קבוצת סידב Go Active

מאת: אריק וינשטיין

“הכיוון כיום בקבוצת סידב הוא להוות one-stop-shop בתהליך הרכש של לקוחותינו,  החל מרכיבים פסיביים ועד לרכיבים אקטיביים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר כגון: זיכרונות, רכיבי תצוגה ומק”משים לתקשורת אופטיות”. כך אומר מני הירש מנכ”ל ומייסד קבוצת סידב.

קבוצת סידב (לשעבר סידב סוכנויות) נוסדה בשנת 1973 ונחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחום שיווק הרכיבים בישראל, החברה עוסקת בייצוג, הפצה, ייבוא ושיווק רכיבי אלקטרוניקה ומחשבים של מיטב יצרנים בינלאומיים מובילים. בקבוצה מספר חברות כאשר המובילות הן:

סידב אלקטרוניקה

– עוסקת בהפצת רכיבים

סידב מחשבים

– עוסקת בייבוא והפצת מחשבים ואביזרי מחשב.

חברת

TecTaiwanElectronicsCidev  בטיוואן וCIDEV ElectronicsHongKong. כחלק מהשינוי באסטרטגיה השיווקית בה החלה הקבוצה לפני מספר שנים, הרחיבה הקבוצה את מערך החברות אותם היא מייצגת. בסידב אלקטרוניקה אפשר למצוא נציגויות של חברות מובילות כגון: SAMSUNG, YAGEOWINBONDOMRON, EVERLIGHT, ASB ונבנה מערך הפצה גלובאלי המאפשר יבוא מקבילי של רכיבים אקטיביים מיצרנים אשר לא מיוצגים באופן רשמי ע”י החברה.

מני הירש, מייסד הקבוצה, מקדם את חזונו להפיכת החברה לחברה גלובלית שתיתן מענה מושלם ללקוחותיה עם מגוון רחב של מוצרים בעיקר בתחום האקטיבי, תוך ליווי ויעוץ הנדסי ברמה גבוהה  ומערך לוגיסטי מתקדם. מערך ההפצה הגלובלי כולל 2 חברות בנות בהונג-קונג ובטייוואן  המאפשרות לחברה פעילות רכש במזרח, כמו כן החברה הקימה מחלקת הנדסה התומכת ומלווה לקוחות בתהליכי פיתוח שונים.

מני הירש מנכ"ל ומייסד

מני הירש: “כחברה מובילה בשוק אנו לא יכולים להתמקד רק ברכיבים הפסיביים בהם המחירים נמוכים יחסית, את עקומת הגידול בחברה אנחנו מייצרים מהיכולת להחזיק מלאים עבור לקוחותינו ופיתוח והתרחבות בתחום הרכיבים האקטיביים, אלה מבוססי טכנולוגיה מתקדמת יותר. את  הניסיון שצברנו במשך השנים כמשווקים ומפיצים מובילים בתחום הרכיבים עם יותר מ-500 לקוחות מרוצים אנו מפנים לטובת תהליך ההרחבה והגלובליזציה שהחברה עוברת.  חלק מתהליך זה הוא מיתוג השם סידב אלקטרוניקה – לא עוד חברה שמייצגת מספר יצרנים ספציפיים, כי אם חברה גלובלית הנותנת פתרונות רכש מלאים ומותאמים הכוללים רכיבים אקטיביים ופסיביים ממגוון גדול של יצרנים בינ”ל שאנו מייצגים וגם מכאלו שאנו לא מיצגים”.

בין החברות המובילות אותם מייצגת סידב אלקטרוניקה ניתן למנות את :

חברות

SAMSUNG ו-YAGEO המובילות ברכיבים פסיביים

WINBOND  בתחום זיכרונות כמוFlash : DDR2/3 ו-SDRAM

חברת

DIODES המפתחת טכנולוגיות ורכיבים בתחום בקרת הספק.

חברת

XPPOWER המובילה בתחום ספקי הכוח וממירים ACDC   ו-DCDC 

חברת

OMRON היפנית המתמחה בממסרים וחיישנים לתקשורת ומדיקל.

חברת

ASB מקוריאה לרכיבי MMIC  ומגברים

חברת  המובילה בתחום תצוגות

LCD ,TFT ושנאים.

חברת

EVERLIGHT בתחום LED ו-IR.

חברת

COBHAM ו-RAKON המתמחות ברכיבי RF ומיקרוגל בשוק הישראלי.

ישנם כמה שחקנים גלובליים בתחום הפצת הרכיבים כמו

AVNET ו-ARROW.

במה מתבטא יתרונה של קבוצת סידב?

“אין ספק שכניסתם של ענקי ההפצה הגלובליות לשוק הישראלי בתחילת שנות האלפיים השפיעה מאוד על החברות בשוק. היתרון של נציגות בלעדית איבד מעוצמתו ושם המשחק הפך להיות רמת השרות ללקוח, זמני אספקה ומחיר תחרותי. כל המפיצים המקומיים היו חייבים להתמודד עם רמת השירות של החברות הגלובליות – המשמעות: סל רכיבים רחב, החזקת מלאים ומערך לוגיסטי המאפשר הפצה יומית.

סידב אלקטרוניקה יישרה קו עם הדרישות הללו ואף הגדילה לעשות, בימים אלו מוטמעת מערכת

SAP הכוללת ERP\CRM לניהול  לקוחות, הזמנות ומלאים בהשקעה גדולה מאד, אנו פועלים בכל עת  לחזק, לשמר ולשפר את הקשר עם הלקוחות ולהגדיל את יעילות ואמינות תהליך האספקה שלנו. היתרון של סידב על פני מתחרים אחרים מתבטא בשירות לקוחות אישי ומצוין- שותפות ארוכת טווח, לחברה מערך לוגיסטי חזק מאוד, אנו מחזיקים מלאים בשווי  7 מיליון דולר לטובת הלקוחות שלנו, בכך אנו מבטיחים זמני אספקה קצרים עד לדלת הלקוח בזמינות מקסימאלית ושירות ברמה הגבוהה ביותר”.

מה המוטיבציה להקמת מערך ההפצה או ייבוא מקבילי בתחום האקטיבי?

“פיתוח יכולת בייבוא המקבילי לרכיבים אקטיביים משלימה את קו המוצרים של החברות שאנו מייצגים ומאפשר לנו להעניק ללקוחותינו סל מוצרים רחב שייתן מענה למירב דרישות הרכש שלהם. אני חייב לציין שלא פעם מחלקת ההפצה הגלובלית שלנו בניהולה של שרית דן מקבלת דרישה כזו מצד הלקוחות שבאים ומבקשים מאתנו לספק רכיבים ביבוא מקבילי,  זאת כמובן על סמך היכרותם עם סידב אלקטרוניקה כספק רכיבים אמין לאורך שנים.  יתרון נוסף לפעילות זו שהיא תאפשר לנו לקבל נציגויות מובילות נוספות בהמשך הדרך  – הניסיון הרב שאנו צוברים בייבוא המקבילי במיוחד בתחום הרכיבים האקטיביים והאלקטרו אופטיים מציב אותנו במקום מוביל – וכבר עכשיו אנו במו”מ מתקדם עם יצרנים מובילים נוספים לקבלת נציגות – אני מאמין שבקרוב נודיע עליהם.  לא רק סידב אלקטרוניקה בישראל מקבלת הזמנות, יש לקוחות בישראל שמעבירים הזמנות ישירות לחברות הבנות שלנו בהונג-קונג ובטייוואן, הדבר משתלב בחזון החברה, להיות כזו שיכולה לספק את כל מגוון הרכיבים במחיר תחרותי. כחלק ממדיניות האיכות של קבוצת סידב הוקם מערך שלם של בדיקת רכיבים, לפני מסירתם ללקוח. מחלקת ההפצה הגלובלית של סידב אלקטרוניקה מחויבת לרכוש רכיבים מנציגים רשמיים בלבד, זאת לנוכח ריבוי המקרים בשוק של אספקת רכיבים מזויפים על ידי ג’וברים למיניהם.”  בתחום הייבוא המקבילי ניתן למנות חברות כמו:

TI, AnalogDevices, Microchip, Atmel, STMicro ועוד.

סיון נוימן – מנהלת המרקום בקבוצת סידב: “אנו פועלים לשמר ולחזק את הקשר השוטף עם הלקוחות במספר ערוצים, כחלק מתהליך המיתוג שהקבוצה כולה עברה הקמנו שני אתרי אינטרנט נפרדים לסידב אלקטרוניקה וסידב מחשבים, בשניהם ניתן לקבל מידע רב על הנציגויות והמוצרים השונים שהחברות משווקות, אנו כבר רואים עלייה דרמטית בכמות הפניות מהאתר ומעניקים לכל פניה התייחסות מלאה. פעילויות שיווקיות נוספות כוללות ניוזלטרים מקצועיים הנשלחים בדוא”ל לבסיס הלקוחות הרחב שלנו, עדכונים ברשתות חברתיות, פרסומים במגזינים ועוד, תחום נוסף אותו נפתח ב2013 הוא סמינרים מקצועיים בטכנולוגיות בהן אנו פעילים”.

בסידב אלקטרוניקה ישנה חלוקה ל-4 חטיבות: אלקטרוניקה, אלקטרומכניקה,

RF ומיקרוגל והאחות הצעירה חטיבת האלקטרואופטיקה. מחלקות אלו כמו גם מחלקת ההפצה הגלובלית מגובות במחלקה הנדסית מקצועית בראשה עומד בועז מנדלר, המחלקה מונה 12 מהנדסים מנוסים ומקצועיים המעניקים ליווי הנדסי קרוב למאות לקוחות החברה.

בועז מנדלר המנהל את חטיבת ההנדסה: “מחלקה הנדסית בגודל כזה מאפשרת לנו להעניק רמת שירות גבוהה, כבר בשלב הראשוני של תכנון הפרויקט – וזה כולל גם חברות סטארט אפ קטנות בתחילת דרכן בהן אנו שותפים לתהליך. התמיכה מתחילה באופן טכני באספקת דוגמאות בשלבי התכנון ועד ייעוץ לגבי בחירת רכיבים מתאימים בשלב הייצור תוך מתן גיבוי טכני מלא ושת”פ מול היצרנים מחו”ל המודעים ליכולות הטכנולוגיות של השוק הישראלי. בד”כ תכנון הפרויקט מתחיל סביב רכיבים אקטיביים עתירי טכנולוגיה כמו מעבדים, זיכרונות ורכיבים היקפיים נוספים והיכולת שלנו לספק רכיבים אקטיביים בליווי תמיכה טכנית ממהנדסים גורמת ללקוחותינו לשלב אותנו בשלבים המוקדמים של הפרויקטים”.

קבוצת סידב ופרט סידב אלקטרוניקה ממשיכות לצעוד עם החזון שהציב מייסד החברה, אין ספק שבדרך זו של הרחבת מגוון היצרנים והמוצרים המוצעים, שמירה ושיפור מתמיד בשירות הלקוחות ופיתוח מגוון פתרונות ללקוחות קבוצת סידב תמשיך “להשלים לך את המעגל” ולהוביל את שוק הרכיבים בארץ.

 

בועז מנדלר מנהל ההנדסה

תגובות סגורות