רדט

אפשרות לפיצוי טרמינציה לא מתואמת במקלט

רדטשימוש ב-Probe וירטואלי במקלט לשם הסרת החזרים של האות.

האתגר במדידת צורת הגל
הצפיפות ההולכת וגדלה על מעגלי PCB גורמת לבעיה שלא ניתן להגיע אליה מבחינה מעשית עם probe אידיאלי. מקרה נפוץ הוא כאשר האות עובר דרך טרמינציה בכניסה למקלט (RECIVER). במקרה כזה, נדרש למדוד את האות בנקודה מסוימת לפני הטרמינציה (כפי הנראה באיור 1). אולם, הנקודה שבה ה-probe ממוקם יכולה להיות מושפעת מהחזרים של טרמינציה לא מתואמת במעבר האות. אחת הסיבות המפוצות לכך היא קיבוליות הכניסה לשבב המקלט. האות הוא בתדר שעון 156MHZ אשר נמדד על ה- VIA קרוב לשבב המקלט.
האנרגיה חוזרת מהטרמינציה לאחר 275PS. זמן זה נמדד מהנקודה האמצעית מהפולס הראשון המתקדם (ראה מדידת TIME@LVL, 1P) אל הנקודה המרכזית של הקצה הוורוד של הפולס החוזר (ראה 2P) והנ”ל מחושב כ-257PS ב-3P.

כלי לפיצוי ההחזר
על מנת לפצות על ההחזר ניתן להשתמש בכלי VIRTUAL PROBE לצורך הסימולציה. באופן כללי, כלי זה דורש את ה- SPARAMETER של היחידה הנבדקת (DUT).
תוכנת הנה תוכנה מתקדמת עבור SIGNAL INTEGRITY המותקנת בתוך הסקופ והמאפשרת למהנדסים לבצע אתחול תוך שימוש במודל עם מונחים מוכרים למהנדסים כפי הנראה באיור 3.
יש לשים לב שלכלי ה-VIRTUAL PROBE קיימים 2 מצבים:
1. מצב (TERM) טרמינציה – קובע יציאת האות במקלט ע”י קיבוץ רכיבי האמולציה אשר נמצאים בין נקודת הבדיקה המעשית לבין המקלט.
2. מצב (SIM) סימולציה – יכולה להיות שימושית על מנת לאמת את מודל הסימולציה.
ניתן לבצע סימולציה על אות שעבר סינתזה בסקופ. זהו כלי נוח לסימולציה של המשדר. בדוגמא זו, האות שעבר סימולציה משדר אות שעון בתדר 156.17MHZ, בעל RISE TIME של PS250, אמפליטודה של V2 ו-DUTY CYCLE של 40%, כמתואר באיור 4.
האות F1 באיור השמאלי התחתון מדגים את האות הנ”ל לאחר הסינתזה, בעוד שהאות Z1 מתאר התמקדות של האות F1 על פני כמחזור בודד. ה-TRACE הנראה ב-M1 מתאר מדידה אמיתית בנקודת הבדיקה, בעוד ש – Z2 מתאר התמקדות של האות M1 על פני כמחזור בודד.

איור 1

אימות מודל הטרמינציה
על מנת לאמת את מודל הטרמינציה לפיצוי, מצב הסימולציה RCVR@VP ניתן לשימוש ע”י אות משדר אידיאלי המיוצר לאחר סינתזה בסקופ. באפליקציה זו, האות F2 מאותחל כמשתנה RCVR@VP במצב “SIM”, כמוראה באיור 5. ההנחה היא כי האות עובר במערכת של 50Ω וה- TD נקבע על PS130, שזה בערך מחצית ה-DELAY מהערך הנמדד 257PSEC כפי הנראה באיור 2.
האות 2F הוא אות מבוסס סימולציה בנקודת הבדיקה (VIA) תוך שימוש במודל טרמינציה. אם העקומה של F2 דומה לצורת האות במדידה בפועל, אזי מודל הטרמינציה מאומת עבור הפיצוי במודל ה-TERM.
בדוגמא זו עם PF2.8=C, ה-TRACE ב-2F נראה דומה לזה שב-1H כפי הנראה באיור 6.

איור 2

איור 3

איור 4

פיצוי על ההחזר
כעת, מודל הטרמינציה יכול להיות מיושם עבור פיצוי ההחזר במצב . שינוי המקור F2 מ-F1 ל-M1 (שזה למעשה האות שנמדד המאוחסן) ושינוי המצב מ-”SIM” ל-”TERM” הוא כעת האות עליו בוצעה האמולציה בטרמינציה של המקלט. איור 7. ה-TRACE של הוא כעת אות שעות נקי ללא ההחזרים. משתמשים יכולים לבצע אפיון מדויק של האות במקלט תוך שימוש בצורות גלים, כולל מדידות עין ו-JITTER.

איור 5

איור 6

איור 7

מסקנות:
הכלי הינו כלי בעל עוצמה לפיצוי עבור ההחזר הנגרם ע”י טרמינציה שאינה מושלמת במקלט. בעזרת התוכנה המשתמשים יכולים לבדוק בנקודת “מעלה הזרם” של המקלט, ולבצע אמולציה לטרמינציה של המקלט ע”י שימוש במודל פשוט. התפעול מאד קל לשימוש ומכיל מצב סימולציה על מנת לקבוע את הערכים לשימוש באימפדנס, השראות, קיבול והשהייה בזמן (DELAY).
חברת Lecroy  הכתבה נמסרה באדיבות חברת רדט ציוד ומערכות.

תגובות סגורות