חדשות היום

Google, Freescale ו- Samsung הקימו את קבוצת Thread לקידום האינטרנט של הדברים בהספק נמוך

קבוצה של חברות טכנולוגיות מובילות, לרבות מעבדות Nest Lab של Google ו- Samsung, הכריזה על ייסוד הקבוצה Thread.

הקבוצה, שהיא ארגון ללא מטרת רווח, הכולל בין השאר גם את Freescale Semiconductor, Silicon Labs, Big Ass Fans, ARM ו- Yale Security, תתמקד בפרוטוקול רישות אלחוטי מבוסס IP עבור התקנים המתחברים באופן אלחוטי בינם לבין עצמם, וגם לרשת האינטרנט.

לטענת קבוצת Thread, החסרונות של הפרוטוקולים האלחוטיים הקיימים עבור מוצריהאינטרנט של הדברים כוללים אי יכולת פעולה הדדית, דרישות אנרגיה גבוהות מדי וחוסר של פונקציות אבטחה.

הפרוטוקול של קבוצת Thread, שכבר קיים במוצרים של Nest, מכוון לחיבור התקנים המופעלים בסוללה אל רשת הפועלת בהספק נמוך, שמיועדת במיוחד עבור האינטרנט של הדברים.

לדברי שמואל ברקן, מנכ”ל משותף בפריסקייל ישראל, “פריסקייל שמחה לתרום מיכולותיההייחודיות בתחום ה IOT לקבוצה זו”.

“הגישות הקיימות לרישות אלחוטי גובשו זמן רב לפני שהאינטרנט של הדברים התפתח”, אמר ווינט סרף, סגן נשיא ראשי לענייני אינטרנט ב- Google.

“הפרוטוקול של קבוצת Thread משתמש בטכנולוגית קיימות ומשלב את החלקים הטובים ביותר שקיימים בכל אחת מהן, כדי לספק דרך טובה יותר לחיבור מוצרים בבית.”

ליסה ארוסמית’ [Lisa Arrowsmith] דירקטורית שותפה בחברת IHS Technology לנושאי קישוריות, בתים חכמים וערים חכמות, הוסיפה: “כמה פתרונות ופלטפורמות לרישות יצאו לשוק כדי לענות על הדרישה הגוברת למוצרים מחוברים בבית.”

“הפרוטוקול Thread, שנוצר על בסיס תקנים שפעולתם הוכחה היטב, לרבות IEEE 802.15.4, IETF IPv6 ו- 6LoWPAN, מייצג פתרון גמיש מבוסס פרוטוקול IP עבור האינטרנט של הדברים המתרחב במהירות.”

הקבוצה, שתתחיל לקבל חברים חדשים בהמשך שנה זו, מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של חברות טכנולוגיה שמטרתן ליצור תקנים בעלי יכולת פעולה הדדית עבור התקני IoT.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות