חדשות היום

“הניתוח מצליח עם ספקטרן מבטיח“ נתח תדרים נייד יחודי וקטן בגודלו, אך גדול בביצועיו

קובי טחאן, Aaronia Israel

כיום יותר ויותר מהנדסים מוצאים את עצמם מבזבזים זמן יקר ערך כשנדרשת בדיקה של אותות, במיוחד כאשר נמצאים בשטח ואין מעבדה זמינה בסביבה.
באופן מסורתי מהנדסים היו מבצעים את מדידת האותות במישור הזמן, שלא תמיד משקף תמונה מלאה ואמיתית של מצב המערכת, היות שבמישור הזמן התוצאות מוצגות כסכום של האותות בזמן באותו הערוץ, ולא ניתן לראות את העיוותים באות ואת ההרמוניות הנלוות אליו. את הצורך לקבל תמונה מלאה של מצב האותות ממלא בהצלחה הספקטרום אנלייזר, שהינו נתח תדרים מצוין  שבעזרתו ניתן לנתח כל אות במישור התדר ולבחון את כל ההרמוניות. אחד היתרונות הבולטים של הספקטרום הוא שניתן לראות את התפלגות ההספק בתדר, וכך לנתח אותות והפרעות   אלקטרומגנטיות EMI.
נתחי התדרים מסדרת ספקטרן, הינם כלי עבודה מוביל למהנדסי האלקטרוניקה, שעוסקים בפיתוח, בדיקות, ניתוח תקלות, בעיות תאימות וכן מדידות עוצמות קרינה אלקטרומגנטית. כיום ניתנת האפשרות למהנדסים בכל מקום ומצב לקבל תמונת מצב על שלל האותות במערכת וכן ההפרעות הסביבתיות בצורה מקיפה ומושלמת כך שפתרון הבעיות נעשה קל מתמיד.
עם נתחי התדרים מסדרת SPECTRAN  ניתן להקל על העבודה, כך  שע”י שימוש פשוט וקל ניתן לזהות כל הפרעה של מקורות השידור או ניתוח מקטעים  כך שלא יהיה מקור שידור נסתר מפני המשתמשים.
סדרת ספקטרן היא הדוגמה הטובה ביותר לשילוב של ניידות, אפשרות ניטור, פתרון בעיות תאימות EMC וניתוח תדרים, כמו כן נתח התדרים SPECREAN נמצא מוביל בקטגוריה נתחי תדרים ניידים מבחינת רגישות בזכות העובדה  שניתן לבצע מדידות ברמת רגישות של עד  170dBm -.
נכון להיום בכדי להגיע לרמת מדידה של ה-SPECTRAN, צריך מערכת שלמה ומסורבלת המורכבת ממדף שלם במעבדה של ציודים יקרים וכבדים.  הספקטרן הינו קל ופשוט לשימוש אף למהנדסים מתחילים, שימצאו בקלות את הדרך לבצע מדידות רבות ומשוכללות.
מכשירי הספקטרן לסוגיהים השונים מסוגלים לזהות את המקורות השונים של הקרינה האלקטרומגנטית, ולהראות באופן ויזואלי כיצד מתפלגת האנרגיה כתלות בספקטרום התדרים. נתח התדרים של אארוניה מסוגל לבצע חישובים מורכבים בצורה מדוייקת מהירה ואמינה, תוך כדי הצגת התוצאות בזמן אמת.
הציוד של חברת אארוניה יכול להיות מותאם אישית למשתמש הסופי בזכות העובדה שמהנדסי הפיתוח של אארוניה מודעים לכך שלכל חברה הרוכשת נתחי תדרים ישנם צרכים שונים, ולכן ניתן בקלות לתכנת את המכשיר ולהתאימו בדיוק לצרכים.
בין היתר תוכלו למצוא את מכשירי הספקטרן כחלק בלתי נפרד מביצוע בדיקות מעבדה, תאימות אלמ”ג, ניתוח תדרים והפרעות, מדידות קרינה, ניטור קרינה לאורך זמן, איתור מקורות שידור, חיבור לתחנת עבודה קבועה המחוברת למחשב ועוד.
הספקטרן יודע לדוגמא להציג באופן מיידי את 3 מקורות השידור החזקים ביותר, בלחיצת כפתור פשוטה ניתן לתכנת את סוג המדידה בהתאמה אישית, לדומא אם נלחץ על כפתור חם אחד במקלדת נמדוד UMTS, שתיים, WLAN24 שלוש GSM900. באמצעות לחיצת כפתור נוספת ניתן לזהות הפרעות באפנון AM,FM ובחירת  סוגי גלאי  RMS, AV2, PEAK, HOLD.   לפי דרישת המשתמש.
סידרת נתחי התדרים של אארוניה מחולקת לשני סוגי תדרים שונים, סדרת ספקטרן NF הינה מותאמת לחלק הנמוך של התדרים החל מ 1 הרץ ועד 30 מגה הרץ – בסידרה זו ניתן למדוד את האותות וכן שטף מגנטי בצורה תלת מימדית תודות לפיתוח חדשני של מהנדסי הפיתוח של אארוניה, שבנו חיישן שדה מגנטי הבנוי מ3 סלילים הניצבים זה לזה המלופפים בחוטי נחושת זעירים אשר ממירים את הזרמים הנוצרים בהם לשדה המגנטי הקיים.
סדרת ספקטרן HF הינת מותאמת לתדרים שבין 1 מגה הרץ ועד 9.4 גי’גה הרץ – באמצעות נתחי  התדרים שבסדרה זו ניתן לבצע את שלל המדידות הנדרשות במשך פיתוח, פיקוח ותיקון ציוד רדיו, משדרים מקלטים, יישומי ת”ר [RF] רבים, לרבות חיפוש הרמוניות על פני ספקטרום רחב בזמן אמת.
למכשירי הספקטרן של חברת  Aaronia יכולת אגירת נתונים עצמאית וכן גם בצורת חיבור למחשב והפיכת הספקטרן לתחנת עבודה עם ספקטרום תדרים בזמן אמת על גבי המחשב. תכונהזו מאפשרת לנו לבצע מדידות לאורך זמן בכל שעות היממה, כך שנוכל לוודא שהמכשיר הנמדד עומד בכל התקנים, וכן הספקטרן מאפשר לנו לגלות בעיות תאימות אלקטרומגנטיות המופיעות באקראי.
בממשק השליטה הפשוט להפעלה ניתן לתכנת את נתח התדרים בצורה פשוטה לשלל מדידות כפי שניתן בכל נתח תדרים קיים, כגון אפשרות לשנות  את רוחב הסרט להגדלת הרזולוציה  לתחום קצר ע”י תכנות תדר מרכזי CENTERׂ ומרווח (SPAN). להגדרת רוחב סרט קטן ותכנות של רוחב פס מקסימאלי, לנתח גם אופציה של מרווח אפס  (ZERO SPAN ) במקרים בו רוצים להתמקד בתדר יחיד.
אחד היתרונות הבולטים של נתחי התדרים מסידרת SPECTRAN  של חברת אארוניה הוא שניתן לבצע  בדיקות תאימות אלקטרומגנטית (EMC) לעמידה בתקנים השונים כגון EN5502, ICNIRP, EN 55011ו EN 50371  וכן למגוון תקנים שונים כגון EN, IEC  או CISPR כמובן כתלות בטווח התדרים  של הנתח. נקודה זו היא חשובה ביותר לכל חברה שצריכה לעמוד בתקנים בינלאומיים.
מעבר לעובדה ש- SPECTRAN הוא ציוד נייד ורגיש יש כמה נתונים מאוד מרשימים כגון
יכולות לבצע סריקה מ- 1 הרץ עד 10 גיגה הרץ  ב- 5 מילי שניות בלבד ובמצב זמן אמת;  יכולת לבצע לכידה חלקה וללא תקלות של רוחב פס מינימאלי  של 200 הרץ, תוך שימוש בחישובי  FFT     Fast Fourier transform, לעיבוד מהיר והצגת נתונים בזמן אמת.

תגובות סגורות