נשיא המדינה פרס ביקר היום במפעל אינטל בקרית גת: “מה שעושים כאן לא עושים בשום מקום אחר בעולם”

מפעל אינטל בקרית גת (Fab28) אירח היום (5.7) את נשיא המדינה שמעון פרס. מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, ומקסין פסברג, מנכ”לית אינטל, הציגו בפני הנשיא את הישגי החברה לאורך השנים וסקרו הפיתוחים האחרונים שהוציאה אינטל לשוק. בשיאו של הביקור נכנס הנשיא פרס לסיור ב”חדר הנקי” (Clean Room) של המפעל, בו מיוצרות פרוסות השבבים מסיליקון. לצורך הביקור ב”חדר הנקי”, לבש הנשיא פרס חליפה סטרילית מיוחדת, המונעת את זיהום החדר המתוחזק ברמת סטריליות וניקיון של פי 10,000 מחדר ניתוח בבית חולים.

עוד במסגרת הביקור, נפגש הנשיא עם עובדי המפעל שמעסיק 3,500 עובדים, השיב לשאלות אחדים מהם, וכן קיבל משריל אסקיו, סגנית נשיא באינטל העולמית לאחריות, שהגיעה לביקור מיוחד בישראל, על מנת להגיש לפרס את דוח האחריות התאגידית האחרון של אינטל.

נשיא המדינה שמעון פרס ייחס את הצלחת אינטל בישראל ל”הנהלה נחושה ורגישה, שיודעת לנהל לא רק מכונות, אלא גם אנשים, כי ככלות הכל מדובר בהישג של בני אדם”. פרס הוסיף ואמר ש”מפעל אינטל הנו שיא הטכנולוגיה ופסגה ישראלית שאין מעליה. מה שעושים כאן לא עושים בשום מקום בעולם עם עליונות טכנולוגית ושליטה מלאה וזו עדיין ראשית הדרך.”

עוד הוסיף הנשיא פרס: “המפעל עושה גדולות ונצורות ותורם תרומה כלכלית אדירה ותורם גם למעמדה של ישראל בעולם, כאשר הסניף הישראלי נחשב למרכזי ולמתקדם ביותר של אינטל בעולם.” עוד אמר הנשיא שהסניף הישראלי נחשב למרכזי ולמתקדם ביותר בעולם מבין סניפי אינטל.

מולי אדן, סגן נשיא בכיר ונשיא אינטל ישראל, אמר כי “חזון אינטל הוא ליצור טכנולוגיה שתחבר את כל האנשים על כדור הארץ ותעשיר את חייהם. כאשר נחדיר את החזון הזה, נצליח לסגור פערים בחברה.”

מקסין פסברג, סגנית נשיא ומנכ”לית אינטל ישראל אמרה, “המייחד את אינטל, שנבחרת כבר חמש שנים רצופות כמקום העבודה הטוב ביותר בישראל הוא, שאנחנו שמים את האדם במרכז העשייה ושואלים איך נגיע לאנשים הטובים ביותר ונבטיח להם תעסוקה לאורך זמן, פיתוח  עצמי וקריירה מאתגרת. זאת כשאנו פונים לכל חלקי האוכלוסייה בארץ.”

הנשיא פרס הזכיר כי הוא היה שר האוצר שחתם על ההסכם הראשון עם אינטל העולמית להשקעה בישראל: “אינטל החזירה במיסים את כל הכספים שקיבלה ממדינת ישראל, ואף מעבר לכך. ככל שההשקעה תהיה יותר גדולה ככה תהיה תמורה גדולה יותר.”

פרס: “מי שיער אי פעם שקרית גת תהיה אחת מנקודות הטכנולוגיה הגבוהות בעולם, האוורסט של המדע הטכנולוגי. זהו מפעל שקיים 28 שנים ונותן לישראל את התנופה להגיע לשיאי המדע הטכנולוגי. המפעל הזה הופך את ישראל לארץ זבת חלב וצ’יפים (שבבים).”

פרס: “אנו גאים בעובדים, וגאים בשותפות עם חברת אינטל שגילתה אמון במדינת ישראל ובחרה בישראל, ובקרית גת, להקמת המפעל שלה”.

תגובות סגורות