חדשות היום

מדידות בדיוק מעבדתי בתנאי שטח בעזרת סדרת ה-FieldFox החדשה של Agilent

מאת: אריק וינשטיין. חברת Agilent Technologies הכריזה על ה-FieldFox, סדרת נתחים נישאים (handheld) הכוללת 14 נתחים חדשים המתאפיינים ביכולות מדידה ודיוק ברמה מעבדתית בתנאי שדה והמשמשים  להתקנה ותחזוקה של מערכות  מיקרוגל. הנתחים מיועדים לעבודה בתנאים סביבה קשים (טמפ, לחות, אבק וכו’) ובמקומות עם גישה קשה ומכסים את תחומי התקשורת הלוויינית, תקשורת צבאית, מערכות מכ”ם, מערכות תקשורת סלולרית והשדרה האחורית (backhaul) ומגוון רחב של יישומים נוספים.

נתחי סדרת FieldFox החדשה מגיעים בשלש תצורות עיקריות: נתחי ספקטרום (Spectrum Analyzer), נתחי רשת וקטוריים (Vector Network Analyzer, VNA) ונתחים משולבים (Combination Analyzer)  הכוללים פונקציונליות משולבת בתצורת all-in-one. הבשורה הגדולה בסדרה זו היא הרחבת התמיכה לתדרים גבוהים עד 26.5GHz  דבר שיפתח לפני החברה שווקים חדשים בתחום מערכות מיקרוגל ותקשורת הן בתחום הצבאי והן בתחום האזרחי.

אלכס פוגל – סמנכ”ל מכירות ב-Agilent ישראל: “אחת הבעיות הקשות במדידות בתנאי שטח היא איכות המדידה שמושפעת מהתנאים השונים כמו טמפרטורה, חום, לחות וכדומה. בסדרת ה-FieldFox החדשה הטמיעה Agilent טכנולוגיות שנלקחו מהסדרות המעבדתיות שלה כמו ה-PNA  וה-PSA תוך התאמתם כולל ברמת הסיליקון לסדרה החדשה. טכנולוגיות אלו מאפשרות להגיע לרמת דיוק גבוהה ביותר במכשירים הנישאים גם בתנאי סביבה קשים”.

בחברה מייעדים את הסדרה החדשה לכמה כיוונים עיקריים בשוק הישראלי כמו תעשיית האלקטרוניקה  הצבאיות, התקנות ותחזוקה בתחום תשתיות התקשורת וכן לגופים שעוסקים ברגולציה וניהול תדרים.

סדרת FieldFox כוללת את המשפחות הבאות

 משפחת נתחי VNA המספקת תמיכה מלאה במדידת פרמטרי-S  עם רעש עקיבה נמוך במיוחד ברמה של  ±0.004dB ותחום דינמי של 94db עד ל-18GHz

 משפחת הנתחים המשולבים (combo analyzers) היא משפחה חדשה שמהווה פריצת דרך במיוחד בתחום הנתחים הנישאים. היא כוללת נתחים המשלבים לתוכם עד 10 פונקציות מדידה שונות כך  שמדידות בשטח יכולות להתבצע בעזרת מכשיר אחד. הפונקציות המובנות בנתח המשולב כוללות:

 מדידת Cable and Antenna

 נתח VNA עם שתי כניסות ויכולת ניתוח בציר הזמן בתחום 30KHz עד ל-26.5GHz.

 נתח ספקטרום בתחום 100KHz עד
26.5GHz

 מד הספק

 GPS מובנה המאפשר לבצע מדידות בתנועה תוך התייחסות למיקום.

 מחולל אותות

 מד מתח ווקטורי עם 2 כניסות

 פונקציה למדידת הפרעות

 מקור מתח DC  משתנה ובקרת זרם

 מד תדר

 משפחת נתחי ספקטרום עם יכולת מדידת המובילה בתעשייה של ±0.5db בזמן הדלקה (ללא צורך בחימום המכשיר) המאפשר למדוד בדיוק רב אותות משודרים.  נתחי הספקטרום של סדרת
ה-FieldFox מסוגלים לגלות סיגנלים נמוכים ביותר ברעש פאזה נמוך במיוחד של )dBc/Hz

(-111)

 ב-offset של 10KHz.

 

בסדרת FieldFox  החדשה שילבה לראשונה Agilent שלוש טכנולוגיות כיול חדשות המובנות במכשיר: InstAlign ,CalReady
ו-QuickCal המאפשרות כיול אוטומטי ללא צורך בציוד חיצוני ובכך להגיע למדידות מדויקות ברמת ציוד מעבדתי.

הנתחים מגיעים עם ממשקים מובנים כמו USB, תקשורת Lan (לגישה ושליטה מרחוק) וקורא כרטיסי SD. כמו כן מצוידים הנתחים במסך TFT בהיר וחזק בגודל 6.5 אינץ’ המאפשר עבודה במצבי תאורה שונים החל מחושך מוחלט ועד לאור יום מלא וזמן עבודה מלא של הסוללה מגיע ל-4.5 שעות.

דגש רב הושם על תכנון העיצובי של הסדרה החדשה ועל קלות ההפעלה בתנאי שטח: המכשירים מתוכננים להחזקה ביד אחת בצורה אנכית כך שניתן לתפעל אותם ביד השנייה בקלות כמו גם הפעלת פונקציות מדידה בלחיצה אחת.

 כדי להבטיח עמידות בתנאי סביבה קשים, מעטפת המכשירים אטומה לגמרי למים, לחות ואבק כולל המקשים והמחברים וגם מתוכננת כך שהמחברים לא יפגעו במקרה של נפילה. המכשירים מקוררים ללא שימוש במאוררים וללא חלקים נעים, דבר שמאפשר לנתחי ה-FieldFox  לעמוד בתקנים צבאיים מחמירים כמו הMIL-PRF-28800 F Class 2 לציוד מוקשח ותקן MIL-STD-810G ,511.5 ,Proc 1 לציוד שפועל בסביבה נפיצה.

שדרוג בתוכנה

הסדרה החדשה זמינה ללקוחות בישראל וטווח המכירים נע מ-8,000 דולר ועד ל-25,000 בתלות בתצורה ובתדר הנדרש. שדרוג מכשיר להוספת פונקציות נוספות או לתמיכה בתדרים גבוהים נעשה בתוכנה ללא הצורך להגיע למרכזי שרות או החלפת המכשיר, דבר המאפשר ללקוחות לבחור את הנתח המתאים להם היום בהתאם למחיר, פונקציונאליות ותדר ולשדרג בעתיד ללא אובדן ההשקעה הראשונית ובזמן מהיר. הסדרה החדשה מוצעת ללקוחות עם מגוון הטבות בצמוד לרכישת צב”ד מעבדתי של החברה.

 

 

תגובות סגורות