חברת הסטארט-אפ שכבשה את המונדיאל בברזיל

חברת הסטארט-אפ האמריקאית Qylur רשמה הישג חשוב, כאשר התקינה את מערכת הסריקה הביטחונית החדשנית באצטדיון בברזיל, לשיפור חוויית האוהדים

ההתקנה המסחרית של המערכת זכתה לביקורות נלהבות עם הצבתה באצטדיון הכדורגל בברזיל. יצרנית מערכות הבידוק הביטחוני החדשניות ערוכה להתקנות נוספות באתרים בולטים בעולם.

חברת הסטארט-אפ Qylur Security Systems מעמק הסיליקון בתחום טכנולוגיות ביטחון פנים, של היזמית ד”ר ליסה דולב, רשמה הישג משמעותי כאשר התקינה את Qylatron – מערכת מהפכנית לבידוק בטחוני –  בכל משחקי המונדיאל לשנת 2014 הנערכים באצטדיון הארנה דה ביישאדה בעיר קוריטיבה בברזיל. האתר, ששופץ לאחרונה, נחשב לאחד מאצטדיוני הכדורגל המתקדמים ובעלי הסטנדרטים הגבוהים ביותר בברזיל, ומסוגל להכיל 43,000 צופים.

התכנון הייחודי של המערכת מאפשר בידוק אמין ומהיר לאלפי מבקרים מדי יום, באמצעות סריקה של חמישה תיקים במקביל, על מנת לאפשר כניסה מהירה יותר של אנשים, ולהימנע מהיווצרות תורים בבידוק הביטחוני. בנוסף, המערכת מסוגלת לזהות סוגים רבים של איומים, מפחיתה את עלויות האבטחה על-ידי הפחתת כוח אדם בעד 50%, ומעניקה חוויית כניסה חגיגית לאוהדים תוך שמירה על פרטיותם וכבודם.

Agogo Marketing Promocional, החברה המתפעלת את האירועים למשחקי המונדיאל בערים קוריטיבה וסלבדור, שכרה את שירותיה של Qylur לשיפור חוויית הבידוק הביטחוני לאלפי האוהדים שהגיעו לארבעת המשחקים בארנה דה ביישאדה.

לדברי הוגו ראמוס, דירקטור ב- Agogo Marketing Promocional, “מערכת ה-Qylatron לא רק שביצעה בידוק תיקים אמין ביותר, אלא גם החזירה לאוהדים את השליטה בחפציהם, כיוון שמטבעה היא מאפשרת לאוהדים להכניס את התיקים בעצמם לתוך המתקן דמויי הכוורת – הסורק תיקים של חמישה אנשים במקביל – ולהאיץ את כניסתם אל תוך האצטדיון. במקום שעובדי האצטדיון יעברו על תכולת כל תיק באופן ידני, ה- Qylatron מגן על כבודם האישי של האוהדים ושומר על רמת הבידור הגבוהה של אירועי ספורט המוניים, כמו גביע העולם בכדורגל. אנו מקווים לעבוד עם Qylur גם בעתיד, תוך שאנו מציבים רף חדש בחוויית האוהדים ברחבי העולם”.

בנוסף להגברת קצב כניסת האוהדים לאצטדיון, ה- Qylatron נבחר לפתרון המועדף לשירות אוהדים הזקוקים לסיוע מיוחד בשל מוגבלויות, כגון נכים וקשישים. הפנלים הצבעוניים המוארים בחזית המערכת יצרו תצוגה שמשכה את תשומת לב האוהדים עם כניסתם לאצטדיון, כשזכו לחוות את פתרון הבדיקה הביטחונית של העתיד, דבר שהעלה לאין ערוך את רמת הנאתם הכללית. רבים מהאוהדים לא ויתרו על ההזדמנות לצלם תמונות ו”סלפיס” עם המערכת המרשימה.

ה- Qylatron הוא פתרון לחוויית כניסה המיועד למקומות ציבוריים הומי אדם, כגון אצטדיוני ספורט, מופעים גדולים, אתרי תיירות, שדות תעופה, תחנות רכבת ועוד. המערכת, אשר השקתה הרשמית לקראת סוף 2013 זכתה לעניין רב ברחבי העולם, היא הראשונה המשלבת בדיקת כרטיסים עם קבלת פנים אישית למבקרים ביחד עם סריקת תיקים. ה-Qylatron מורכב מחמישה תאים לתיקי המבקרים. בזמן שבעל התיק עובר את הבידוק הביטחוני דרך שער משולב המוצב בסמוך, מבצעת המערכת בידוק אוטומטי לתיק, ללא מגע יד אדם. כל זאת בפרק זמן קצר המאפשר כאמור להעביר עד פי חמישה אנשים בשעה מאשר בבדיקה במערכות הנוכחיות, ובשירות עצמי.המערכת, שאלמנטים ממנה פותחו בעזרת חברת ההנדסה והפיתוח “זיו אב הנדסה”, נחשבת לפריצת דרך טכנולוגית כיוון שהיא עונה על אתגר כמעט בלתי אפשרי המשלב יכולות של מספר טכנולוגיות שונות, בהן: זיהוי כימיקלים, שיקוף X-ray וקרינה רדיו-אקטיבית.

לדברי ד”ר ליסה דולב, מייסדת ומנכ”ליתQylur: “נהנינו לשמוע מעשרות אוהדי כדורגל במונדיאל על החוויה האישית החיובית שחוו בעת האינטראקציה עם Qylatron. משוב כזה מספק אותנו במיוחד, כיוון שהוא מאשר את העיקרון הבסיסי שעליו הקמתי את החברה – שמירה על חופש הפרט, תוך שימוש בטכנולוגיות  המתקדמות ביותר בתעשייה לבדיקה ביטחונית. הותרנו רושם חזק באירוע הספורט הגדול בעולם, והראינו את קפיצת המדרגה שאנו מאפשרים בביטחון אירועים ובחוויית המבקר. אנו צופים השנה התקנות נוספות באתרים ציבוריים גדולים”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות