חדשות היום
חדשות- אלקטרוניקה

שנה אחרי הקמתו: מרכז המו”פ של EMC בבאר שבע הכפיל ויותר את יעד הגיוס עם 55 עובדים.

פט גלסינגר נשיא חטיבת תשתיות המידע ב EMC: “אנחנו מצפים להמשיך לצמוח ולהפוך למרכז גדול מאוד בעתיד”. רוביק דנילוביץ’, ראש עיריית באר שבע: “פארק ההייטק המוקם והולך בעיר מספק הזדמנות אדירה לחברות רבות, שגילו לאחרונה את הפוטנציאל ושוקלות להגיע לפה בעקבות EMC, כדוגמת נס, אלביט ו HP”. פרופ’ רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון הודיעה באירוע לראשונה, כי בנובמבר 2012, באירועי יום בן גוריון שחוגג הנגב, צפויה ברי לקבל את פרס יקירת הנגבאירוע השנה להקמתו של מרכז המחקר והפיתוח של EMC בבאר שבע, שלוחת מרכז המצוינות של החברה בהרצליה בהובלתה של ד”ר ארנה ברי,  סגנית נשיא ב EMC Corporation, התקיים ביום חמישי האחרון באוניברסיטת בן גוריון בהשתתפות אורחים רבים, בראשם פט גלסינגר נשיא חטיבת תשתיות המידע ב EMC, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ’, ופרופ’ רבקה כרמי נשיאת האוניברסיטה.

את האירוע פתח אופיר קרא-עוז, מנהל מרכז המו”פ, ואמר בגאווה רבה, כי יעד הגיוס במסגרת ההסכם הממשלתי, אשר הוגדר ל EMC במקור ל-25 עובדים בשנה הראשונה, הוכפל ויותר. מרכז המו”פ מעסיק כיום 55 עובדים, כתוצאה משיתוף פעולה במאמצי הגיוס עם אוניברסיטת בן גוריון, עיריית באר שבע ועמותת אור אשר שמה לה למטרה ליישב את הנגב על ידי הבאת אוכלוסייה מהמרכז. קרא-עוז ציין כי מרבית העובדים גרים באזור הנגב, ו- 70% מהם בוגרי אוניברסיטת בן גוריון.

מרכז המו”פ בבאר שבע מורכב משש יחידות עסקיות הממוקדות בפיתוח מוצרים שונים בין היתר בתחומי מדע הנתונים, זיכרון פלאש, אבטחת מידע, מערכות אחסון גדולות ועוד. המרכז משתף פעולה עם האוניברסיטה בשלושה פרויקטי מחקר ופיתוח.

גלסינגר, אשר השתתף במהלך שהותו בישראל גם בוועידת הנשיא, ונכח גם באירוע הקמת המרכז בבאר שבע במאי 2011, ציין בהומור כי לא חשב שיהיה עד לכזה ‘כישלון’ בעמידה ביעדים שהוצבו להנהלת מרכז המצוינות בישראל, מאחר והצפי היה שפשוט יעמדו ביעדים שהוצבו ולא יעברו אותם ביותר מכפליים.

גלסינגר השתמש בהמשך דבריו באנלוגיה מעולם הצומח: “זרעים קטנים זקוקים לאדמה פורייה, וידוע כי בבאר שבע האדמה קשה וכדי להצליח להצמיח בה את הזרע לכדי עץ מניב פירות, יש צורך בטיפול צמוד והזנה מתמדת. מצאנו בעיר הזאת את הזרעים בדמות סטודנטים מצוינים וכישרוניים ואנו מקבלים תמיכה נהדרת של האוניברסיטה והקהילה.  היום אנחנו זורעים ומצפים לצמוח ולהפוך למרכז גדול מאוד בעתיד”. גלסינגר כינה את באר שבע “נווה מדבר הסיליקון” (Silicon Oasis), אשר יהפוך לבעל חשיבות לא רק עבור EMC, אלא ייחשב למוביל במחקר ופיתוח גם ברמה הלאומית והבינלאומית. הוא סיכם בחיוך כי “EMC מצפה להמשיך ל’היכשל’ בעמידה ביעדים בישראל, בכך שיוגשמו מעבר לציפיות”.

רוביק דנילוביץ’, ראש עיריית באר שבע, אמר: “לבעל החזון הראשון יהיה תמיד מקום חם בליבנו. בשבילנו, EMC היא פורצת דרך ותיזכר תמיד ככוכב הצפון של נווה מדבר הסיליקון של ישראל. לא יכולנו לחלום על שותפות מוצלחת יותר מזו”. דנילוביץ’ הוסיף כי “לבאר שבע אין תשוקה גדולה יותר מאשר ליצור הזדמנויות תעסוקתיות וזה המשאב אשר עומד כאן לפנינו. אני עומד כאן היום כדי לומר ל  EMC, שעיריית באר שבע מחויבת לה ולאיכות החיים של עובדיה”. דנילוביץ’ ציין כי פארק ההייטק המוקם והולך בעיר מספק הזדמנות אדירה לחברות רבות, שגילו לאחרונה את הפוטנציאל ושוקלות להגיע לבאר שבע בעקבות EMC, כדוגמת נס, אלביט ו HP.

פרופ’ רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פנתה מעל הבמה בנימה אישית לארנה ברי: “ברצוני לציין לשבח את ארנה, היא מודל לחיקוי לרבים ובלעדיה לא היינו כאן היום. אין ספק כי EMC תהיה המנהיגה הבלתי מעורערת של פארק ההייטק”. כרמי הודיעה לראשונה באירוע, כי  בחודש נובמבר 2012, באירועי יום בן גוריון שחוגג הנגב, צפויה ברי לקבל את פרס יקירת הנגב.

תגובות סגורות