חדשות היום

למשפחת המיקרובקרים Kinetis® של Freescale® נוספה סדרת רכיבי שבב יחיד הכוללת תמיכה לריבוי פרוטוקולי רדיו Smart Bluetooth® ו-802.15.4 של IEEE®

חברת Freescale Semiconductors [NYSE: FSL] חשפה בפורום הטכנולוגיה האחרון (FTF – Freescale Technology Forum) שהתקיים באוסטין, טקסס בסוף יוני, פרטים על התוספת החדשה לסדרת המיקרובקרים הפופולרית Kinetis – KW40Z – רכיבים המשלבים תקשורת אלחוטית בריבוי פרוטוקולים המאפשרים תפקיד חיוני בעיצוב ה-IoT ובהפשטתו. Freescale, מובילה עולמית בחדשנות בתחום המיקרובקרים, יצאה לשוק עם משפחת המיקרובקרים בעלי יכולת אלחוטית KW40Z מסדרת Kinetis התומכים ביישומי Bluetooth Smart/Bluetooth Low Energy (BLE) ו- IEEE 802.15.4.

המיקרובקרים במשפחת KW40Z משלבים התקן רדיו בריבוי פרוטוקולים הפועל בתדר 2.4GHz ומספק את היכולת לגשת לרשת BLE אחת ולרשת 802.15.4 אחת מהתקן יחיד, תוך שהוא מספק ביצועי ת”ר (RF) גבוהים ובצריכת זרם נמוכה. התקן הרדיו בהספק נמוך פועל במצב קליטה ב-6.5mA עם מאפיינים מצוינים של קיום משותף(co-existance), ויכול לפעול במשך שנים עם סוללות סטנדרטיות בגודל מטבע. ממיר DC/DC משולב, שניתן להגדירו בתצורה לפעולה כממיר buck או לפעולה כממיר boost, משפר את צריכת ההספק. במיקרובקר משולבים גם ממיר DAC לדיוק גבוה וממיר ADC של16 סיביות עבור מדידות חיישנים בדיוק גבוה ברשתות חיישנים אלחוטיות.

התמיכה של חברת Freescale במשפחת המיקרובקרים KW40Z כוללת חבילת תוכנה מקיפה שעוזרת ללקוחות להאיץ ולפשט את הפיתוח. זה כולל חבילת תכנה (host stack) BLE ללא תמלוגים של Freescale עם 20 פרופילי GATT והיא תואמת באופן מלא למפרט BLE 4.1. בנוסף חבילת תכנה BLE מתוכננת לתמוך בפרוטוקול הרישות העומד לצאת – Bluetooth Smart Mesh. משפחת המיקרובקרים KW40Z כוללת גם שכבת MAC לפי תקן 802.15.4 כבסיס לפרוטוקול ZigBee 3.0 וכפרוטוקול רישות (mesh) מבוסס IP, Thread, הצפוי לצאת בקרוב. כל התוכנות תומכות בעדכוני קושחה (firmware) מרחוק ומשולבות באופן מלא בערכת פיתוח התוכנה KSDK (Kinetis SoftwareDevelopment Kit) עם תמיכה במספר מערכות הפעלה לזמן אמת (RTOS), לרבות FreeRTOS ו-MQX™ של Freescale.

“משפחת ה-KW40Z מחזקת את ההובלה הטכנולוגית של Freescale בתחום המיקרובקרים ומוסיפה את הפתרונות המתקדמים ביותר בתחומי BLE ו-802.15.4 עבור מרחב ה-IoT לרבות בסיליקון, בתוכנה ובתכנונים לייחוס,” אמר שמואל ברקן, מנכ”ל משותף פריסקייל ישראל. “המוצר הראשון שלנו מבין מוצרי BLE הרבים מספק ללקוחות את הפונקציונליות של ריבוי פרוטוקולים ושל קישוריות מאובטחת, שלהם הם זקוקים כדי להתחבר ולנהל מוצרים בשווקים רבים ועוזר ל-IoT לממש את הפוטנציאל שגלום בו.”

החשיבות של פרוטוקולי BLE ו- 802.15.4 גבוהה ביותר עבור ההתפתחות המתמדת של ה-IoT. הדרישה לפונקציונליות BLE בעלת יעילות הספק גבוהה ממשיכה לגדול בשווקי מוצרי הבריאות והכושר הלבישים, אשר כוללים קטגוריות של מוצרים המתרחבות במהירות כמו למשל שעוני יד חכמים ואביזרים ניידים שמתקשרים עם טלפונים חכמים ועם התקנים אלחוטיים אחרים. בה בעת, התקן 802.15.4 אומץ באופן נרחב כטכנולוגיית רישות המארג העיקרית בעלת הספק נמוך ביותר ובעלות נמוכה עבור יישומי אוטומציה ביתיים עם האפשרות להתרחבות נוספת בעתיד בזכות האימוץ הנרחב שלה ביישומים מסחריים ותעשייתיים כגון תאורה ואוטומציית בניינים. עם יכולת לפעול בטווחי טמפרטורות מורחבים מ- -40 עד +105 מעלות צלזיוס, משפחת KW40Z היא הבחירה המתאימה ביותר עבור יישומים עם דרישות הפעלה מחמירות ומאתגרות.

תגובות סגורות