AWR מתמקדת בהצלחת הלקוח

פגשתי את אנטי לאוטנן (Antti Lautanen), מנהל שיווק בכיר בחברת AWR, במלון קראון פלאזה בתל אביב במהלך הכנס השנתי של AWR ו-NI בישראל. כנס “Design Forum” עבור מהנדסי RF בנושא גרסת התוכנה החדשה, V12, של AWR, ובין הרצאה אחת לבאה, ישבנו יחד עם בני חדד, מהנדס התמיכה בישראל לדבר קצת על השוק הישראלי, הפורום, ועל AWR.

אנטי החל בהתייחסות לביקור שלו; “אומנם ישראל מצטיירת כמדינה קטנה מבחינת גודל אבל בפן של RF זה ממש לא כך. יש פה הרבה חברות העוסקות בתחומים הקשורים ישירות ל-RF ומערכות תקשורת אזרחיות וצבאיות והפעילות אינה ביחס ישיר לגודלה היחסי של המדינה. אנחנו בישראל כ-10 שנים באמצעות מפיץ, ומתוך רצון לספק ללקוחותינו תמיכה טובה ונגישה, בשנתיים האחרונות התחלנו לעבוד באופן ישיר, דבר המעיד על חשיבות השוק הישראלי בעינינו”.

בני מציין: “AWR מספקת כלי סימולציה ליישומים רבים בתחום ה-RF והמיקרוגלים, הן במובן של תכן רכיבים הדורשים סימולציות לא ליניאריות (Harmonic Balance, Transient) או ליניאריות בתדר גבוה, בסביבה הכוללת מנועים אלקטרו מגנטיים וסימולציה מערכתית, בסביבה אחידה, ולכן אנחנו יכולים לתמוך במגוון רחב מאוד של לקוחות. אנחנו רואים צמיחה רבה בתקופה האחרונה, גם במכירות וגם גידול בעניין ובשיח בנושא ובהערכה לכלי הסימולציה שלנו”

מה מתרחש בפורום היום?

“בפורום פגשנו כ-50 מהנדסים מהשוק הישראלי, רובם לקוחות אבל גם כאלה שאינם ובאו מתוך עניין ואנחנו שמחים לפגוש ולעבוד עם כולם. אין לקוח אחד שלא מקבל ביקורים תכופים מאנשי החברה כדי לקבל תמיכה טכנית נדרשת”.

במהלך הפורום הוצגו מגוון של יכולות חדשות של גרסת V12 בסביבת התכנון של AWR, כגון שיפורים בממשק המשתמש, תכן אלקטרו מגנטי של אנטנות Phased Array בשילוב רכיבים מזינים, תכנון מסנןCavity, סימולציות Load Pull למגברי הספק, תכן SAW, סימולציות מכ”ם ומערכות תקשורת ועוד.

איזו יכולת מרכזית חדשה הקשורה ל-National Instruments אתם מציגים בפורום?

“אנחנו נראה היום את העבודה המשותפת בין סביבת RF DESIGN של AWR מול ציוד הבדיקה של NI. זה נעשה בפשטות דרך הקישור של  כלי המערכת AWR VSS לבין LAB VIEW”.

יחיאל פלד, מנכ”ל נשיונל אינסטרומנט ישראל, מרחיב לגבי שיתוף הפעולה המעניין בין החברות: “נשיונל אינסטרומנט מספקת חומרה ותוכנה לבדיקות של RF בשילוב עם הסימולציה של AWR. הקונספט החדש במכשירי המדידה זה השילוב בתוך המכשירים של FPGA הניתן לתכנות על ידי המשתמש לדוגמא VSA (וקטור סיגנל אנלייזר) ל26 ג’יגה מבוסס PXI לאפליקציות של פרוטוקולים, מכ”מים, וכדומה”.

מה מבדל את AWR משאר החברות בשוק?

“יש לנו מספר יכולות שמבדלות אותנו מהמתחרים. אחת מהן היא של-AWR יש את מנועי הסימולציה בין הטובים בשוק, הן מבחינת מהירות והן מבחינת דיוק”, מספר בני חדד. “עניין מרכזי נוסף הוא שכל כלי העבודה שלנו: מערכות, מעגלים, EM ואחרים, כולם משולבים יחד באותה סביבה. ניתן, למשל, להריץ תהליך שלם של רכיב עם MICROWAVE OFFICE, לשלבו במערכת שתוכננה ב-VSS ולבסס אותו על רכיבים שתוכננו בסביבה אלקטרומגנטית (EM) והכל נעשה בצורה רציפה, ללא המרת או שמירת קבצים. הדבר השלישי קשור לגישה שאנו מתמידים בה, והיא ממשק מתקדם לשילוב כלי צד שלישי. ישנם כלי צד שלישי שהם כלי סינתזה, למשל AMPSA לתכן מגברים רחבי סרט, Antenna Magus לתכן של אנטנות ואחרים. ישנם כלי צד שלישי שהם כלי אנליזה, למשל AMCAD לאנליזת יציבות בתנאי דחיסה של מגברי הספק, Optenni Lab לתיאום של אנטנות שתוכננו בסביבת AXIEM או ANALYST. שיתוף פעולה נוסף הוא עם כלי סימולציה אלקטרו מגנטיים חיצוניים במעבר ישיר, כדוגמת HFSS. בסביבה במערכתית, ניתן לבצע סימולציות המשלבות את LabView ואת Matlab”.

אנטי מוסיף כי: “בזכות הממשקים אתה יכול להשתמש בכל הכלים הטובים ביותר כדי לבצע את העבודה במהירות. אנחנו רוצים להיות הפלטפורמה המרכזית, הליבה של העיצוב. אם יש לך סימולטור HFSS אתה לא צריך לקנות אחד מאיתנו, יש לנו את הקישוריות לשם. אתה יכול לבחור את הכלים הטובים ביותר שיעזרו לך לעשות את העבודה במהירות גדולה יותר. אתה מתחיל בכלי רמת המערכת, ואז להעמיק לשכבות נוספות. אם יש לך HFSS, אתה יכול להשתמש בו כסימולטור, הוא נפתח אוטומטית, מבצע את החישובים ושולח את התוצאות בחזרה. אנחנו פשוט רוצים שהלקוח יצליח – זו הפילוסופיה של החברה מהיום הראשון. את החברה הקימו שני מהנדסים שהכלים שלהם לא ביצעו את העבודה מהר מספיק”.

תוכל כבר לספר לנו מה צפוי בפורום של הבא?

חדד עונה: “הפיתוחים שלנו הם פונקציה של צרכי הלקוח. אנחנו מקבלים כל העת משוב מהלקוחות שלנו, ובהתאם לכך אנחנו משפרים את היכולות הקיימות ומפתחים יכולות חדשות שעוזרות ללקוחות שלנו בעבודתם. יש לנו ערוץ תקשורת ישיר עם הלקוחות וכל הערה נלקחת ברצינות”.

אנטי מוסיף: “יש לנו מערכת בה הלקוחות שלנו יכולים להעלות את המאפיינים החדשים שחסרים להם. מערכת זו נקראת User Voice והיא זמינה ללקוחותינו באתר. יש אפשרות להצביע למאפיין מסוים, ואם אנחנו רואים שיש לו ביקוש, אנחנו הולכים לפי זה. ה-V12 מבוסס על אותה גישה – קיימת שאיפה לסייע ללקוחות לבצע תכנונים מהירים ויעילים יותר, ולכן אנחנו ממשיכים לפתח את הסימולטרים שיהיו טובים יותר, ומוסיפים מאפיינים שיעזרו לתהליך העיצוב בכללותו. זו היתה שאיפה מאז שהחברה הזו התחילה – לפתור את בעיות הלקוח”.

IMG_1792

מימין: בני חדד, מהנדס התמיכה בחברת ,AWR אנטי לאוטנן ) Antti Lautanen (, מנהל שיווק בכיר בחברת AWR

Select highlights of V12 NI AWR Design Environment include:

Microwave Office/ Analog Office

View measured data and design matching networks using swept load-pull files

APLAC tuning and optimization speed enhancements

Improved simulation control

Schematic editing, layout viewing and layout editing improvements

Analyst™ and AXIEM

  Easier 3D EM setup and an improved 3D editor experience; geometry cleanup and standard for the exchange of product model data (STEP) import for Analyst

  Anisotropic dielectric materials support for AXIEM

  Faster and more accurate simulation results due to threading, frequency sweep algorithm improvements, meshing options/refinement enhancements and a remote simulation option

  Visualization of the impact of circuits on antenna patterns

Visual System Simulator™ (VSS)

  An enhanced phased-array block and simplified Microwave Office consistent VSS sources

  Bidirectional blocks for more readily managing both transmit and receive systems

  RF models auto-configuration option for phased-array block, WLAN 802.11ac library, enhanced radar library and more

שירלי מייזליש, מערכת ניו טק

תגובות סגורות