מחשוב במקומות בלתי צפויים

רוב המשתמשים במחשבים אישיים יודעים על ®Intel Inside – “המוח” של המיקרו מעבד שמניע את המחשבים שהפכו לכלים החיוניים שלנו בעסקים, במידע, בבידור ובחינוך. רובנו לא מודעים לכך שכיום אנו בעצם נוגעים במאות מכשירים ממוחשבים בכל יום, כשאנו עונים לסמארטפונים שלנו, מתניעים את המכוניות שלנו או עוברים בקופה בחנות.

ארו ישראל

כמובילה בחידושי מחשוב, אינטל מתכננת ובונה טכנולוגיות מפתח שהן הבסיס למגוון הרחב הזה של מכשירים ויישומים ממוחשבים. יחד עם שותפים בענפי תעשייה שונים ברחבי העולם, אינטל יוצרת את הכלים שמפעילים נתונים ובינה מורכבים ומחוברים באופנים שהם פשוטים יותר, קלים יותר וכמעט בלתי נראים מבחינתנו – למרות שהם מעצבים מחדש את עולמנו, ומאפשרים לנו חוויות משופרות.

אז היכן תמצאו את אינטל?
תחבורה ניהול תנועה, מניעת תאונות, אוויר נקי יותר וחיסכון באנרגיה הם רק כמה מהיתרונות של מערכות תנועה חכמות, המופעלות באמצעות אינטל, שנמצאות עכשיו בבדיקות ופיתוח ברחבי העולם. חיישני רמזורים שפועלים ומתקשרים רק עם נתונים מהמיקום שלהם יחוברו בקרוב למידע על התנועה מכל האזור – ולרכב שלכם – כדי לעזור לכם להחליט באיזה מסלול לנסוע לעבודה בכל יום. המכונית שלכם גם תתקשר עם מכוניות אחרות בכביש כדי ליידע אתכם באופן פעיל על מצב התנועה. כל זה קורה בזמן שאתם משתמשים במערכת המידע ובידור כדי לרכוש ולהוריד שיר נהדר שאתם שומעים ברדיו באמצעות פקודות קוליות וכדי לקבל עדכונים בזמן אמת על תחנות הדלק עם המחירים הכי נמוכים. גם הנוסעים במושב האחורי נהנים ממגוון של אפשרויות בידור כמו טלוויזיה, סרטים, משחקים ורשתות חברתיות. נמאס לכם לחפש מקום חניה במרכז העיר? מערכת המידע ובידור תראה לכם לא רק מפה עם מקומות זמינים, אלא גם תזמין מקום כשאתם בדרך.
בעזרת החיישנים החדשים שמשובצים בכבישים, תוכלו גם לדעת מתי הגיע הזמן לצמיגים חדשים. הודות לעוצמת העיבוד של מעבדי אינטל, תוך שתי אלפיות שנייה בלבד מערכות מבוססות לייזר יכולות למדוד את עומק התעלות בצמיג שעובר על פני שבכה במהירות של 120 קמ”ש.
קמעונאות  סוחרים יכולים “לתקשר” אחד לאחד עם לקוחות – הדבר האולטימטיבי בפרסום ממוקד  באמצעות מערכות של שילוט דיגיטלי. שלטי המולטימדיה האלה, המשתמשים בטכנולוגיה של אינטל, פורסים אמצעים לניתוח וידיאו אנונימי וגילוי פנים כדי להתאים את המסרים לגיל ולמגדר של הקונה המתקרב. אישה עשויה לקבל מסר על מבצע של קוסמטיקה, ואילו גבר עשוי לראות את מוצרי הגילוח החדשים. ניתוח חכם יכול גם לעזור לקמעונאים לעקוב אחר כמה אנשים ראו את המודעה, לקבוע כמה זמן הם צפו ולמדוד את הקשר בין הפרסום והרכישות.

באמצעות טכנולוגיה של אינטל, קונים שנמצאים בחנות יכולים להשתמש במסכי מגע בקיוסקים כדי לבחור פריטים וירטואליים, לראות את הפריטים בפירוט תלת מימדי, לקבל עוד מידע על המוצרים ולבצע רכישות. הלקוחות מבצעים את חקר המוצר בחנות עצמה, קוראים ביקורות ומשווים מחירים. הם נהנים מגישה גם למוצרים הפיזיים וגם למידע מקוון בזמן שהם בחנות, ויוצרים גשר בין החוויה המקוונת והפיזית. במרכולים, הצרכנים יכולים להשתמש במסכי מגע דומים כדי לבחור מתכון לארוחת הערב ולקבל את רשימת המרכיבים – כולל מפה של החנות המציגה את המיקום והמחיר של כל פריט. והכל בקצות האצבעות.
טיפול רפואי מערכות תיקים רפואיים אלקטרוניים המבוססות על טכנולוגיה של אינטל, שהוכתרו מזמן כרכיב מפתח בטיפול הרפואי העתידי, מחברות טוב יותר אנשים למידע ושירותים, משפרות את איכות הטיפול, מפשטות קבלת החלטות ומפחיתות עלויות. בסין, לקוחות המבקרים במרפאות יכולים להעביר את תעודת הזהות הרפואית שלהם בקיוסק ולבדוק סימנים חיוניים כגון נשימה וקצב לב. המחשב יכול להשוות את המידע מול נתוני הבסיס הרפואיים של כל מטופל ולדווח על חריגות.
מערכות שכוללות מסופים כאלה בנקודת הטיפול וכן מערכות שמנטרות את החולים, מכשירי אבחון נישאים וניידים ומערכות דימות רפואי מתקדמות יכולים לספק לרופאים ולאחיות גישה יותר מהירה ומאובטחת למידע. מערכות רפואת רחק מבוססות אינטל יכולות עכשיו ליצור חיבורי אודיו ווידיאו כדי לספק נתונים חיוניים של החולה, ולצמצם את הזמן והעלויות של הטיפול בחולים במקומות מרוחקים. באזורים הכפריים של הודו, כלי אבחון ומכשירי דימות רפואי ניידים אוספים נתונים קליניים ומשתמשים בחיבור אלחוטי כדי לשלוח תמונות מכפר מרוחק ישירות אל פתולוג או רופא שנמצא במרחק של קילומטרים רבים. בעתיד אפשר יהיה להשתמש בטכנולוגיות ממוחשבות כדי לזהות התחלה מוקדמת של מחלות ולתת לאנשים התראות לנקוט בפעילות מתקנת או כדי לנתח נתוני גנום פרטניים ולהשוות למסדי נתונים כלל עולמיים כדי לספק עדכונים בזמן אמת על ההתפשטות של מחלות ופגיעוּת פרטנית.
אנרגית רשתות מחשבים המשתמשות בטכנולוגיה של אינטל עוזרות לחברות חשמל לנטר, למטב ולתחזק מרחוק את רשת החשמל “החכמה” כדי לעזור לשפר את היעילות התפעולית ולהפחית את ההוצאה ההונית.
עסקים חוסכים אנרגיה וכסף באמצעות מערכות חכמות שממפות את השימוש בחשמל בתוך המשרדים והמפעלים שלהם ומציעות איפה אפשר לחסוך באנרגיה. התקנה של רשתות חיישנים אורכת עכשיו דקות במקום ימים, ומנהלי המתקנים יכולים להתמקד במציאת פתרונות אנרגיה במקום בהפעלת הטכנולוגיה.
משתמשים ביתיים יקבלו יכולת חדשה לשלוט על החיסכון בחשמל ובכסף באמצעות מערכות חכמות לניהול האנרגיה בבית. לוח המחוונים לניהול האנרגיה בבית של אינטל הוא הוכחת רעיון שמדגימה דרך חדשה למדוד את השימוש באנרגיה ולשלוט עליו תוך הכללת פונקציות רבות לניהול הבית שמוסיפות נוחות ונוחיות. הבינה מובנית במכשיר כדי לעזור ללקוחות למטב את צריכת האנרגיה שלהם באופן פשוט ואישי מבלי להקריב את הנוחות. לדוגמה, המערכת תאסוף נתונים כל היום ותציע הצעות לחיסכון באנרגיה באמצעות תכנות מחדש של תרמוסטטים או הפעלת מכונת הכביסה בשעות אחרות של היום.
ייצור  דור חדש של טרקטורים רובוטיים המחוברים אלחוטית ונשלטים על ידי חקלאי שיושב ליד השולחן שלו יכולים לחולל מהפיכה בחקלאות, ולעזור למגדלים להפיק מזון בריא יותר ולהגדיל את תנובת היבולים בעלות נמוכה יותר. חיישנים בשדות יכולים לומר לחקלאי איזה אזורים צריכים יותר זרעים או דשן ואיזה צריכים פחות – והמועד המיטבי של הזריעה או הדישון. ברצפת הייצור של המפעל, הטכנולוגיה של אינטל משובצת במחשבים שמוכללים לכל אורך תהליך הייצור. דוגמה אחת – מערכות חכמות במפעל לייצור נייר יכולות למדוד מוצרים שנעים על קווי הייצור במהירות של כמאה קילומטרים לשעה ולהתריע במהירות למנהלים כשמתרחשים שינויים, כדי שאפשר יהיה לאתר תקלות ולטפל בהן.
בפיתוח הדור החדש של מוצרים ויישומים, אינטל עובדת עם חברות מובילות במגוון רחב של ענפי תעשייה כדי לעזור להן להבין כיצד הטכנולוגיה של אינטל יכולה להוסיף ערך חדש למוצרים והשירותים שלהן. טכנולוגיות המחשוב של אינטל מספקות את הבסיס לחדשנות לקהילה פתוחה של מפתחים ברחבי העולם שיוצרים מוצרים ופתרונות חדשים למגוון לא ייאמן של יישומים. מחשוב ענן, תשתית התקשורת ומכשירים חכמים מחוברים יוצרים את האפשרות למערכות מקצה לקצה המפיקות רמות פריון ללא תקדים. אינטל היא קול מוביל בשיח המתמשך איך להפוך דורות חדשים של מכשירים למחוברים, מנוהלים ומאובטחים תוך רתימת הפוטנציאל הכלכלי העצום של העולם המרושת.

תגובות סגורות