טכנולוגיית ההנעה של Beckhoff:מגוון המנועים AM8000 הורחב מנועי סרוו דינמיים בעלי מרחב התקנה מינימאלי

לסדרת מנועי הסרוו AM8000 נוסף גודל הפלאנג’ החדש F1 (אורך שפה של 40 מ”מ). שלושה אורכי התקנה מכסים את הטווח של מומנטי הסיבוב מ- 0.22 עד 0.55 ניוטון מטר, ומאפשרים מימוש פתרונות הנעה בעלי דינמיות גבוהה עם דרישות מקום מזעריות.

מנועי הסרוו החדשים AM801x ו- AM811x מציעים מומנט התמדה נמוך של הרוטור, בצד יכולת נשיאת עומס יתר של פי ארבעה, ועל כן הם עומדים בדרישות הגבוהות ביותר בדינמיקת התנועה בהתקנה במקומות הקטנים ביותר. תכונות אלו הופכות אותם למתאימים ביותר לשימוש כגון ביישומים עם שינויי מחזור מהירים. שתי הסדרות נבדלות בין היתר במתחי העבודה הנקובים שלהם. אפשר לממש מערכת סרוו קומפקטית וחסכונית ביותר על ידי שילוב של מנועי AM811x עם הטרמינל למנועי סרוו EL7201-0010 בעל 2.8 ARMS ועם EL7211-0010, שלו יש עד 4.5 ARMS ב- 50 וולט מתח ישר. לבקרה של מנועי הסרוו מסוג AM801x המתוכננים לפעולה ב- 230 וולט חילופין אפשר להשתמש במגבר הסרוו AX5000 ל- EtherCAT (1 – 2 ערוצים עד 3 אמפר).

את המנועים אפשר לקבל עם בלם מגנט קבוע או עם חריץ מפתח לפעולה, ללא חופש בגלגלי השיניים (backlash free). על מנת להציע ביצועי מנוע מרביים בגודל קומפקטי, המנועים מצוידים באנקודר אבסולוטי ובטכנולוגיית כבל יחיד (OCT). בטכנולוגית OCT, אספקת המתח למנוע ואות משוב המיקום מועברים דרך כבל אחד בלבד, ומקטינים באופן משמעותי את העלויות עבור הרכיבים וההתקנה. על פי דרישה, המנועים מסופקים עם אנקודר אבסולוטי רב-סיבובי.

שלושה יתרונות מובנים למשתמש

בזכות האנקודר האבסולוטי בעל ריבוי סיבובים המשולב במנועי AM801x ו- AM811x, המיקום המוחלט של ההינע ידוע בעת הפעלת הציר, והופך למיותר את המעבר לנקודת האפס (homing). לכן אפשר להפעיל את המערכת ללא תנועות ייחוס אל נקודות הקצה. בנוסף, אפשר לקבוע לא רק את מיקום הציר, אלא גם את מהירות התנועה. מיקום ההינע מאוחסן בזיכרון EEPROM ללא סוללת גיבוי. עם תכונה זו המנועים החדשים מתאימים ביותר לצירי הנעה ולצירים ניצבים מאחר שלא נדרשים להם מתגי קצה ומקודדים נוספים.

לוחית הזיהוי האלקטרונית, המכילה נתונים מכניים ואלקטרוניים קשורים כגון מספר סידורי, נתוני סוג ויצרן, תומכת באפשרות זיהוי מהיר וללא טעויות, של המנועים הקומפקטיים החדשים האלו בתוך רשת המתקן. זיכרון השגיאות המשולב מאפשר ביצוע אבחון מקוון עד לתוך המנוע.

בנוסף, אפשר לממש פונקציות הנעה בטוחה בפשטות רבה גם במקומות ההתקנה הקטנים ביותר בעזרת מנועי הסרוו AM801x בשילוב עם כרטיס האפשרויות ל- TwinSAFE שמספרו AX5805. כך מתאפשר לא רק כיבוי בטוח של ציר ההנעה ושל הציר הניצב, אלא גם תכנות שלהם, לרבות תכנות בפונקציות הנעה בטוחה לפי EN ISO 13849-1 עד PLe. אפשר להעביר את המנועים למצב פעולה ללא מומנט, ולנטר אותם במונחים של מהירות, מיקום וכיוון הסיבוב. כך אפשר גם לשלב בפשטות את ציר ההנעה ואת הציר הניצב במערכת TwinSAFE, עובדה שמגדילה באופן משמעותי את זמינות המכונה כולה.

פרטי קשר לנושאי עיתונות:

רחל רודיק

טלפון: 03-7764445

פקס:  03-7764443

communication@beckhoff.co.il

תגובות סגורות