ישראל הופכת לאבן שואבת לסטארט אפים מחו”ל

נפתח אקסלרטור הסייבר והמדיקל הראשון של מיקרוסופט ונצ’רס

יכלול 11 חברות , מהן 4 חברות זרות חברות גלובאליות הצטרפו כשותפות לאקסלרטור ורטיקלי: אקמאי ו-BD, יחד עם JVP ו-Healthbox

מיקרוסופט ונצ’רס פותחת היום (10 בספטמבר) את אקסלרטור הסייבר והמדיקל הראשון בישראל בהשתתפות 11 חברות, מהן 4 חברות זרות. זהו המחזור הורטיקלי הראשון של האקסלרטור והוא יכלול רק חברות סייבר וחברות מדיקל. כ-300 חברות מישראל ומ-32 מדינות הגישו מועמדות למחזור החמישי וביניהן חברות מהמזרח הרחוק, אירופה, אמריקה ואפריקה. זו הפעם הראשונה שכשליש מהסטארט אפים באקסלרטור הן חברות זרות, המגיעות מסלובניה, הודו, יפן וספרד. אחוזי גיוס הכספים באקסלרטור של מיקרוסופט ונצ’רס גבוהים ביחס לאקסלרטורים אחרים בעולם ועומדים על 85 אחוזים, עם סכום גיוס של 1.2 מיליון דולר בממוצע לחברה בוגרת התכנית. לאחרונה שתי חברות בוגרות האקסלרטור עשו אקזיט: Kitlocate שנמכרה ל-Yandex ו-Appixia שנמכרה ל-Wix .

במחזור הזה תצטרף כשותפה לאקסלרטור הסייבר ספקית שירותי הענן אקמאי, יחד עם קרן הון סיכון JVP, שהיא אחת המשקיעות הפעילות ביותר בארץ בחברות סייבר בשלב ה-early stage . לסטארט-אפים בתכנית תינתן גישה לידע העשיר של אקמאי ושל JVP בתחומי אבטחת הסייבר, ואקמאי תשקיע 25,000$ בכל סטארט-אפ שיתקבל לתוכנית באמצעות רכישת אגרות חוב שניתנות להמרה. כן יספקו להם אקמאי ו-JVP הדרכה וליווי מקצועי והצגה בפני לקוחות ושותפים רלבנטיים ברחבי העולם. במסגרת שיתוף הפעולה JVP תשקיע מיליון דולר באחד הסטארט אפים המשתתפים, והסטארט אפ יוזמן להצטרף לחממת הסייבר של JVP בבאר שבע.

כשותפה באקסלרטור המדיקל תצטרף חברת BD (Becton, Dickinson and Company), חברה גלובלית מובילה בתחום טכנולוגיות הרפואה, ואקסלרטור ומשקיע המדיקל האמריקאי Healthbox. הללו יציעו לסטארט אפים הדרכה ומומחיות בשוק שיסייעו להם להאיץ את הפיתוח העסקי והטכנולוגי. לראשונה בישראל, השותפים יציעו ליזמים השקעה אופציונאלית בגובה 75,000$ באמצעות אג”ח ניתנת להמרה ומענק וכן הדרכות של מנהלים מנוסים שיסייעו לכל חברה להבין צרכים רפואיים וצרכי לקוחות וכן דרישות קליניות ורגולטוריות אפשריות.

החברות שנבחרו ישתתפו בתוכנית האקסלרטור שהחלה השבוע ותימשך 4 חודשים. התוכנית מסייעת לסטארט-אפים לפתח מוצרים ושירותים ברמה עולמית ולבצע קפיצת מדרגה מהירה לשוק העולמי. התוכנית בנויה מהדרכה וליווי צמוד של למעלה מ-100 מנטורים מבכירי ההיי-טק והמגזר העסקי, תשתית פיסית וטכנולוגית ומגוון שיתופי פעולה עם חברות וגופים גלובאליים המציעים הדרכה ותכניות המשך.

חנן לביא, מנהל האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ’רס בישראל: “המחזור הזה מדגיש את כוחה של ישראל כאקו-סיסטם בעל מעמד גלובלי: כ-30% מהמשתתפים הן חברות סטארט-אפ זרות. בנוסף, חברות גלובאליות מובילות כמו BD ואקמאי, יחד עם JVP ו- Healthbox יתרמו מהידע שלהן לחברות הצעירות. זהו מקבץ של יכולות גלובאליות שמגיע לישראל – ולא במקרה. אנו בטוחים שהשותפות עם שתי חברות הענק האלה,עם קרן הון סיכון משמעותית כמו JVP ועם אקסלרטור מדיקל מוביל כמו Healthbox, בשילוב עם הדומיננטיות של מיקרוסופט בשוק, תאפשר לסטארט אפים גישה חסרת תקדים לשווקים וללקוחות אסטרטגיים, ואנו מקוים שגישה זו, יחד עם ההדרכה שיקבלו היזמים ממנטורים מהשותפות באקסרלרטור, יצליחו להזניק את החברות משתתפות התכנית לשורות הראשונות של התעשיה”.

בתמונה : חנן לביא. קרדיט: יח”צ.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות