חדשות היום

מגבר הסרוו הזעיר בעולם ה-GOLD BEE פועל גם ב-750C –

מגבר הסרוו הקטן בעולם עמד בהצלחה בבדיקות ה-HALT,Highly Accelerated Life Testing בדיקות שמטרתן לבחון את אורך חייו של מוצר בתנאי סביבה קשוחים ומואצים. במהלך הבדיקה, נבחנו מגברי ה-Gold Bee בתנאי סביבה קיצוניים החורגים בשיעור ניכר ממגבלות התכנון המוגדרים של המוצר. עשרה מגברי G-BEE25/100 ( אמפר זרם רציף, 50 אמפר זרם פיק, עד 100 וולט מתח הפעלה) נבדקו בעומס מלא בטמפרטורות סביבה קיצוניות של -75°C עד +110°C, רעידות עד 30GRMS, הבדיקה ארכה 48 שעות.

1Gold Bee הינו מגבר סרוו ננסי (NANO) ממשפחת ה-EXTRIQ מגברי סרוו מתקדמים לתנאי סביבה קיצוניים והינו בעל יכולת דחיפת הספק עצומה ביחס לגודלו, מעל 4000 וואט מנפח של כ-12 סמ”ק ומשקל של 22 גרם בלבד.  ה-HALT הינה שיטה לאימות ושיפור האמינות של מוצר.  הפילוסופיה של בדיקות ה-HALT היא “חוזקה של שרשרת הוא כחוזקה של החוליה החלשה ביותר”. על ידי זיהוי החוליה החלשה וחיזוקה ניתן להאריך את אורך החיים של המוצר. מטרת הבדיקה הארוכה בתנאי קיצון מואצים היא לגלות את אותה החולייה החלשה בשרשרת ולתקנה.  ה-HALT היה תחום בלעדי לאימות התכן ואורך החיים של מוצרים ביישומים צבאיים.  ההכנות לבדיקה מצריכים השקעה לא מבוטלת של משאבים, התהליך עצמו הוא יקר וצורך משאבי הנדסה ניכרים, ולכן חברות אזרחיות נמנעו (ועדיין נמנעות) מלבצע HALT.

Gold Bees בתא HALT (בדיקות טמפרטורה + הרעדות מכניות)

Gold Bees בתא HALT (בדיקות טמפרטורה + הרעדות מכניות)

לאחרונה, הדרישה לבדיקות HALT מצד חברות אזרחיות הולכת וגדלה. הצורך והדרישה לאיכות ואמינות גבוהים יותר אינו פוסח על שום סגמנט של התעשייה. בשנים האחרונות חברות שמייצרות ציוד אזרחי דורשות מספקיהן בדיקות HALT על מנת לוודא את האיכות לאורך זמן של המוצרים. הדרישה והצורך באמינות גבוהה, באפס תקלות הינה משותפת היום לכול סוגי התעשייה והישומים.
האתגר בבדיקות של עשרת היחידות של G-BEE25/100 היה גדול במיוחד. המוצר בעל צפיפות הספק גדולה ביותר, מוצא זרם גבוה מאוד, יחידת בקרה מתקדמת, “דחוסה” ביותר, תקשורת מהירה ביותר (Ethercat 100MHz) בין המגברים ל-MAESTRO.  כל עשרת המגברים סיימו בהצלחה את כל תהליך ה-HALT, לא נתגלתה שום חולייה חלשה ובעצם אין צורך לשפר. זוהי הוכחה נוספת לתכנון והיצור האיכותיים של מוצרי אלמו בהיבטים של תכנון מכני, בקרת ההספק, בקרת הסרוו, “קשיחות” ועמידה בתנאי סביבה קיצוניים בדיקת HALT של  ה 100/G-BEE25

סך הכל, 10 יחדות G-BEE25/100 עברו תהליך HALT. הבדיקות שנעשו היו בתנאים הבאים ובעומס חשמלי מלא:
• הפעלה () -75°C
• עומס חשמלי מלא בטמפרטורות יורדות עד -75°C
• טמפרטורות עולות עד 110°C
• מחזורי טמפרטורה בהלם תרמי בין -75°C ל-110°C
• רעידות מכניות בתדרים של 20Hz- 2000Hz בעוצמה של עד 30gRMS
• שילוב של מחזורי טמפרטורה בין -57°C ל-83°C והרעדה מכנית של עד 20gRMS
• מחזורים חשמליים

תנאי הסביבה המוגדרים של GOLD BEE (כול משפחת הEXTRIQ)

תנאי הסביבה המוגדרים של GOLD BEE (כול משפחת הEXTRIQ)

בדיקת ה-HALT בוצעה תחת עומס חשמלי מלא של 85 מתח ישר, בזרם שיא של 50 אמפר וב-RMS של 25 אמפר. כל הדרייבים היו מחוברים ברשת מהירה עם עומס תקשורת של 80%-70%.  בקר התנועה הרב צירי ה-GOLD MAESTRO פיקד, ביקר וניטר את פעולת 10 המגברים. כאמור, לא ניתן היה להמשיך ולהרחיב את תנאי הבדיקה עקב הגעה למגבלות הציוד.
* ה-G-Bee תוכנן לפעולה מטמפרטורה של -40°C ומעלה. העובדה שהוא עומד גם בטמפרטורה של -75°C היא הוכחה למרווחי הבטיחות “נדיבים”. פעולה בטמפרטורה הנמוכה מ 40°C – איננה חלק מהתכנון והיא אינה מובטחת. הערה: יש להיוועץ עם היצרן עבור כל צורך לחרוג מתנאי הסביבה התפעוליים של ה-STD.

חיים מונהייט, אלמו הנע מבוקר

תגובות סגורות