חדשות היום

כיצד לפשט את מדידת מעטפת ההספק למגברי RF

Rhode&Schwarz & EastronicsWolfgang Vendler, Rhode&Schwarz & Eastronics

מחולל האותות הווקטורי SMW200A ® המשולב עם נתח האותות והספקטרום FSW ® מציע בדיקת מגברי הספק מהירה ופשוטה הכוללת את מעקב המעטפת, המחליף בצורה יעילה כינון בדיקות מורכב.

המטלה שלך
מספר עולה של מגברי הספק
(power amplifiers – PA) תומכים בטכנולוגיית מעקב המעטפת (envelope tracking – ET) במטרה לשפר את היעילות ולהקטין את צריכת ההספק, לדוגמה בטלפונים חכמים ומקלטי רדיו טקטיים. כינון (setup) הבדיקה האופייני למדידת PAs מורכב לפחות ממחולל אותות ונתח ספקטרום. מעקב המעטפת דורש מחולל נוסף כדי לספק את אות המעטפת עבור מאפנן ה-DC. אותות המעטפת דורשים התאמה מרבית ומדויקת של התזמון בין אות ה-RF ואות
ה-ET, היוצר יכולות וביצועי האותות בניקיון הספקטראלי הטוב ביותר. כדי לאפיין את ביצועי ה-PA, יש צורך לנתח את יעילות ההספק הנוספת
(power added efficiency – PAE), דבר הדורש מדידה סינכרונית בזמן של הספק המבוא והמוצא וההספק המקביל של ה-PA. סנכרון מדויק ביותר הוא המפתח, אתגר משמעותי כאשר משתמשים במספר מכשירי בדיקה.

פתרון T&M
Rohde&Schwarz מציעה פיתרון קומפקטי לאפיון מגברי הספק בעלי מעקב מעטפת תוך שימוש ב-SMW200A של ® וה-FSW של ®. ה-SMW200A של ® המצויד באופציית מעקב המעטפת SMW-K540 של
®, מייצר הן את אות ה-RF והן את אות המעטפת התואם. מאחר שאות המעטפת מיוצר מאות פס-בסיס (baseband) בזמן-אמת, ניתן להשתמש בכל קובץ I/O ספציפי למשתמש או תקן תקשורת אלחוטית, דוגמת ה-LTE או ה-WCDMA.
הפקת אות ה-RF ואות המעטפת התואם במכשיר אחד מאפשרת כוונון מדויק של ההשהיה בין שני האותות. ה-SMW200A של ® מתאים את ההשהיה בצעדי ps בתוך תחום של ±500 פיקו-שניות בזמן-אמת, ועונה למפרטים תובעניים כגון פחות מ-1 ננו-שנייה עבור אות LTE של 20 מגה-הרץ. בצירוף רוחב-פס גבוה של עד 80 מגה-הרץ עבור אות המעטפת וניקיון ספקטראלי הטוב ביותר עם רעש אופייני של רק -155dBc/Hz, ה-SMW200A ® הוא אידיאלי עבור הפקת אותות RF ומעטפת. הספקת שני האותות במכשיר יחיד מבטלת את הצורך בסנכרון.
עיצוב אות המעטפת משמש לייטוב המגבר מבחינת היעילות או הליניאריות. ה-® SMW200A מספק שיטות עיצוב שונות כגון פולינום ו-detroughing, המיושמות בזמן-אמת.
מגברי הספק נבדקים ברמות הספק מבוא שונות. לגבי הטיית הספק (power sweep) ב-PAs בעלי מעקב מעטפת, יש להגדיל או להקטין את האמפליטודה של אות המעטפת בהתאם לרמת ה-RF. במסך התאמת מתח המעטפת האוטומטית של אופציית ®SMW-K540, יש לכוון רק את תחומי המבוא ומתח ההזנה. המחולל מחשב אוטומטית את אות המעטפת עבור הטיות ההספק, תוך ביטול החישוב החוזר הידני הצורך זמן. ניתן גם לכוון פרמטרים נוספים, כגון השבח והעכבה של מאפנן ה-DC.
כדי למצוא את ההשהיה המיטבית בין אות ה-RF ואות המעטפת של מערכת ET, ניתן לערוך מדידות רבות, הכוללות EVM או ניקיון ספקטראלי (ACLR או מסיכת פליטה ספקטראלית). נתח האותות והספקטרום בעל הביצועים הגבוהים ® FSW מבצע לדוגמה מדידת WCDMA UL EVM תוך 25 מילי-שניות. ביחד עם תחום דינמי גבוה מאוד של 88dBc עבור WCDMA, ניתן לבצע אף מדידות דוגמת רעש תחום הקליטה בעזרת מכשיר אחד, תוך הפחתה או ביטול של הצורך במסננים נוספים ותוך פישוט מרשים של הכינון.
מאחר שהתזמון בין אות המעטפת ואות ה-RF הוא קריטי לגבי מגברי הספק, כדאי לבחון את שני האותות בו-זמנית ובעזרת מכשיר יחיד בלבד. ה-® FSW המצויד באופציה ® FSW-B71 מספק שתי כניסות מבוא נוספות.
ניתן להשתמש בחיישן מתח או זרם כדי לדגום את אותות ה-RF וה-ET בו-זמנית. בעזרת הוספת נגד קטן ידוע במעגל בין מאפנן ה-PA
וה-DC, ניתן לחשב גם את הזרם. מאחר שהספק המבוא והמוצא של המגבר ידועים ממחולל האותות ונתח הספקטרום, ניתן לחשב את ה-PAE.
ה-® SMW200A עם אופציית מעקב המעטפת ® SMW-K540 בשילוב עם ה-® FSW, המציע מבואות RF ופס-צר סינכרוניים, מספק פיתרון בדיקה קומפקטי המפשט משמעותית את הכינון הדרוש בשעה שמוסיפים מעקב מעטפת לבדיקות מגבר ההספק שלך.

תכונות-יסוד
® SMW200A מחולל אותות וקטורי
אותות RF ומעטפת מופקים מיחידה אחת.
כינון עיצוב והשהיה בזמן-אמת.
הטיות הספק עם חישוב חוזר אוטומטי
של אות המעטפת.

® FSW נתח אותות וספקטרום
ניתוח אותות RF ומעטפת ביחידה אחת.
המדידה המהירה ביותר של EVM ו-ACLR.
התחום הדינמי הגבוה ביותר, המפשט
את כוונון הבדיקה.

למידע נוסף על פתרונות Rohde&Schwaz, בקרו באתר החברה.
הכתבה נמסרה באדיבות חברת איסטרוניקס.

Rhode&Schwarz & Eastronics

תגובות סגורות