חדשות היום

סטנדרט חדש לנתחי רשתות RF

,ג’ובאני ד’אמורה Agilent Technologies: מאת

Network analyzer , מסדרת ה- ENA של Agilent הינו תוספת חדשה לסדרה ENA המספקת פלטפורמה גמישה יותר עם יכולות משופרות המיועדות לענות על צרכי המדידה המתפתחים שלך עבור מגוון רחב של יישומים. הביצועים המשופרים של E5072A עולים באפשרויות המדידה על RF Network analyzers הנוכחיים. ה-  E5072A מכיל ערכת בדיקות (test set) בעלת תצורה הניתנת להגדרה שמעניקה גישה לנתיבי האותות שבין המקור הפנימי, מקלטים, גשרים ומבוא (ports) הבדיקה של ה- analyzer. יכולות אלה משפרות את רגישות המכשיר כמו גם את היכולת להוסיף רכיבים או ציוד היקפי עבור מגוון יישומים. ה-E5072A קובע סטנדרטים חדשים בגמישות, מהירות ודיוק, והינו מתאים לאפיון ביצועים מלא של רכיבים פאסיביים ואקטיביים כגון אנטנות, מסננים ומגברים בעלי הספק גבוה.
הוא מתבסס על המסורת של סדרת   , E5072A כולל את כל היתרונות של RF Network analyzer התקני בתעשייה (E5071C) והינו מתוכנן למילוי הדרישות התובעניות ביותר במחקר, הפיתוח וייצור. ה- E5072A הינו גמיש, מהיר ובעל תאימות מלאה, פתרון “הכול-במכשיר אחד” במחיר שהינך יכול להרשות לעצמך. ה- E5072A הינו תחליף אידיאלי גם למוצרי legacy כגון סדרה 8753.
ה-E5072A זמין כמכשיר בעל שני
30 עד 4.5 או 8.5, ומציע ביצועים משופרים ביחס ל- RF Network analyzers הנוכחיים, פונקציונאליות משופרת, ערכת בדיקות בעלת תצורה ניתנת להגדרה, ורמת הספק יציאה גבוהה עבור אפיון מלא של התקנים. יכולות כאלה הופכות את המכשיר לאידיאלי עבור בדיקות של אנטנות RF כמו גם עבור מדידות מגברי הספק בעלי הספק גבוה ומדידות מסננים בעלי דחייה גבוהה (high rejection).

Network analyzer החדש E5072A מסדרה ENA

תרשים 2. דיאגראמת המלבנים של ה- E5072A

תרשים 3. טווח דינמי רחב לאפיון מלא של ההתקנים התובעניים ביותר
תרשים 4. תצורת הספק גבוה

גישה ויכולת הגדרת תצורה (configurability) מלאות
ערכת בדיקות בעלת תצורה הניתנת להגדרה מאפשרת למשתמשים לגשת למקור הפנימי ולמקלטים של המכשיר, תוך הרחבת הטווח הדינמי של בדיקות “קדימה” (forward measurements) עד 151 דציבלים. המכשיר אף מאפשר למשתמשים להוסיף רכיבים לתמיכה במגוון רחב יותר של יישומים. בנוסף, ה- E5072A מציע רמת הספק יציאה גבוהה, עד  +20, לצורך מדידת מאפייני הדחיסה של התקנים אקטיביים ללא תוספת מגברים. ניתן להשיג אפיון של אזור ליניארי ולא-ליניארי של התקן אקטיבי באמצעות power sweep יחיד.
עבור מגבר הספק בעל הספק גבוה המשמש כיום ביישומים של יחידות קצה (handsets) ותחנות בסיס או רכיבים פאסיביים המחוברים למגבר כגון מסננים/ דופלקסר (duplexer), מצמד (coupler) או אנטנה. ערכת הבדיקות בעלת התצורה הניתנת להגדרה מאפשרת הוספת מגבר דחיפה (Booster) בנתיב מקור  האות להשגת הספק כניסה גבוה יותר אל ההתקן הנבדק (DUT). גישת מקלט ישירה עם מצמדים (couplers) חיצוניים לאיסוף אותות מאפשרת סילוק סחף טמפרטורה (temperature drift) ואפקט של בידוד גבוה (high reverse isolation) של מגבר דחיפה (Booster) (ראה תרשים 4).

כפי שמוצג בבירור, רמת האדווה (ripple) בסקירה השנייה הינה נמוכה יותר באופן משמעותי ומאפשרת לקבוע את הספק הנתח בצורה מדויקת מאוד עם היתרון של מזעור נזק להתקנים והשגת יציבות מדידה כוללת.
תרשים 5. GUI אינטואיטיבי ומסך מגע

ההספק הנכון בנקודה הנכונה
רכיבים אקטיביים מוגדרים על ידי רמת הספק מסוימת במחבר (port) הכניסה או היציאה. במיוחד כאשר מבצעים מדידת הספק גבוה עם מגבר דחיפה (Booster) חיצוני, סחף טמפרטורה של המגבר גורם להשתנות ברמת הספק הכניסה להתקן הנבדק, דבר הגורם שגיאות לא צפויות בתוצאות המדידה.
ל- E5072A יש פונקציה רבת-עוצמה המתאימה את רמת הספק המקור לאורך תדר או power sweep באמצעות מדידות המקלט שלו. עם פונקציית leveling במקלט, הינך יכול להשיג דיוק גבוה יותר של רמת הספק המקור עם תפוקה מהירה יותר בהשוואה לשיטה קונבנציונאלית המשתמשת במד הספק וחיישן הספק. ניתן להשיג דיוק הספק של  0.01 לכל אורך טווח התדרים וההספק של הנתח. בתרשים 5 הינך יכול לראות הדגמה של הפוטנציאל של הפונקציונאליות הזו. בסקירה (trace) העליונה הינך רואה מדידה של הספק המקלט תוך שימוש ב-ALC (Automatic Loop Control). התמונה התחתונה מציגה את אותה הסקירה שנמדדה באמצעות תכונת ה- leveling המקלט. ההספק נקבע ל-  0.

ניתוח נתונים רב-עוצמה וממשק משתמש מיטבי
הממשק מבוסס Windows  של ה-ENA נחשב לתקן התעשייה בניתוח רשתות RF ומנצל במלואו את מסך המגע יחד עם מבנה תפריטים ברור. ה-VBA (Visual Basic for Application) המשולב מתוצרת Microsoft מאפשר כתיבה והרצת יישומים בתוך המכשיר ויצירת ספריית מדידות עצמית או שימוש בממשך במשך זמן קצר.
יישום שימושי כמו עורך המשוואות (Equation Editor) המחשב תוצאות של כל מדידה יחסית (rationed) עם המקלטים הפנימיים העצמאיים  (כלומר  וכו’) או סימולאטור התקנים (Fixture simulator), פונקציות סמן (marker) גמישות, ופונקציות ניתוח נתונים אחרות מוצעים כתכונות סטנדרטיות.
סדרה ENA החדשה מייצגת את השלב הבא בבדיקות ייצור ומשלבת את מיטב הביצועים בשוק בהסתמכות על פלטפורמה חסונה וא

תגובות סגורות