חדשות היום

טכנולוגיה של לוקהיד מרטין מסייעת לטייסים ומפעילי כטב”מים לחלוק מידע ולפעול בבטיחות

כאשר כלי-טיס בלתי מאוישים (כטב”מים) עולים לאוויר, חיוני עבור שמירת הבטיחות שמפעילי הכטב”מים וטייסי המטוסים המאוישים יהיו מודעים להימצאותו של האחר. כדי לעזור לספק את המודעות המצבית המשותפת הזאת, לוקהיד מרטין הפעילה את הרכיב הראשון של המערכת לניהול תנועת כטב”מים (UTM), שזמינה לשימוש קהילת הכטב”מים.

השירות המקוון של לוקהיד מרטין באתר שירותי הטיסה לטייס מזין כיום מידע על תוכניות טיסה ישירות למערכת המרחב האווירי הלאומי (NAS) של רשות התעופה הפדראלית בארה”ב. למפעילי כטב”מים יש כיום אפשרות לדווח על אזורי הפעילות שלהם דרך מערכת זאת. מפעילי כטב”מים וטייסים יכולים להיכנס למערכת דרך אתר-השער לשירותי טיסה לטייס של לוקהיד מרטין.

“המטרה שלנו היא מערכת פתוחה, מבוססת תקנים, שבה יוכלו להשתמש מפעילים יחידים ומערכות UTM פרטיות אחרות כדי לפעול הדדית עם המערכת הלאומית באופן חלק ובטוח”, אמר פול אנגולה, סגן נשיא בלוקהיד מרטין תחבורה ופתרונות פיננסיים. “אנו צופים לפעילות משותפת עם מפעילי כטב”מים ועם היצרנים כדי לעזור ליצור מערכת שתומכת בדו-קיום בטוח של טיסה מאוישת ובלתי מאוישת”.

לוקהיד מרטין מפתחת יכולות UTM נוספות בשיתוף עם מספר בעלי עניין תעשייתיים, כולל פרויקט המחקר UTM של נאס”א במסגרת הסכם השיתוף המידע Space Act. יכולות אלה כוללות ממשקי תוכנה מבוססי-תקנים שמאפשרים לתחנות בקרה קרקעיות של כטב”מים ולפלטפורמות UTM אחרות לפעול הדדית ישירות עם מערכת ה-UTM של לוקהיד מרטין; ניטור כטב”מים כדי לקבוע אם נשארים בתחום הפעילות המיועד להם והודעה למרכז הבקרה האווירית כאשר כטב”מים פולשים למרחב אווירי מפוקח. לוקהיד מרטין מפתחת, בנוסף, יכולות לתמיכה בהפעלת כטב”מים מעבר לקו הראייה באמצעות יכולות גילוי והתחמקות המופעלות מהקרקע.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות