דיגראטי מובילה השקעה אסטרטגית במאיץ החברות הישראלי, Elevator, בהיקף של 3 מיליון דולר

בית ההשקעות האירופאי דיגראטי (Digerati) בשילוב עם קרנות פיננסיות נוספות וביניהן חברות של המשפחות המובילות באירופה אברמוביץואגנלי (Agnelli), השקיע במאיץ החברות הישראלי, Elevator ומסייע בסבב השקעות אסטרטגי. ההשקעה  נאמדת בהיקף של 3 מיליון דולר.

מטרת ההשקעה היא ליצור שותפות שתמנף את פעולותיה הייחודיות של Elevatorבעולמות הסטארט אפ הישראלי בעזרת רשת העסקים הנרחבת של דיגראטי באירופה. Elevator ודיגראטי עומדים בין היתר להקים בישראל מיזם טכנולוגיה פיננסית (FineTech), אשר ישקיע בחברות מקומיות ויאיץ את צמיחתן לקראת השתלבות בשוק האירופי המתרחב.

דיגראטי החלה לפעול כחברה לניהול נכסי משפחה ב- 2013 בבעלות משפחת סיידלר האוסטרו/שוויצרית. מטה החברה של דיגראטי הינו בשוויץ עם סניפים בלונדון ולוקסמבורג.המייסד, מרטין סיידלר, החל את דרכו בעולם הטכנולוגיה כיזם בחברת אינטרנט קטנה והתפתח למשקיע בחברות מובילות ברחבי אירופה. תיק ההשקעות של החברה כולל היום את אפליקציית הבנקאות הניידת המובילה בגרמניה,Centralway Numbrsואת חברת התוכנה הציבורית לשירותים בנקאים אינטרנטיים הפופולרית B+S Banksysteme AG (XETRA). חברה זו משרתת יותר מ-2,000 לקוחות בנקאיים מוסדיים בהם HSBC, בנק  Santanderודויטשה בנק.  משרד ההשקעות המשפחתי דיגראטי מחזיק במניות בעלות בחברות רבות במגזרי האינטרנט והטכנולוגיה.

השקעה הראשונה של דיגראטי  בשוק הישראלי ושאר מהלכיה בישראל מתואמים  על-ידי דר בועז ברק, ישראלי המתגורר בשוויץ, אשר כיהן בהנהלות הבכירות של שני הבנקים השוויצרים המובילים במשך יותר מעשרים שנה. ברק הוא חבר הדירקטוריון של זרוע הון הסיכון של Centralway ומשמש יועץ אישי ליזם מרטין סיידלר.

Elevator, שהוקמה ב -2011 ולה משרדים בתל אביב ובניו יורק, מתמקדת בהשקעה בחברות בשלבי פיתוח ראשוניים (early stage), העוסקות בקידום טכנולוגיות פיננסיות, תקשורת ובריאות תוך כדי מעורבות מעשית בבניית החברות. בין ההשקעות המשמעותיות של Elevator ניתן למנות את Moburst, אחת מסוכנויות השיווק בסלולר, הנמצאת בצמיחה מהירה בישראל ו-Percepto שהיא פלטפורמת ראייה ממוחשבת המיועדת להנחיית מזל”טים.  Percepto השלימה עתה סיבוב גיוס הון בהובלת המנכ”ל הקודם של טיים וורנר, ריצ’רד פרסונס ואיש העסקים האמריקני הנודע מארק קיובאן.

לדברי תום ברונפלד, מייסד  ומנכ”ל משותף ב-Elevator: “ההשקעה והשותפות עם דיגראטי  לצד  הרשת הגלובלית והניסיון של מרטין סיידלר בעולם הפינטק מאפשרים לנו  להאיץ תהליכים עסקיים כדי לעמוד בביקוש העולמי לפיתוחים פיננסים. אנו נרגשים מעצם ההשקעה ומההצטרפות לקבוצת עילית זו הפועלת בעולם הפינטק  באירופה, ישראל וארה”ב”.

לסיידלר עצמו רקע של הצלחה מרשים ביותר ביזמות אינטרנט החל משנת- 1996 בה הקים וניהל חברות שהפכו למובילות עולמיות במגוון תעשיות. ברונפלד מוסיף: “לאחר שבחנתי את השוק הישראלי הגעתי למסקנה שיש כאן פוטנציאל עצום הממתין למימוש בשיתוף פעולה בין טכנולוגיה ישראלית לעסקים אירופים. הפוטנציאל הזה עומד במרכז החזון והאסטרטגיה המשותפים ל-Elevator ודיגראטי. לא לחינם קוראים לישראל ‘אומת הסטארט-אפ’. היכולות הביצועיות והמהירות של השוק הישראלי הן יוצאות דופן. אני מצפה למנף את Elevator כפלטפורמה שתביא את החדשנות הנובעת מישראל אל השוק האירופי,” מציין  מרטין סיידלר.

כאמור, ההשקעה של דיגראטי ב-Elevator מציינת את הצעד הראשון של חברת ההשקעות בשוק הישראלי. ההשקעה היא המשך ישיר לביקוריו התכופים בתל אביב, של מנכ”ל ומייסד דיגראטי, מרטין סיידלר, אשר  בביקורו האחרון בארץ, נפגש עם שמעון פרס, לשיחה ארוכה בה נדונו נושאים הקשורים לתנופה הטכנולוגית בעולם כמו אפשרות לשימוש לרעה בטכנולוגיה וכיצד למנוע זאת וכן כיצד לרתום פיתוחים טכנולוגים כדי לשפר אזורי מצוקה בעולם ואת רווחתן של משפחות קשות יום. מר פרס גילה כי בחודשים הקרובים יתמקד במאמץ מיוחד להציג במרכז השלום שעל שמו טכנולוגיות שיסייעו לקרב בין ישראל לעולם הערבי.

 

בתמונה: מרטין סיידלר, מייסד דיגראטי ושמעון פרס, לשעבר נשיא ישראל.

קרדיט תצלום: יח”צ

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות