ARM וקיידנס משתפות פעולה ליישום מעבד Cortex-A57 64-bit

החברות ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, וקיידנס, מובילה עולמית בתחום התכנון האלקטרוני מקיימות את ההבטחה לשיפור ביצועים והתאמת הספק בצומת 16 ננומטר ומודיעות על הפרטים מאחורי שיתוף הפעולה שלהן שמטרתו ליישם את מעבד ה-ARM® Cortex®-A57 הראשון על תהליך הייצור FinFET ב-16 ננומטר מבית TSMC. שבב הבדיקה יושם תוך שימוש בתזרים מלא של Cadence RTL-to-signoff בשילוב עם פלטפורמת התכנון המיוחד Virtuoso של החברה, עם ספריות תאים סטנדרטיים Artisan® של ARM ועם מאקרו לזיכרון של TSMC.

ה- Cortex-A57 הוא המעבד בעל רמת הביצועים הגבוהה ביותר שהוציאה ARM עד כה והוא מבוסס על ארכיטקטורת ARMv8 החדשה המתוכננת עבור יישומי מחשוב, רשתות ויישומים ניידים המצריכים רמת ביצועים גבוהה בהספק נמוך. טכנולוגיית ה-FinFET ב-16 ננומטר של TSMC היא פריצת דרך משמעותית המאפשרת הגדלה והתאמה מתמשכת של טכנולוגיית התהליך גם לגדלים שקטנים מ-20 ננומטר. שבב בדיקה זה, שפותח בעזרת פתרונות signoff (“סגירה”, בדיקה סופית) ופתרונות דיגיטליים בהתאמה מיוחדת מבית קיידנס המתוכננים עבור טכנולוגיית התהליך FinFET, הוא תוצר של שיתוף פעולה שהוביל לכמה וכמה חידושים ומיטובים משותפים בין תהליך הייצור לבין ה-IP לתכנון וכלי התכנון.

תהליך ה-16 ננומטר המשתמש בטכנולוגיית FinFET הציב כמה אתגרים חדשים שהצריכו פיתוחים חדשים בתחום של כלי תכנון: כללי תכנון חדשים, שליפת RC עבור טרנזיסטורי תלת ממד, מורכבות מוגברת של מודלי התנגדות עבור החיבורים הפנימיים וחורי המעבר, ספריות תאים מוגבלות לערכים מוגדרים (quantized), אפיון ספריות התומך במודלים של טרנזיסטורים חדשים והדפס כפול (double patterning) על-פני יותר שכבות – אלו הם רק חלק מהאתגרים שעמם מתמודדים מוצרי ה-signoff והמוצרים הדיגיטליים בהתאמה מיוחדת מבית קיידנס.

 

תגובות סגורות