב מונח על חומת הכלא (כדוגמת כלא בריקסטון בלונדון). כל חבל או יד שיונחו על החומה יפעיל את הסיב האופטי ומפעיל אזעקה. הסיב אינו רגיש לערפל ותנאי מזג אוויר והוא תוכנן כך שציפורים לא יפעילו אותו.
2.מניעת אסון במשאית: לצורך פריקה של ארגזי המשקה היה העובד עומד בפיסוק ושם רגל מכל צד של משטח הפריקה. טעות של הנהג הייתה גורמת למשטח לעלות ולקטוע את רגלו של העובד. חברת Herga התקינה פס המכיל סיב אופטי לכל אורכו של הצד המרוחק במשטח וזה מונע מהמשטח להתרומם ו”לתפוס” את רגלו של העובד.
3.משטח הגנה: הסיב הותקן בצורת עקלתון הלוך וחזור על פני המשטח וכוסה בשכבת הגנה של גומי. המשטח הותקן על הרצפה לאורכה של מכונת ניילון כדי למנוע מהעובדים לעמוד מתחת למשטח הניילון הענק ולהחנק במקרה של תקלה ע”י כך שהסיב מפעיל אזעקה ומתריע על כך.
כגימיק, חברת Herga התקינה משטח כזה ב-Bury St Edmunds משני צדי מעבר חצייה והולך רגל העומד על המשטח מפעיל את הרמזור ללא צורך בכפתור הפעלה.

מפסקי רגל
החברה מייצרת מפסקי רגל לתעשייה, לרפואה, לחקלאות ולכל מקום שיש בו צורך להפעיל מכשיר בעזרת רגל ולהשאיר את הידיים פנויות. מגוון הקונפיגורציות רחב מאד מבחינת מגעים חשמליים, צורה, צבעים שונים, סוג החומר ובמבנה כפול, משולש ובתצורה דו כיוונית (“נדנדה”).  כמו כן, יש אפשרות להזמין את מפסק הרגל מפלדת אלחלד שאינה מחלידה ולכן אידיאלית לשימושים ברצפות רטובות כמו חדרי ניתוח או מעבדות רטובות.
אפליקציות:
1.שימושים רפואיים: המפסקים מתאימים למכשיר רפואי ואפשר לקבלם ברמות אטימה עד IP68. מפסקי הרגל משמשים למכונות רנטגן, מכשירים קוסמטיים ומכשור לחדרי ניתוח. חלקם עומדים בתקנים רפואיים מחמירים.
2.ביטחון:כידוע במקומות שמורים הכניסה היא דרך דלתות כפולות כך שההפעלה היא ע”י שני מפסקי רגל בצבעים שונים- אחת לפתיחת הדלת החיצונית והשנייה לפתיחת הדלת הפנימית.
3.סימולטורים: השימוש הוא במפסק רגל כפול כך שהמתלמד יכול להפעיל 2 מערכות בו זמנית ע”י שימוש ברגליים.
4.מפסק רגל אלחוטי: יתרונו הגדול הנו בכך שאין חוטים וכבלים על הרצפה. אפשר להזמין כמפסק רגל בודד ועד ארבעה מפסקים. הקידוד נקבע ע”י הלקוח בכמה תדרי שידור שונים כך שאפשר להשתמש בכמה מפסקי רגל באותו חדר למניעת הפרעות תאלמ”גיות שונות. המפסקים יכולים להיות במצב MOMENTARY או LATCHING. טווח השידור הנו כ- 10 מטרים.
5.USB: מפסק רגל זה מאפשר חיבור למחשב והוא קיים בשני ורסיות, הורסיה הראשונה היא כשהתכנות נקבע מראש במפעל והשנייה מאפשרת ללקוח לקבוע בעצמו את הפונקציה הרצויה לו כך שאין צורך בתוכנה או צריבה. המפסק מותאם לדרישות פרויקטים שונים בעל אופציה של מפסק בודד, כפול ומשולש. לסביבה רטובה קיימת תצורת BELLOW ללא חשמל וניתן להשתמש במפסק זה לאפליקציות מתחום הרפואה, שימושים דנטליים, וידאו, שמע ומכונות.
6.לא בישראל: החברה פיתחה מפסק רגל הכולל ג’ויסטיק. ממבט ראשון זה נראה לא הגיוני כי אין אפשרת להפעילו בלחיצה, אולם התברר שזה פיתוח שהוזמן ע”י רופא עיניים שפשוט עובד יחף והוא מכניס את הג’ויסטיק בין שתי אצבעות הרגל ומתפעל את המכשיר במיומנות שלא תאמן…

מפסקי אוויר
הרעיון כאן הוא מפסק חשמלי ללא חשמל המורכב משלושה חלקים: מפסק חשמלי שמורכב בתוך המכונה או המכשיר שכולל דיאפרגמה רגישה ללחץ, צינורית אוויר שיכולה להיות בכל אורך החל מ 3 ס”מ ועד 10 מטרים ומפסק אוויר שהוא בעצם כרית סגורה. ברגע שלוחצים על מפסק האוויר, הלחץ הנוצר מועברת ע”י הצינור למפסק והוא משנה מצב מסגור לפתוח או להיפך. המפסקים אטומים ועומדים בתנאי סביבה מחמירים כך שהם מותאמים למקומות רטובים או לציוד רגיש להפרעות חשמליות ונפיצות.
אפליקציות:
1.ג’קוזי: זהו בעצם המפסק שמפעיל את המנוע ואת פתחי ההתזה. אין כאן כל סכנה כי במפסק אין חשמל, אלא כרית גומי בלבד. בבתי מלון בדר”כ משתמשים בצבע הזהוב.
2.טוחני אשפה: המפסק בעל אורך הברגה ארוך כדי שיתאים לשיש עבה והכרית רחבה יותר להתאמה לידיים רטובות או מסובנות להפעלה וניתוק של מנוע הטוחן.
3.שירותי נכים: מפסקי האוויר הצבעוניים מותקנים על קיר השירותים והנכה יכול להפעיל את המערכות השונות כגון הורדת מים ע”י לחיצה בראשו בכרית המתאימה.
ניתן לקבל את המפסק עם בסיס דמוי צלחת מפלסטיק או מאלומיניום ליציבות המפסק או עם משטח מגן מפגיעות  ושריטות. הם יכולים להיות מותקנים עם גומי או משטח מוקצף נגד החלקה ולהזמינם עם חורים בבסיס להתקנה יציבה בהתאם לדרישת הלקוח.
4.מפסקי IR- הרכיב בנוי מפלדה לא מחלידה וחזקה ברמת אטימות גבוהה בעלת שטח פנים חלק למניעת הצטברות לכלוך ובעל יכולת התקנה פשוטה. סנסור החישה הנו סנסור IR מוגן באיפוקסי כך שניתן לנקות אותו בכל חומר ניקוי. מפסק זה בשימוש שירותי ARMITAGE המותקנים באנגליה בבתי ספר, משרדים, בתי מלון ושדות תעופה.
5.פוטנציומטר אוויר: החברה פיתחה פוטנציומטר המופעל על אוויר. לחיצה על מפסק האוויר תפעיל דיאפגרמה שנמצאת בפוטנציומטר וכך ערך ההתנגדות עולה לפי הלחץ המופעל במפסק האוויר המחובר אליו מ 0 עד K10 אוהם.

מפסקי לחץ/ואקום
זו סדרה של מפסקי לחץ ולחילופין ואקום ברמות שונות של לחצים מ BAR 0.0037 עד BAR 13.8 ובמבנים מגוונים כגון למעגל מודפס או לפנל.
כיום חברת Herga הנה יצרנית מובילה של מפסקי לחץ, מתגי ואקום, מפסקי רגל, דוושות רגל, לחצני אוויר, מפסקים למעגל מודפס, חיישני סיב אופטי, מפסקי בטיחות, מתגי אינפרא אדום ללא מגע, בוררי אינפרא אדום ע”י שלט, מתגים פנאומטים ולחצני יד הפועלים על אוויר או חשמל.

לקבלת מידע נוסף ומפורט יותר פנו ל www.amironic.co.il

תגובות סגורות