חדשות היום

דאסו סיסטמס תוביל את פרויקט Industry of the Future של ממשלת צרפת

דאסו סיסטמס (Dassault Systèmes), חברת ה- 3DEXPERIENCE, הכריזה כי תהיה מובילה ושותפה בשלב השני של אסטרטגית ממשלת צרפת למודרניזציה של התעשייה. יוזמת Industry of the Future (תעשיית העתיד) עליה הכריזה ממשלת צרפת במאי, 2015, כוללת איחוד של מפעלים, אובייקטים מקושרים, מציאות רבודה, רובוטיקה, ביג דאטה, אבטחת סייבר וטכנולוגיות נוספות המשיקות ל-30 שנות החדשנות הטכנולוגית של דאסו סיסטמס בתכנון 3D, סימולציה וייצור.

דאסו סיסטמס תהיה שותפה פעילה בברית Industry of the Future, שהינה קבוצה של חברות טכנולוגיה, ארגונים מקצועיים ושותפי אקדמיה, המשלבים ידיים במטרה לקדם את תוכניות של הממשלה ליצירת מהפך דיגיטלי בתעשייה בצרפת.

ברנרד שארלס, נשיא ומנכ”ל דאסו סיסטמס, ישמש כנשיא שותף של הברית, בעוד חברת דאסו סיסטמס תפעל להגדרת תוכנית הדיגיטציה שמאחורי Industry of the Future, תסייע בבניית פרויקטים משותפים של מחקר ופיתוח כדי למלא פערים הקיימים כיום בתחום הטכנולוגיה, תסייע לשדרג את שיטות הייצור הדיגיטליות של ארגונים קטנים ובינוניים בצרפת ובאירופה כולה, ותפעל לטיפוח שיתופי פעולה בינלאומיים בנושא זה, תוך איתור של החיבורים הנכונים בין גופים.

“הברית לקידום ‘תעשיית העתיד‘היא חיבורת בסדר גודל חדש לגמרי, המביאה יחדיו ידע מקצועי ותעשייתי עם השקעות ברמה הלאומית”, אמר ברנרד שארלס. “ההכרה של הממשלה בבעיות איתם מתמודדת התעשייה, והמאמצים אותם כבר נקטה כדי לעודד חדשנות, יוצרים תחושה של התלהבות מחודשת בתעשייה המקומית. האתגר כיום הינו לעודד ולאפשר שינוי דיגיטלי גם עבור ארגונים קטנים ובינוניים, אשר מניעים קדימה את הביצועים התחרותיים בתעשייה כולה, כולל שיתוף פעולה עם יוזמות אירופאיות דומות, כמו יוזמת Manufacturing 4.0 בגרמניה”.

בתעשייה המסורתית כיום, בעיות כמו קיימות, מודרניזציה של מפעלים, והצורך בשיתוף פעולה חזק יותר עם שרשרת ההפצה הבינלאומית, הם שינויים מהפכנים נדרשים. בעקבות כך, ממשלות וארגונים במדינות ברחבי העולם, כולל גרמניה, ארה”ב, יפן והודו, מתחילים לזהות את החשיבות של השקת יוזמות תעשיתיות מקומיות, אשר ייסיעו לתעשייה להשתלב בעידן הדיגיטלי ויעזרו בהזנקת הכלכלה המקומית. לצורך הנושא הזה, החדשנות התעשייתית הולכת הרבה מעבר לחומות המפעל עצמו, ושואפת לשלב מספר תחומים דיגיטליים כדי לשנות את התהליכים הקיימים, תוך שהיא יוצרת במקביל מודלים הוליסטיים ודינאמיים יותר של ייצור.

במשך יותר מ- 30 שנים, מקדישה חברת דאסו סיסטמס את עצמה לפיתוח טכנולוגיות ופתרונות שיסייעו להניע שינוי דיגיטלי בתעשיות שונות, החל מתעופה וחלל ועד למדעי החיים, ובאמצעות כך הצליחה להדגים את העוצמה שיש לעולמות הוירטואליים ליצור הדמייה עסקית של העולם האמיתי. בשנים האחרונות פעלה דאסו סיסטמס בצמיחה אורגנית וברכישות אסטרטגיות במטרה לבסס מערך שלם של כלים דיגיטליים התומכים בתהליכי תעשייה מקצה לקצה. במקביל, החברה השתתפה ביוזמות שנועדו לקדם טכנולוגיות ותהליכי ייצור ברמה העולמית בארה”ב (בפרויקט Industry Digitization), בגרמניה (Manufacturing 4.0) וכעת כאמור גם בצרפת.

המעבר לתעשייה דיגיטלית בצרפת, למען “תעשיית העתיד“, דורשת התייעלות בתחומים ספציפיים שיספקו חברים שונים בברית, המביאים מצידם תפיסות ייחודיות לגבי הדרך בה ניתן להפוך את התעשייה שוב לחדשנית. היוזמה תתבסס על מומחיות דאסו סיסטמס בסיוע לארגונים ברחבי העולם לבצע מהפך בתחומים הבאים:

–          מדעי חומרים: התקדמות במדעי הכימיה והחומרים אשר כבר היום מובילים לפריצות דרך ברכיבים חדשים אשר משנים את אופן ביצוע תהליכים תעשייתיים, למשל חומרים מרוכבים. חומרים חדשים יומצאו כתוצאה ממידול וסימולציה בעולם הביולוגיה.

–          מפעלים דיגיטלי: מערכות משובצות, תוכנה ואלקטרוניקה יסייעו להבטיח כי מוצרים, מכונות, מפעלים ואנשים יהיה מקושרים יחדיו, להשגת ייצור ותפעול מירביים. פלטפורמה דיגיטלית, כמו זו המציעה דאסו סיסטמס, היא מפתח לקישור בין מרכיבים אלה.

–          ייצור כשירות (Manufacturing-as-a-service): שיתוף פעולה מקוון בין כל הגורמים המעורבים מאפשר גמישות ויכולת לנהל דרישות מגוונות מצד לקוחות, ומסייע להעניק לחברות ייתרון תחרותי. חברות חייבות להיות מסוגלות להגיב במהירות לדרישות השוק לרוחב כל שרשרת הערך, ולכלול שיטות חדשות כגון הדפסה בתלת מימד.

–          מערכות מכאטרוניות ומערכות של מערכות: הנדסת מערכות מבוססת מודלים היא מרכיב חשוב בתהליך ההגדרה, ההדמיה והעיצוב של מוצרים וירטואליים, ושל חוויות משתמש המחקות באופן מלא את אלו של העולם האמיתי.

–          ייצור דיגיטלי: מרכזי ה-Fab Labs מציעים מגוון רחב של טכניקות ייצור חדשות וכן רמה גבוהה יותר של גמישות באופן בו מייצרים דברים. סטרטאפים במיוחד, מסוגלים להיות הרבה יותר זריזים דרך הגבלת הסיכונים הקשורים בהשקת מוצרים חדשניים.

“תעשית העתיד תהיה תעשייה של חוויות, הבנויה סביב שרשרת ערך מודולרית וזריזה מאוד”, מסכם ברנרד שארלס. “אנו כבר יכולים לראות כיצד מדעי החומרים, מדפסות תלת מימד ומרכזי Fab Labs משנים את הדרך בה אנו מתכננים, יוצרים ומוכרים מוצרים ופתרונות חדשים. רק באמצעות מינוף האפשרויות שמציעה לנו הדיגטציה – תהיה התעשייה מסוגלת ליצור לעצמה עתיד בר קיימא”.

בתמונה: ברנרד שארלס, נשיא ומנכ”ל דאסו סיסטמס

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות