חדשות אלקטרוניקה

המשרד לפיתוח כלכלי של ממשלת איטליה אישר לחב’ טליט מענקים והלוואות בסך 44 מיליון דולר

טליט, ספקית גלובלית של פתרונות, מוצרים ושירותים איכותיים בתחום התקשורת בין מכונות (M2M), הודיעה כי המשרד לפיתוח כלכלי של ממשלת איטליה אישר לחברת הבת האיטלקית של טליט, Telit Communications SpA, מענקים והלוואות בסך של 44 מיליון דולר, על מנת לפתח פלטפורמה חדשנית ליישום טכנולוגיות לתקשורת בין מכונות.  10% מהסכום יינתנו כמענק מממשלת איטליה. 81% מהסכום יינתנו כהלוואה ע”י המוסד הפיננסי Cassa Depositi e Prestiti הנמצא בשליטה ציבורית, ברבית מועדפת של 0.5% בלבד לשנה. 9% מהסכום יינתנו כהלוואה ישירה של מוסד פיננסי בתנאים שיסוכמו בין הצדדים.

הערך הנוכחי הנקי (הערך הכלכלי) של ההטבות בגין המענק והריבית המועדפת לתוצאות העתידיות של טליט צפוי להיות סביב 11 מיליון דולרים על פני תקופת ההלוואה.

הפרויקט הושק על ידי החברה בחודש אוקטובר 2011, ועד 31 בדצמבר 2012 נצברו בקשר לפרויקט הוצאות של כ -16 מיליון דולרים. טליט מצפה כי סכום זה ישולם לחברה בעתיד הקרוב.

הכסף יאפשר לטליט להגדיל את ההשקעות (שכבר היום הן משמעותיות) במחקר ופיתוח של טכנולוגיות ומוצרים חדשים, ובפרט  בפיתוח של משפחה חדשנית של מוצרים אלחוטיים המסוגלים לעבד אותות משתי מערכות האיכון הלווייניות GPS וגלילאו. המטרה היא לתכנן משפחה חדשה של מוצרים אלחוטיים לתחום הרכב שתנצל את השירותים החדשים המוצעים על ידי מערכת גלילאו והטכנולוגיות הסלולריות 3G HSPA+ ו-4G-LTE.

הפרויקט כולל 11 מטרות פיתוח שבהן נעשה שימוש במשאבים של טליט במעבדות בטריאסטה וקליארי באיטליה. הפרויקט צפוי לכלול יותר מ -100 עובדים (כולל עובדים שגויסו על ידי החברה לפרויקט) על פני תקופה של שלוש שנים.

הפרויקט יחזק עוד יותר את פלטפורמות התקשורת בין מכונות מתוצרת טליט ואת היתרונות התחרותיים של החברה ע”י שילוב מערכות איכון הפועלות על פי התקן של מערכת גלילאו בשתי פלטפורמות קיימות ואלו שעדיין בפיתוח.

“המענק וההלוואות מגדילים את המשאבים הכספיים שלנו לחידושים נוספים ומאמצי מחקר ופיתוח שאנו צופים כי יובילו את טליט לצמיחה נוספת ולחיזוק עמדת המנהיגות בשוק, ומהווים גם תמיכה נוספת בחוסנה הפיננסי של החברה” אמר עוזי כץ, מנכ”ל טליט . “אנו מבקשים לנצל הזדמנות זו כדי להודות למשרד האיטלקי לפיתוח כלכלי על האמון שנתן בטליט”.

תגובות סגורות