חדשות היום

אינטל ישראל מסכמת את 2015

המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק בישראל הרחיבה ב-2015 את פעילות מרכזי הפיתוח שלה בתחומים כגון מחשוב קוגנטיבי ותפיסתי, ביג דאטה, סייבר ו”אינטרנט של הדברים”. כ-11% מסך ייצוא ההייטק של ישראל מקורו באינטל. מנכ”לית אינטל ישראל, מקסין פסברג: “למפעלי הייצור שלנו תרומה משמעותית לכלכלה”

מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל בחיפה, ירושלים ובאזור המרכז, גדלו בשנת 2015 בכ-400 עובדים, כך עולה מנתוני סיכום השנה של חברת ההייטק הגדולה בישראל. הייצוא של אינטל ישראל הסתכם בשנה שעברה ב-4.1 מיליארד דולר שהם כ-11 אחוז מסך ייצוא ההייטק של ישראל.

הגידול במספר עובדי הפיתוח איפשר לאינטל להקים קבוצות פיתוח ייחודיות ולהרחיב קבוצות שמובילות כמה מהטכנולוגיות המובילות של אינטל העולמית כמו מחשוב קוגניטיבי ותפיסתי (Perceptual Computing), מחשוב ענן, ביג דאטה, ראייה ממוחשבת ו”אינטרנט של הדברים”.

לאינטל התאפשר במהלך השנה לקלוט מספר משמעותי של עובדים מצטיינים שפוטרו מחברות הייטק אחרות כגון AMD, מארוול וקוואלקום, וכן לרכוש את פעילות הפיתוח של חברת לאנטיק הישראלית. גיוס כוח האדם של אינטל ישראל שם דגש על גיוון תעסוקתי וקידום נשים ובסך הכל, 27 אחוז מהגיוסים היו של נשים, בין היתר הודות לתמריצים במבצע “חבר מביא חברה”. השנה גם הפכו עובדי חברת מק’אפי, שנרכשה על ידי אינטל העולמית, לעובדי אינטל ישראל והם מאפשרים המשך פיתוח של טכנולוגיות סייבר מתקדמות.

“2015 הייתה שנה מצוינת בכל הקשור לגיוסים”, אמר רן סנדרוביץ, מנכ”ל מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל. “קבוצות הפיתוח של אינטל ישראל ממשיכות להצטיין בחדשנות ופריצת דרך במגוון הולך וגדל של טכנולוגיות. אנו מאיצים את פיתוח המעבדים, מוסיפים להם ‘חושים’ ו’תובנה’, ומקשרים אותם לאנשים ולמכשירים כדי ליצור חוויות מדהימות. אחד המוצרים המרכזיים שהושקו השנה הוא מעבד הדור השישי ממשפחת Core שפותח ברובו בישראל”.

פרויקט שידרוג טכנולוגיית הייצור במפעל אינטל בקריית גת נמצא לקראת סיום ושם צפויה אינטל לגייס בשנתיים הקרובות עובדי ייצור, הנדסאים ומהנדסים. הפרויקט, שכולל עבודות בינוי בהיקף גדול, העסיק השנה כ-2,300 עובדי בינוי.

היקף היצוא של אינטל ישראל הסתכם ב-2015 ב-4.1 מיליארד דולר, כ-11% מכלל ייצוא ההייטק של ישראל (תעשייה ושירותים). לאחר סיום פרויקט שדרוג המפעל בקריית גת, בו יושקע סכום חסר תקדים של כששה מיליארד דולרים, היקף הייצוא של אינטל ישראל צפוי לזנק עוד.

“70% מהייצוא מבוסס על מפעלי הייצור שלנו”, הסביר דניאל בן עטר, מנכ”ל מפעלי הייצור של אינטל ישראל. “המפעל בקריית גת, שעובר בימים אלה שדרוג טכנולוגי, הוא אחד המפעלים המצטיינים של אינטל בעולם. בזכות הייצור שלו תורמת אינטל ישראל תרומה נכבדה ליצוא הישראלי”.

“למפעלי הייצור של אינטל ישראל תרומה משמעותית לכלכלת ישראל והחשיבות של היצוא מאינטל לכלכלת ישראל היא קריטית”, אמרה מקסין פסברג, מנכ”לית אינטל ישראל. “החברה ייצאה ב-42 השנים האחרונות מאז נוסדה בכ-44 מיליארד דולר. מדובר בסכום עצום, המשפיע מדי שנה על הצמיחה הכלכלית של המשק הישראלי והאזרחים החיים כאן”.

פסברג אמרה כי כדי לפתח את הפריפריה על מדינת ישראל לשמר ולטפח את עוגני הכלכלה והתעסוקה הקיימים בה. “מפעל ענק כמו אינטל בקריית גת הוא משמעותי ביותר. אנחנו מעסיקים כ-3,000 עובדים, שכמחציתם מתגוררים בדרום; עובדים עם כ-1,000 ספקים, רובם מקומיים; אזור תעשייה שלם התפתח סביב המפעל, כולל חברות גדולות ש’היגרו’ דרומה בעקבותינו. יש לשמר עוגן זה ובמקביל לפתח רגולציה שתעודד עסקים קטנים ובינוניים לגדול ולצמוח, במיוחד בפריפריה”.

קידום הדור הבא של ההייטק הישראלי

במהלך השנה תרמה אינטל ישראל כ-24 מיליון שקלים לפעילויות חברתיות, בעיקר תכניות חינוכיות לקידום לימודי המתמטיקה והמדעים. כך למשל הייתה אינטל מיוזמות תכנית “5 פי 2”, אותה אימץ גם משרד החינוך, להכפלת מספר התלמידים הלומדים לחמש יחידות בגרות במתמטיקה. יחד עם המשרד וקואליציה של חברות היי-טק, מקבלים כ-40 אלף תלמידים ב-450 בתי ספר תיכוניים בישראל הרצאות על חשיבות לימודי 5 יחידות מתמטיקה, השראה, תמיכה וסיוע מקצועי.

“מנתוני משרד החינוך עולה כי בין השנים 2013-2006 חלה ירידה של כ-30% במספר הניגשים לבחינות הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות ואנו חוששים שלירידה הזו תהיה השפעה שלילית על עתיד ההייטק הישראלי”, אמרה בלה אברהמס, סמנכ”לית קשרי חוץ של אינטל ישראל. “אנו מאמינים שיחד עם שר החינוך, ח”כ נפתלי בנט, ושאר הגורמים והחברות המעורבים בקואליציית ההיי-טק, נגיע בתוך ארבע שנים ליעד שהציב משרד החינוך – 18 אלף תלמידים שלומדים 5 יחידות מתמטיקה בכל שנה”.

מלבד הפעילות החינוכית, אינטל שיתפה פעולה עם עשרות עמותות וכמחצית מעובדי החברה עסקו בפעילות התנדבותית במהלך השנה. “אנחנו מעודדים את כל עובדינו להתנדב במהלך השנה, מתוך תפיסה של נתינה לקהילה בתוכה אנו פועלים”, הסבירה אברהמס. “עובדי אינטל שיפצו גני ילדים, חילקו מצרכים לנזקקים, שימחו קשישים וסייעו לכל מי שיכלו. עבורנו זו חובה וגם זכות גדולה לתרום לקהילה ואני מביטה על 2015 בגאווה גדולה”.

תגובות סגורות