טעינה מהירה

http://store-dot.com/

סוללה לטעינה מהיר, זו למעשה סוללה המשמשת כספוג טעינה אשר בדקה אחת סופג מספיק אנרגיה ליום שלם” כך אומר דר. דורון מאירסדורף, מנכ”ל StoreDot . חברתStoreDot נוסדה ב2012 ולפני מספר חודשים, ולאחר שגייסה סכום גיוס משמעותי העבירה את הפעילות למרכז חדש בהרצליה, שבו עובדי החברה יעבדו על כל מוצריה. החברה מונה כיום 47 עובדים ועד סוף השנה הנוכחית התכנון הוא להגדיל את מצבת כוח האדם ליותר מ60 עובדים.

איך הכל התחיל?

“הסטארט-אפ החל למעשה כפיתוח חומרים אורגניים חדשים לשיפור זיכרונות לא נדיפים” מספר מאירסדורף “אולם במהלך התהליך זיהו היוצרים את הפוטנציאל של המתודולוגיה גם בסוללות ומסכים. StoreDot מפתחת טכנולוגיה מהפכנית המבוססת על רכיבים אורגניים שמשמשת להטענת סוללות במהירות ובניית מסכים מחומרים שאינם רעילים. הסטארט-אפ הישראלי מצא דרך לקצר את זמן ההטענה לפרק זמן של 30 שניות בלבד וכך להילחם באחת המחלות הקשות מהן סובלים הסמארטפונים הצמודים אלינו – חיי סוללה קצרים במיוחד.”

דורון מאירסדורף, מנכ"ל ומייסד משותף StoreDot

דורון מאירסדורף, מנכ”ל ומייסד משותף StoreDot

מה יהיו עלויות המוצרים?

העלויות גבוהות כיום בכ-30 אחוז בסוללה אבל בעתיד עם הנפח של הייצור המחיר ישתווה לסוללות ליתיום יון. במסכים אנחנו בעלויות נמוכות הרבה יותר מהמסכים שיש כיום. כ-90 אחוז חסכון בהשוואה לפתרונות מבוססי קדמיום.

מהם תחומי הפעילות שלכם?

“כיום הפעילות של Store Dot ממוקדת בשני תחומים: הטענה מהירה לסמארטפונים ורכבים חשמליים וטכנולוגיית תצוגה מתקדמת למסכים. החברה מפתחת צגים שישתמשו בתכונות של הפפטיבים ויאפשרו תצוגת צבעים חדים ובהירים. הייחודיות בשיטה החדשה היא ביצירת שכבה העשויה כולה מחומרים אורגנים בלבד, זאת במקום מתכות כבדות אחרות בהן נהוג להשתמש כיום בתעשייה, מה שבעצם אחראי על לא מעט מהיתרונות של StoreDot אל מול המתחרים הגדולים בשוק.”

אילו יתרונות החומרים האורגניים מספקים?

“היתרון הראשון בו מתגאה החברה הוא שהטכנולוגיה יעילה ב-20% יותר בצריכת האנרגיה לעומת המסכים האחרים בשוק. על פי StoreDot, הסיבה לשיפור בצריכת האנרגיה נובעת מהעובדה כי הטכניקה החדשה טומנת בחובה טכנולוגיות חדשות לשינוי אורכי הגל, מה שמאפשר להציג שינוי בצבעים בדרך חסכונית יותר. ייצורה של אותה שכבה אורגנית, זול בכ-90% אל מול המתחרים. מדובר על טכנולוגיה שיכולה להוזיל באופן משמעותי את מחירי המסכים השונים ובכך להשפיע גם על מחיריהם של טלוויזיות, סמארטפונים, טאבלטים שעונים חכמים ועוד. המחיר אינו עולה כאשר מדובר במסך גדול יותר. בתחום של הסוללות שנטענות מהר החברה מתכוונת לייצר באופן עצמאי דור חדש של סוללות. לחברה כבר יש הוכחת היתכנות עובדת של סוללה כזו. StoreDot מפתחת כעת את טכנולוגיית הטעינה האולטרה-מהירה שלה, שתאפשר טעינה מלאה של סוללה של רכב חשמלי ב-5 דקות בלבד. לצורך זה, פיתחה החברה מערכת שמורכבת מ-7,000 תאים, שניתנים לטעינה מהירה. 5 דקות טעינה כיום יספיקו לכם ל-8 ק”מ נסיעה בלבד ב-Tesla. החברה עומדת מאחורי ייצור Nanodots, מכלים בקנה מידה אטומי המסוגלים להחזיק מידע ולהתחבר ליצירת מבנים גדולים יותר, שהודות לגודלם הקטן יכולים להגדיל את יכולת הקיבול של האלקטרודה ואת ביצועי האלקטרוליט, הפועל כמוליך חשמלי. התוצאה הסופית היא הטענת הסוללה בתוך זמן קצר במיוחד.

מה חדש בתחום הטענת הרכבים?

היחידה העסקית החדשה – יחידת ה-EV, תאפשר לרכבים להטען תוך חמש דקות בלבד, בניגוד לשעות הרבות שזה לוקח כיום. בזכות הטכנולוגיה של StoreDot נהגים יוכלו להטעין את רכבם ב-5 דקות, מה שיכול להשפיע באופן דרמטי על אימוץ הרכבים החשמליים ברכבי העולם. בנוסף לשיכלול הסוללה המהירה עצמה, יתמוך המימון בפיתוח עמדות טעינה חזקות, סטנדרט הטענה מהירה, ומערכת ניהול ההטענה. מחלקת הרכבים החשמליים היא המשך ישיר לטכנולוגיית ה-FlashBattery, שכבר יש ברשותנו, שפיתחנו לתחום הטלפונים החכמים. המימון הנוסף מביא את StoreDot קרוב יותר למימוש החזון שלה של עתיד של הטענה מהירה וקלה”, אומר מאירסדורף “יחד עם שותפנו האסטרטגים, StoreDot תאיץ את תהליך הבאת טכנולוגית ה-FlashBattery לעולם הרכב החשמלי”.

גיוס כספים

“המוצר עדיין לא הושק, לאחרונה השלמנו גיוס של 18 מיליון דולר, מה שמביא אותנו לגיוס של 66 מיליון דולר עד היום. אנחנו עדיין במאמצי גיוס ומחפשים שותף אסטרטגי שיחבור אלינו. בתחום ההטענה המהירה לרכבים חשמליים, סבב הגיוס האחרון התמקד בפיתוח ומיסחור של יחידת ה-EV העסקית. אחת המטרות הדחופות של החברה היא ליצור אב-טיפוס לרכב הנטען באופן מידי. בנוסף, המימון יאפשר גיוס נוסף של כוח אדם והקמת מעבדות ליחידה עסקית חדשה.”

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות