חדשות היום

ורטה – הטכנולוגיה מאחורי הסוללות

מאת: אריק וינשטיין. חברת אלינה הנדסה הודיעה לאחרונה על קבלת הנציגות של חברת VartaMicrobattery מגרמניה המתמחה בייצור סוללות במגוון תהליכים אלקטרוכימיים וגיאומטריות תא. החברה היא היצרן המוביל באירופה בתחום הסוללות ליצרני OEM כמו יצרני ציוד אבטחה, רפואי וציוד תעשייתי בכלל.

חברת Varta המקורית שחוגגת בימים אלו 125 שנה של פעילות,  פוצלה בתחילת שנות האלפיים ל-3 חברות נפרדות עם תחומי התמחות נפרדים: VartaAutomotive המתמחה במצברים  לתעשיית הרכב, VartaConsumer המייצרת סוללות לשוק הקמעונאי ו-VartaMicrobattery המתמחה בפיתוח וייצור סוללות ומארזי סוללות (packs)  לתחום התעשייתי, יצרני OEM והתקנים ניידים.

Varta Microbattery

מעסיקה כ-2500 עובדים סביב העולם מתוכם כ-500 בגרמניה בעיקר במחקר פיתוח והנדסה.

היינץ פרנץ (HeinzFrenz), מנהל מכירות אירופה והמזרח התיכון בחברה: “כיום VartaMicrobattery ידועה כיצרן מוביל בתחום הסוללות בין החברות לייצור סוללות מאירופה. כחברה שתחום התמחותה הבלעדי הוא בפיתוח וייצור סוללות, המוצרים שלנו מיועדים לקצה בינוני-גבוה של דרישות הביצועים- מבחינת אורך חיים של הסוללה או עמידתה בטווח טמפרטורות גדול כפי שחלק מלקוחותינו דורשים. הלקוחות שמודעים לביצועים שנדרשים מהסוללות ולא מתפשרים, דורשים מאתנו את הפתרונות המתאימים – ודוגמה יכולה להיות סוללה למערכת smartmetering   שתעבוד תקופה מובטחת של  10 שנים”.

Varta

Microbattery מציעה מגוון רחב של פתרונות הכוללים סוללות נטענות, חד-פעמיות או קו של מארזי סוללות שנקרא CellPacPLUS. החברה מייצרת סוללות ב-10 תהליכים אלקטרו כימיים  שונים כמו: Alkaline ,Lithium ,ZincAir  SilverOxide ועוד. בתחום ה-ZincAir החברה שולטת בחלק ניכר של השוק ורק לאחרונה הודיעה על הקמת מפעל ייצור חדש  בגרמניה לסוללות בטכנולוגיה זו.

אריה יוסף, מנכ”ל אלינה הנדסה: “אנו רואים פוטנציאל רב לשיתוף הפעולה בין VartaMicrobattery לאלינה בשוק הישראלי. מהנדסי הפיתוח נוטים לפעמים שלא לשים דגש על תכנון פרופיל ההספק הנדרש במערכות והתקנים המשתמשים בסוללות – אם לצורך הפעלה או לגיבוי.  הגישה שאנו מביאים היא ניתוח והבנת דרישות ההספק של הלקוח והצגת  הפתרונות  המתאימים, וזאת בגיבוי משותף של מהנדסי אלינה ו-VartaMicrobattery. אנו רואים התאמה גבוהה של פתרונות VARTA לשוק הישראלי בעיקר בתחומים כמו האבטחה, מערכות לאיתור רכבים (), SmartMetering, התקנים רפואיים, תקשורת ובכלל לתחום ה-EmbeddedWireless”.

ב-VartaMicrobattery שוקדים כעת על מחקר ופיתוח בתחומים חדשים שכוללים בין היתר שיתוף פעולה עם חברת פולקסוואגן בפיתוח מערכות סוללות עבור כלי רכב חשמליים. מטרת מיזם משותף זה הוא שיפור מאפייני היעילות של מערכות אלו – דבר שיחזק את נוכחות החברות בשוק המתפתח של רכיבים חשמליים. VartaMicrobattery תתרום למיזם זה בנוסף למחקר גם את הידע הנצבר של החברה בתחום צברי Lithium-Ion ובטכנולוגיות ייצור מתקדמות. תחום מתפתח נוסף בו משקיעה החברה הוא תחום המערכות לאגירת אנרגיה סולארית

(BatteryEnergyStorageSystems) שמאפשרות ניהול חכם ויעיל יותר של רשת החשמל.  היינץ פרנץ: “חשוב לנו שהלקוחות ידעו שמאחורי ייצור סוללות מסתתר מחקר ופיתוח רב, דבר שמאפשר לנו הצגת פתרונות ייחודיים ומתקדמים ביותר ללקוחות במיוחד אלו שלא מוכנים להתפשר בדרישות”.

תגובות סגורות