להט טכנולוגיות

TopMode: יותר טובים מה-“Blue HeNe” לייזרים OEM בעלי עקביות (coherence) גבוהה, תדר יחיד

TOPTICA Photonics AGמאתת: Dr. Marion Lang, TOPTICA Photonics AG

לייזרי-הדיודה TopMode החדשים של TOPTICA מספקים פעולה בהספק גבוה, עקביות גבוהה, והם חופשיים מדילוגי-מצב (mode-hop free). באורכי-גל כחול-סגול, הם משיגים את הספק המוצא בחד-תדר הגבוה ביותר לעומת כל מערכת ישירה מבוססת-דיודות תוך כדי פעולה קלה כמו בלייזר HeNe. לייזרי ה-TopMode מציגים רוחב ספקטראלי של פחות מ-5 מגה-הרץ, המתורגם לאורך עקביות גדול מ-25 מ’.
הטכנולוגיה הקניינית CHARM
(CoHerence-Advanced Regulation Method) של TOPTICA מייצבת בצורה אקטיבית את עקביות הלייזר ומבטיחה פעולה רציפה בתדר יחיד. CHARM מבטלת דילוגי-מצב (mode-hops) ומונעת שינויי צעד פתאומיים של הספק או תדר הלייזר. דבר זה גורם ליציבות מצוינת של לייזר הדיודות ומאפשר מדידות מדויקות במשימות ביקורת ומטרולוגיה מבוססות-לייזר (לדוגמה אינטרפרומטריה, הולוגרפיה סקטרומטריה וספקטרוסקופיית Raman).
ה-TopMode באורך-גל 405 ננו-מטר המהווה שיא בתעשייה, מציע עד כדי 100 מילי-ואט הספק מוצא. באורך-הגל של 633 ננו-מטר הידוע של HeNe, הדגם המקביל מספק מוצא של 30 מילי-ואט. אורכי-גל נוספים הקיימים הם 445 ננו-מטר, 515 ננו-מטר, 488 ננו-מטר ו-685 ננו-מטר. המשתמשים יכולים לבחור בין מוצא באלומה-חופשית (free-beam) וצימוד סיבים אופציונלי, המושג בעזרת המצמד הפטנטי של TOPTICA בשם ™SmartDock.
בקר ה-CHARM של TopMode – אלקטרוניקה חדשה במלואה, בעלת בקרה דיגיטלית- מזינה את לייזרי ה-TopMode. התכנון המותקן-שטח (flatpack) הקומפקטי מכיל מיקרו-מעבד מובנה עצמתי עבור ניהול חשמלי ותרמי מדויק ויציבות ה-CHARM. ממשק המשתמש הגראפי (graphic user interface – GUI) המקצועי מאפשר התנעה ועצירה של הלייזר, או הפעלת לולאת המשוב של ה-CHARM, בעזרת נקישה בעכבר בלבד.
לייזרי ה-TopMode יהיו בתצוגה בדוכן #(8)623 בתערוכת BiOS/Photonics West show הקרובה ב-San Francisco.

תכונות-מפתח
לייזר-דיודות בעל היציבות הטובה ביותר באורך-גל ועקביות
אורכי-גל: 405/ 445/ 488/ 515/ 633 ננו-מטר
הספק בתדר יחיד של עד 100 מילי-ואט
רוחב-פס <5 מגה-הרץ, אורך העקביות >25 מ’
בקרת CHARM משולבת לשם פעולה במצב חופשי מדילוגים
צימוד אופציונלי סיב SM/PM
יישומים
אינטרפרומטריה והולוגרפיה
מטרולוגיה מדויקת
ספקטרוסקופיית Raman
קריפטוגרפייה קוונטית
המרה פוטונית לתדר נמוך

הכתבה נמסרה באדיבות חברת להט טכנולוגיות

תגובות סגורות